Edukacyjne problemy współczesnej Europy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1F-EPE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacyjne problemy współczesnej Europy |
Jednostka: | Katedra Profilaktyki Społecznej i Pracy Socjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil: akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE1_W07 - Ma wiedzę o strukturach politycznych i ekonomicznych istotnych dla życia we współczesnej zjednoczonej Europie oraz o najważniejszych ustaleniach instytucji europejskich dotyczących edukacji. - Ma wiedzę o szansach i zagrożeniach związanych z funkcjonowaniem społeczeństw wielokulturowych, ze szczególną uwagą poświęconą edukacji. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U01 - Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych związanych z procesami zjednoczeniowymi i wielokulturowością, odnosząc je do problematyki edukacyjnej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, przy poszanowaniu różnorodności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WYK
WT CW
CW
CW
CW
CW
CW
ŚR CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tadeusz Panecki | |
Prowadzący grup: | Tadeusz Panecki, Tomasz Telep | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
WYK
CW
CW
N CW
CW
CW
CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Stankowska | |
Prowadzący grup: | Anna Chmielewska, Robert Rzeźnicki, Tomasz Telep | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Zajęcia obejmują zagadnienia z zakresu problemów edukacyjnych oraz potencjalnych problemów edukacyjnych występujących we współczesnej Europie. Analizie poddany zostanie polski system edukacji oraz wybrane systemy szkolnictwa w Europie. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują zagadnienia z zakresu problemów edukacyjnych oraz potencjalnych problemów edukacyjnych występujących we współczesnej Europie. Dyskusja podczas ćwiczeń będzie się toczyła wokół najważniejszych kwestii edukacyjnych we współczesnej Europie. Analizie poddany zostanie polski system edukacji oraz wybrane systemy szkolnictwa w Europie. Poruszone zostanie kwestia wyrównywania szans edukacyjnych oraz wielokulturowości w kontekście rozważań o problemach edukacyjnych współczesnej Europy. |
|
Literatura: |
Zalecana literatura: A. Grzegorczyk, Wizja wartości i dramat wyboru wartości w myśli europejskiej [w] A. Góralski, J. Łaszczyk (red) Intelektualiści i młoda inteligencja budowniczymi społeczeństw obywatelskich. Wyzwania, dokonania, zatory, porażki. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Warszawa 2015, s. 11 - 26, L. Malinowski, Unia Europejska. Państwa - gospodarka - szkolnictwo. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Warszawa 2005 A. Włoch, Edukacja europejska. Założenia. Perspektywy. Funkcje społeczne. Krytyczne spojrzenie. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego. Kraków 2016, Karta Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 7 grudnia 2000: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:12016P/TXT&from=DE |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.