Metodyka edukacji technicznej i komputerowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-MET1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji technicznej i komputerowej |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PE1_W23 posiada wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie określonych obszarów treści wychowania i kształcenia, PE1_U09 posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, PE1_U11 potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w procesie zdobywania wiedzy, PE1_K08 przywiązuje dużą wagę do znajomości dydaktycznych podstaw własnych działań pedagogicznych, programów nauczania i pakietów edukacyjnych przeznaczonych do wykorzystywania na etapie wczesnej edukacji, |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Anna Makaruk, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Ocena projektu zajęć technicznych i komputerowych. |
|
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Analiza zakresu treści i wymagań przedmiotowych. 2. Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku podręczników i pomocy dydaktycznych. 3. Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć komputerowych (ze szczególnym uwzględnieniem nauki programowania na etapie edukacji wczesnoszkolnej) 4. Projekt cyklu zajęć komputerowych. 5. Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć technicznych. 6. Projekt cyklu zajęć technicznych. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Góral. M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej i technicznej LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Cholewińska-Szkolik, A. (2012) Wszystko, co można zrobić z modeliny, plasteliny i koralików. Warszawa: Wydawnictwo Zielona Sowa. Lipov, B. (2009) Dzieciaki szykują Święta: pomysłowe prezenty, świąteczne dekoracje, pyszne potrawy. Warszawa: Świat Książki Świć A. (2017), Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydawnictwo Nowik Tołłoczko, J. (2013) Boże Narodzenie. Świąteczne dekoracje i smakołyki. Warszawa: Świat Książki Van Saan, A. (2010) 365 pomysłów na majsterkowanie. Warszawa: Wydawnictwo REA Watt, F. (2007) 365 rzeczy do zrobienia. Poznanń: Wydawnictwo Publicat S.A |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 Przygotowanie scenariuszy zajęć - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Anna Makaruk, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena projektu zajęć technicznych oraz zajęć komputerowych |
|
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Analiza zakresu treści i wymagań przedmiotowych. 2. Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć technicznych. 3. Projekt cyklu zajęć technicznych. 4. Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć komputerowych. 5. Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników pomocy dydaktycznych. 6. Projekt cyklu zajęć komputerowych. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Góral. M., Wiśniewska J. (2011) Zajęcia komputerowe klasa 3. Kolorowa Klasa. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Operon Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w zakresie edukacji informatycznej i technicznej LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Cholewińska-Szkolik, A. (2012) Wszystko, co można zrobić z modeliny, plasteliny i koralików. Warszawa: Wydawnictwo Zielona Sowa. Lipov, B. (2009) Dzieciaki szykują Święta: pomysłowe prezenty, świąteczne dekoracje, pyszne potrawy. Warszawa: Świat Książki Świć A. (2017), Kodowanie na dywanie w przedszkolu, w szkole i w domu. Opole: Wydawnictwo Nowik Tołłoczko, J. (2013) Boże Narodzenie. Świąteczne dekoracje i smakołyki. Warszawa: Świat Książki Van Saan, A. (2010) 365 pomysłów na majsterkowanie. Warszawa: Wydawnictwo REA Watt, F. (2007) 365 rzeczy do zrobienia. Poznań: Wydawnictwo Publicat S.A |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe,ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 Przygotowanie scenariuszy zajęć - 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.