Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna asystencka (wprowadzająca - śródroczna) w gabinetach logopedycznych w szkołach podstawowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2P-LOG2b
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna asystencka (wprowadzająca - śródroczna) w gabinetach logopedycznych w szkołach podstawowych
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

DRUKI DO POBRANIA

Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Inne dokumenty

Skierowanie

Efekty uczenia się:

PC1_KK_W07, PC1_KK_W10, PC1_KS_W02

Zna założenia organizacyjne placówki, w której realizuje praktykę oraz założenia programowe i zakres treści realizowanych w ramach zajęć logopedycznych

PC1_KK_W03

Zna terminologię z zakresu logopedii, szczególnie dyslalii.

PC1_KK_W05, PC1_KK_W06, PC1_KS_W06

Zapoznał się założeniami procesu usprawniania logopedycznego oraz metodyką pracy logopedycznej z dziećmi z dyslalią.

PC1_KK_W03, PC1_KK_W08

Zna cele hospitowanych zajęć logopedycznych

PC1_KS_U04

Umie przeprowadzić rozmowę z logopedą na temat dzieci z dyslalią uczestniczących w zajęciach logopedycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Mężyk
Prowadzący grup: Agata Mężyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

Zaliczenie praktyki dokonywane jest po indywidualnej rozmowie, opiekun praktyk weryfikuje osiągnięcie efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji. W czasie pracy na odległość można przesłać dokumentacje w wersji elektronicznej i odbyć rozmowę z opiekunem w aplikacji Teams.

Ze względu na stan epidemii czas zaliczenia praktyk zostaje wydłużony do 30 września. W przypadku utrzymywania się stanu epidemii możliwa będzie realizacja praktyki w kolejnym roku akademickim.

W związku z zarządzeniem JM Rektora nr 337/2020 z dnia 30 marca 2020 roku, w którym został zamieszczony zapis dotyczący praktyk:

"punkt 4. Praktyki przygotowujące do zawodu nauczyciela muszą być realizowane zgodnie z programem studiów", co oznacza, że dotyczy to studentów specjalności logopedia jako studiów nadających kwalifikacje do pracy w oświacie.

PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ Z W/W ZARZĄDZENIEM REKTORA APS

Pełny opis:

Kontakt ze studentami odbywa się drogą mailową za pośrednictwem

poczty w domenie aps.edu.pl, w aplikacji Teams i z użyciem aplikacji Whatsapp.

1) Poznanie warsztatu pracy nauczyciela-logopedy.

2) Dokonanie obserwacji niezbędnych do wyjaśnienia poruszanych na zajęciach zagadnień teoretycznych z zakresu tematyki zajęć metodycznych.

3) Rozwijanie uzdolnień, zainteresowań i postaw pedagogicznych.

4) Poznanie organizacyjnych, dydaktycznych i wychowawczych czynności nauczyciela-logopedy, w szczególności:

- zapoznanie z przebiegiem postępowania logopedycznego – diagnozy i terapii w przypadku dzieci z dyslalią,

- zapoznanie z dokumentacją logopedyczną,

- zapoznanie z wyposażeniem gabinetu logopedycznego.

5) Nabycie umiejętności analizy pracy nauczyciela-logopedy i dzieci podczas wspólnego omawiania praktyki przez logopedów prowadzących studenta podczas praktyk indywidualnych i studentów.

Praktyka asystencko-pedagogiczna jest wprowadzeniem do próbnej pracy pedagogicznej, obejmuje obserwację i uczestnictwo w różnych formach działalności dydaktyczno-wychowawczych realizowanych przez nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych, logopedów, innych specjalistów – zgodnie z nabywanymi przez studentów kwalifikacjami.

Uwagi:

Metody pracy: hospitowanie indywidualnych zajęć logopedycznych z dziećmi z dyslalią

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Mężyk
Prowadzący grup: Agata Mężyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Mężyk
Prowadzący grup: Agata Mężyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agata Mężyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)