Zawód fundraiser
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-ZFU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zawód fundraiser |
Jednostka: | Katedra Profilaktyki Społecznej i Pracy Socjalnej |
Grupy: |
Faklutatywne dla I r. SC, stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ziomek-Michalak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Ziomek-Michalak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Efekty w zakresie wiedzy - weryfikowane za pomocą pogadanki, zachowania struktury projektu we wniosku KW_03 student ma wiedzę o zmieniających się ideach i wyobrażeniach nt. instytucji i finansowania organizacji trzeciego sektora, KW_08 student zna zasady tworzenia kampanii fundraisingowej w kontekście indywidualnych aktywności i przedsiębiorczości organizacji. Efekty w zakresie umiejętności - weryfikowane na podstawie realizacji zadań cząstkowych, umiejętnośco formułowania projektu i wyszukiwania dotacji KU_02 student potrafi formułować i projektować rozwiązania na zaobserwowane zjawiska problemowe w środowisku, KU_05 student ma umiejętności merytorycznego argumentowania i wnioskowania oraz formułowania narzędzi fundraisingowych KU_08 student potrafi pracować w grupie nad powierzonymi zadaniami Efekty w zakresie kompetencji: K_K02 student jest gotowy do podejmowania wyzwań, aktywny w poszukiwaniu możliwości rozwiązań obserwowanych problemów społecznych K_K02 student ma świadomość potrzeby organizacji fundraisingu w trzecim sektorze, świadomie przygotowuje si ę do roli zawodowej |
|
Pełny opis: |
1. Fundraising, definicja, źródła pochodzenia, zasady i zastosowanie. 2. Powody, dla których ludzie wspierają finansowo organizacje społeczne. 3. Fundraiser, jego rola i zadania oraz jego status w organizacji. 4. Cykl relacji z darczyńcą. 5. Zasady fundraisingu. 6. Kampania Fundraisingowa. 7. Etyka w fundraisingu. 8. Projekt w odpowiedzi na ogłoszenie o funduszach. 9. Dobre praktyki. |
|
Literatura: |
Cialdini R. (1999). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP. Poradnik: Dobry fundraising Twojego stowarzyszenia, fundacji. Skorzystaj z infografik ngo.pl https://poradnik.ngo.pl/jak-rozpoczac-i-z-sukcesem-prowadzic-fundraising-z-darczyncami-indywidualnymi-w-organizacji https://warszawa.ngo.pl/poradnik/webinaria Jak stworzyć apel fundraisingowy: https://www.youtube.com/watch?v=4J7_y24-7CA https://instytutsprawobywatelskich.pl/codziennie-wychodz-na-lowy/ https://legalden.pl/fundraising-w-stowarzyszeniach-gdzie-go-efektywnie-szukac/ https://mapujpomoc.pl/skuteczny-fundraising-jest-mozliwy/ https://4fund.com/pl/blog/993/10-skutecznych-strategii-pozyskiwania-funduszy-dla-organizacji-non-profit https://odpalprojekt.pl/p/955-Fundraising-krok-po-kroku |
|
Uwagi: |
Nakład czasu pracy: godziny kontaktowe - 30, przygotowanie do zajęć, literatura - 15, opracowanie wniosku projektowego - 10. Łączny nakład pracy 55 co odpowiada 2 ECTS. Na ocenę końcową składa się frekwencja (dopuszczalne 2 nieobecności), aktywność na zajęciach, złożenie prac cząstkowych oraz projektu. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.