Sztuka prezentowania wizerunku i treści w mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-SPW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sztuka prezentowania wizerunku i treści w mediach |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
Zajęcia mają profil zdecydowanie praktyczny, a ich uczestnicy poprzez aktywny udział, mają poznawać i ćwiczyć sprawne radzenie sobie w różnych przestrzeniach medialnych - od mediów klasycznych do edytowania treści w mediach społecznościowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Pietruszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium/warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
POMIAR EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Nagranie rozmowy przed kamerą max 2 minuty 30 sekund |
|
Pełny opis: |
TEMATYKA ZAJĘĆ 1. Czego potrzeba do sprawnej komunikacji z mediami? 2. Jak wypowiadać się dla mediów 3. Co trzeba wiedzieć o przygotowywaniu - do rozmów z dziennikarzami - wystąpień przed kamerą 4. Konferencji prasowa/ rzecznik prasowy 5. Radzenia sobie podczas wywiadu |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Adams S., (2007). Wywiad dziennikarski, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Chyliński M., Russ-Mohl S., (2008). Dziennikarstwo, Warszawa: PolskaPresse. Niczyperowicz A., (2001). Dziennikarstwo od kuchni, Poznań: Wydawnictwo TS. enkins, H., Ford, S., Green J. (2017). Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze. Tłum. M. Wróblewski. Łódź: Wydawnictwo UŁ. Mrozowski, M. (2020). Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Szpunar, M. ( 2019). Kultura algorytmów, Kraków: IDMIKS UJ. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Bougsiaa, H., Cackowska, M., Kopciewicz, L., Nowicki, T. (2016). Smartfon i tablet w dziecięcych rękach. Być dzieckiem, nastolatkiem i rodzicem w kulturze mobilnej. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra. Spitzer, M. (2021). Epidemia smartfonów. Czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa?. Tłum. M. Guzowska. Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - praca w zespołach - analiza przypadków ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 25 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.