Seminarium dyplomowe licencjackie - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-3F-LI2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe licencjackie - 2 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 5 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 5 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Warsztat i technika pracy naukowej. Konstruowanie części teoretycznej pracy, implementacja wiedzy w zakresu metodologii nauk społecznych w trakcie konceptualizacji badań, realizacja badań empirycznych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna i rozumie terminologię stosowaną w obrębie pedagogiki i jej subdyscyplin oraz pokrewnych dyscyplin naukowych, a także założenia i genezę modeli teoretycznych funkcjonujących w pedagogice, jej subdyscyplinach i współpracujących z nią dyscyplinach nauki. Zna i rozumie założenia projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych, a zwłaszcza podstawowe tradycje paradygmatyczne, strategie realizacji badań (ilościowe, jakościowe, triangulacyjne), cele badań, problemy badawcze, metody i techniki badawcze, sposoby doboru próby badawczej oraz prezentacji i analizy wyników badań, a także zasady konstruowania wywodu naukowego. Umiejętności Potrafi dokonać konceptualizacji badań pedagogicznych, zwłaszcza określić ich cel oraz przedmiot, sformułować problematykę badawczą, dobrać metody i techniki badań oraz próbę badawczą, skonstruować narzędzie badawcze, a także zrealizować proces badawczy oraz dokonać prezentacji, analizy i interpretacji uzyskanych danych oraz wskazać kierunki dalszych badań, a także podjąć namysł nad konsekwencjami badań naukowych oraz odpowiedzialnością naukowca-badacza i nauki. Potrafi samodzielne zaplanować pozyskiwanie i poszerzanie kompetencji, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) oraz nowoczesnych technologii, w szczególności wyszukiwać, przetwarzać pozyskane informacje oraz dokonywać krytycznej analizy tekstów naukowych. Kompetencje społeczne Jest gotów(-owa) do poddawania refleksji, samoocenie i racjonalnej krytyce posiadanych kompetencji z zakresu planowania i realizacji badań, formułowania na tej podstawie celów rozwojowych, a także podejmowania działań ukierunkowanych na ich osiąganie. Jest gotów(-owa) do wykorzystywania wiedzy z zakresu pedagogiki, jej subdyscyplin i współpracujących z nią dyscyplin do analizy zjawisk pedagogicznych i rozwiązywania problemów edukacyjnych, zasięgania opinii ekspertów w procesie doskonalenia swojego warsztatu metodologicznego oraz przyjmowania informacji zwrotnej na temat efektów własnej pracy. Jest gotów(-owa) do przestrzegania uniwersalnych zasad etycznych związanych z realizacją badań naukowych oraz prawa autorskiego oraz ponoszenia konsekwencji ich łamania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Sylwia Jaronowska, Anna Odrowąż-Coates, Anna Perkowska-Klejman, Aleksandra Tłuściak-Deliowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Anna Perkowska-Klejman, Edyta Zawadzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.