Zespół teatralno-muzyczny - ćwiczenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-ZTM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zespół teatralno-muzyczny - ćwiczenia |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 22 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Chróściak, Magdalena Ostolska, Adam Pietruszka | |
Prowadzący grup: | Piotr Chróściak, Magdalena Ostolska, Adam Pietruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena aktywności na zajęciach - ocena umiejętności studentów związanych z zauważaniem dobrych i słabych cech wystąpień scenicznych w tym opracowanych indywidualnie interpretacji piosenek - ocena orientacji w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są ćwiczeniami wymagającymi od studenta aktywności i zaangażowania. Student powinien osiągnąć elementarne umiejętności związane ze znajomością sposobu posługiwania się głosem scenicznym w mowie i w śpiewie, z występem scenicznym i grą aktorską Treści poruszane na zajęciach: Zajęcia mają uzmysłowić specyfikę wystąpienia, jakim jest piosenka aktorska i spektakl muzyczny i wskazać różnorodne możliwości pracy nad takim materiałem. Studenci na zajęciach obserwując przykłady zrealizowanych zadań wokalno - aktorskich, z pomocą wykładowcy, określają podstawowe cechy wystąpienia, jakim jest piosenka aktorska. Określają różnice między aktorskim potraktowaniem materiału słowno- muzycznego, a innymi sposobami pracy. Określają cele, jakim służy piosenka aktorska, opracowują scenariusz występu j go realizują. Tematy: - piosenka aktorska – interpretacja opracowanie i realizacja - kreacja aktorska - rozgrzewka wokalna -scenariusz przedstawienia muzycznego, słowo mówione w spektaklu muzycznym -spójność sceniczna, styl sceniczny - praca w zespole – zespół teatralny jako całość |
|
Literatura: |
aktywne korzystanie ze źródeł internetowych i nagrań DVD. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, ćwiczenia indywidualne i grupowe, praca w grupie, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe – 30 godzin dydaktycznych Przygotowanie bieżących zadań i przygotowanie zaliczenia- 5 godzin Przygotowanie się do zaliczenia i jego realizacja -15 godz., Liczba uzyskanych punktów ECTS- 2 Przedmiot zalicza się na podstawie pracy nad realizacją spektaklu muzycznego. Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w przygotowaniach, próbach i spektaklu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Adam Pietruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena aktywności na zajęciach - ocena umiejętności studentów związanych z zauważaniem dobrych i słabych cech wystąpień scenicznych w tym opracowanych indywidualnie interpretacji piosenek - ocena orientacji w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są ćwiczeniami wymagającymi od studenta aktywności i zaangażowania. Student powinien osiągnąć elementarne umiejętności związane ze znajomością sposobu posługiwania się głosem scenicznym w mowie i w śpiewie, z występem scenicznym i grą aktorską Treści poruszane na zajęciach: Zajęcia mają uzmysłowić specyfikę wystąpienia, jakim jest piosenka aktorska i spektakl muzyczny i wskazać różnorodne możliwości pracy nad takim materiałem. Studenci na zajęciach obserwując przykłady zrealizowanych zadań wokalno - aktorskich, z pomocą wykładowcy, określają podstawowe cechy wystąpienia, jakim jest piosenka aktorska. Określają różnice między aktorskim potraktowaniem materiału słowno- muzycznego, a innymi sposobami pracy. Określają cele, jakim służy piosenka aktorska, opracowują scenariusz występu j go realizują. Tematy: - piosenka aktorska – interpretacja opracowanie i realizacja - kreacja aktorska - rozgrzewka wokalna -scenariusz przedstawienia muzycznego, słowo mówione w spektaklu muzycznym -spójność sceniczna, styl sceniczny - praca w zespole – zespół teatralny jako całość |
|
Literatura: |
aktywne korzystanie ze źródeł internetowych i nagrań DVD. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, ćwiczenia indywidualne i grupowe, praca w grupie, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe – 30 godzin dydaktycznych Przygotowanie bieżących zadań i przygotowanie zaliczenia- 5 godzin Przygotowanie się do zaliczenia i jego realizacja -15 godz., Liczba uzyskanych punktów ECTS- 2 Przedmiot zalicza się na podstawie pracy nad realizacją spektaklu muzycznego. Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w przygotowaniach, próbach i spektaklu. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.