Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rodzina i szkoła jako środowisko świadomego odbioru wartości społecznych i kulturalnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-RSS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rodzina i szkoła jako środowisko świadomego odbioru wartości społecznych i kulturalnych
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia
Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Treści programowe:

1. Wartości jako fundament życia człowieka. Klasyfikacja wartości - perspektywa społeczna i kulturowa

2. Rodzina a przemiany społeczne. Kryzysy pryzmatem siły systemu wartości członków rodziny.

3. Instytucje oświatowe miejscem weryfikacji wartości społecznych i kulturowych zaszczepionych w rodzinie.

4. Życie społeczne i życie kulturalne - obszary uzupełniania się i rozdźwięku

5. Pedagog jako przewodnik/partner/autorytet w życiu społecznymi i kulturalnym. Rola środowiska rówieśniczego w kształtowaniu postaw społecznych oraz szacunku dla dorobku kulturowego.

6. Zagrożenia społeczno-moralne w przekazie medialnym. Współpraca szkoły i rodziny na rzecz zapewniania bezpieczeństwa informacyjnego dziecka i nastolatka.

7. Dobre praktyki edukacyjne na rzecz świadomego odbioru wartości społecznych i kulturalnych

Uwagi:

Warunki zaliczenia: ZO:

· aktywność na zajęciach

· obecność

· wykonanie pracy zaliczeniowej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)