Sieci lokalne i rozległe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-SLR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sieci lokalne i rozległe |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: Współczesne technologie komputerowe Komunikacji metody transmisji danych. Bezpieczeństwo informatyczna. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W22 - zna sposoby wykorzystania sieci komputerowych i trendy rozwojowe TI, - rozumie wpływ rozwoju TI na zmiany cywilizacyjno- społeczne, - zna zasady bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych, - umie wykorzystać dostępne zasoby i usługi istniejącej sieci komputerowej, - potrafi stworzyć i skonfigurować prostą sieć komputerową, - potrafi naprawić i zmodernizować stację roboczą. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U04 - potrafi samodzielnie znaleźć informacje o zmianach i uaktualnieniach oprogramowania oraz o sposobach modernizacji sprzętu komputerowego, - wie jak uaktualniać swoją wiedzę o TI, KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - zna stosunek zakresu swojej wiedzy do ogółu wiedzy z obszaru TI, - rozumie konieczność ciągłego doskonalenia umiejętności informatycznych w stosunku do rozwoju TI. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Strona przedmiotu: | https://sergo.pl/sieci-lokalne-i-rozlegle-2/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu najczęściej wykorzystywanych, współczesnych technologii komputerowych w kontekście metod komunikacji opartych na sieciach komputerowych. Ze względu na szybki rozwój informatyki zajęcia nakierowane są na wykształcenie wśród studentów umiejętności samodzielnego rozwoju w dziedzinie technologii informatycznej. Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych i teoretycznych (w tym kolokwia), - oceny z egzaminu składającego się z krótkiej części teoretycznej i części praktycznej |
|
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: - rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu informatyki. - zna podstawowe założenia tworzenia, eksploatacji i zabezpieczania sieci komputerowych. - potrafili stworzyć, skonfigurować sieć komputerową z podstawowymi jej usługami, skorzystać z rozwiązań typu "cloud computing" Zyskają umiejętność samodzielnego poszukiwania informacji o zmianach i uaktualnienia oprogramowania sieciowego oraz modernizacji i drobnych napraw stacji roboczej. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Materiały publikowane na stronie przedmiotu B. Sosinsky - Sieci komputerowe Biblia Helion 2011 E. Brynjolfsson A. Mcaffee - Drugi wiek maszyny Praca postęp i dobrobyt w czasach genialnych technologii MT BIznes, Warszawa 2015 Literatura uzupełniająca: Artykuły z pracy i serwisów o tematyce informatycznej. E. Bendyk, Antymatrix Wydawnictwo W.A.B. 2004 G. Musiołek (red.) , Cywilizacja 2.0 – Świat po rewolucji informatycznej – z serii Niezbędnik inteligenta dodatek do tygodnika POLITYKA, Warszawa 2011 Digital Shadows LTD. 2013. Haw Big is Your Digital Shadow. DigitalShedows. [Online] 2013. [Zacytowano: 25 05 2013.] http://digitalshadows.com/. Cantelmi T. 2015. Człowiek w epoce internetu: Technopłynny umysł. Kraków : Bratni Zew Wydawnctwo Franciszkanów, 2015. Kurz C. Rieger F. Pożeracze danych. O zawłaszczaniu naszych danych i o tym, jak odzyskać nad nimi kontrolę, Muza Warszawa, 2013 Rushkoff D. 2006. Cyberia - życie w okopach hiperprzetrzeni. Warszawa : Okultura, 2006. |
|
Uwagi: |
Zajęcia maja formę laboratorium. W domu studenci opanowują omamiane krótko na zajęciach zagadnienia teoretyczne stanowiące podstawę do wykonywanych wspólnie zadań praktycznych. Metody kształcenia wykorzystywane podczas przedmiotu to prezentacja, ćwiczenia laboratoryjne, samokształcenia, prezentacja, pogadanka. 2 punkty ECTS - czyli ok. 55 godz. pracy ucznia: 30 godzin to praca na zajęciach 20 godz. praca własna w domu przygotowanie do zająć studia literaturowe 5 godz. przygotowanie do zaliczenia/egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Strona przedmiotu: | https://sergo.pl/sieci-lokalne-i-rozlegle-2/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych i teoretycznych (w tym kolokwia), - oceny z egzaminu składającego się z krótkiej części teoretycznej i części praktycznej |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Podstawowe pojęcia z zakresu informatyki i komunikacji. Współczesne rozwiązania w zakresie transmisji danych z wykorzystaniem mediów: miedzianych, światłowodowych i fal radiowych. Diagnostyka systemu Zasady bezpieczeństwa informatycznego, metody zabezpieczeń i narzędzia. Szyfrowanie symetryczne i asymetryczne. Rodzaje systemów operacyjnych Nośniki danych. Programy narzędziowe, naprawcze i diagnostyczne. Rozwiązania "chmurowe": infrastruktura jako usługa (IaaS - Infrastructure as a Service), platforma jako usługa (PaaS - Platform as a Service ), oprogramowanie jako usługa (SaaS – Software as a Service). |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Materiały publikowane na stronie przedmiotu Bradford Russell. Podstawy sieci komputerowych. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności WKŁ E. Brynjolfsson A. Mcaffee - Drugi wiek maszyny Praca postęp i dobrobyt w czasach genialnych technologii MT BIznes, Warszawa 2015 Literatura uzupełniająca: Artykuły z pracy i serwisów o tematyce informatycznej. E. Bendyk, Antymatrix Wydawnictwo W.A.B. 2004 G. Musiołek (red.) , Cywilizacja 2.0 – Świat po rewolucji informatycznej – z serii Niezbędnik inteligenta dodatek do tygodnika POLITYKA, Warszawa 2011 Digital Shadows LTD. 2013. Haw Big is Your Digital Shadow. DigitalShedows. [Online] 2013. [Zacytowano: 25 05 2013.] http://digitalshadows.com/. Cantelmi T. 2015. Człowiek w epoce internetu: Technopłynny umysł. Kraków : Bratni Zew Wydawnctwo Franciszkanów, 2015. Kurz C. Rieger F. Pożeracze danych. O zawłaszczaniu naszych danych i o tym, jak odzyskać nad nimi kontrolę, Muza Warszawa, 2013 Rushkoff D. 2006. Cyberia - życie w okopach hiperprzetrzeni. Warszawa : Okultura, 2006. |
|
Uwagi: |
W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym. Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams 2 punkty ECTS - czyli ok. 55 godz. pracy ucznia: 30 godzin to praca na zajęciach 20 godz. praca własna w domu przygotowanie do zająć studia literaturowe 5 godz. przygotowanie do zaliczenia/egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.