Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sztuka prezentowania wizerunku i treści w mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-SPW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sztuka prezentowania wizerunku i treści w mediach
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Pełny opis:

Zajęcia mają profil zdecydowanie praktyczny, a ich uczestnicy poprzez aktywny udział, mają poznawać i ćwiczyć sprawne radzenie sobie w różnych przestrzeniach medialnych - od mediów klasycznych do edytowania treści w mediach społecznościowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Siwicki
Prowadzący grup: Agnieszka Pietruszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium/warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

POMIAR EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

Nagranie rozmowy przed kamerą max 2 minuty 30 sekund

Pełny opis:

TEMATYKA ZAJĘĆ

1. Czego potrzeba do sprawnej komunikacji z mediami?

2. Jak wypowiadać się dla mediów

3. Co trzeba wiedzieć o przygotowywaniu

- do rozmów z dziennikarzami

- wystąpień przed kamerą

4. Konferencji prasowa/ rzecznik prasowy

5. Radzenia sobie podczas wywiadu

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Adams S., (2007). Wywiad dziennikarski, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Chyliński M., Russ-Mohl S., (2008). Dziennikarstwo, Warszawa: PolskaPresse.

Niczyperowicz A., (2001). Dziennikarstwo od kuchni, Poznań: Wydawnictwo TS.

enkins, H., Ford, S., Green J. (2017). Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze. Tłum. M. Wróblewski. Łódź: Wydawnictwo UŁ.

Mrozowski, M. (2020). Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Szpunar, M. ( 2019). Kultura algorytmów, Kraków: IDMIKS UJ.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Bougsiaa, H., Cackowska, M., Kopciewicz, L., Nowicki, T. (2016). Smartfon i tablet w dziecięcych rękach. Być dzieckiem, nastolatkiem i rodzicem w kulturze mobilnej. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.

Spitzer, M. (2021). Epidemia smartfonów. Czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa?. Tłum. M. Guzowska. Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- praca w zespołach

- analiza przypadków

ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 25 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)