Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Mnożenie i dzielenie w sytuacjach życiowych, w grach i zadaniach typu szkolnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-ZTS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Mnożenie i dzielenie w sytuacjach życiowych, w grach i zadaniach typu szkolnego
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Student wie, że mnożenie i dzielenie są działaniami matematycznymi, rozumie sens tych działań

Zna różne aspekty mnożenia (pojemnikowy, czekoladowy, jako zmiana proporcjonalna..)

Rozróżnia między dzieleniem jako mieszczenie i dzieleniem jako podział

Organizuje czynności prowadzące do rozumienia sensu mnożenia i dzielenia

Potrafi ocenić poprawność procedur rozwiązywania problemów – merytoryczną i dydaktyczną

Potrafi zaprojektować różne sytuacje zadaniowe, umożliwiające pogłębianie rozumienia sensu mnożenia i dzielenia

Buduje w uczniach poczucie własnej wartości poprzez podkreślanie wartości samodzielnych prób rozwiazywania problemów

Potrafi słuchać, nie narzucać własnego zdania, prowadzić dyskusje z uczniami

Przekazuje szacunek dla wiedzy, podkreśla wartość rzetelnego matematycznego przygotowania.

Pełny opis:

Wykład

Istota mnożenia, rózne aspekty mnożenia

Istota dzielenia, aspekty dzielenia

Ćwiczenia

Czynności prowadzące do rozumienia sensu mnożenia, przykłady zajęć umożliwiających rozumienie mnożenia w różnych aspektach.

Czynności prowadzące do rozumienia sensu dzielenia, przykłady zajęć

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. Gruszczyk – Kolczyńska E.: O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli. Wydawnictwo Nowa Era. Warszawa. 2012.

Literatura obowiązkowa

1. Swoboda, E.: Przestrzeń, regularności geometryczne i kształty w uczeniu się i nauczaniu dzieci. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Rzeszów. 2006.

Efekty uczenia się:

Student wie, że mnożenie i dzielenie są działaniami matematycznymi, rozumie sens tych działań

Zna różne aspekty mnożenia (pojemnikowy, czekoladowy, jako zmiana proporcjonalna..)

Rozróżnia między dzieleniem jako mieszczenie i dzieleniem jako podział

Organizuje czynności prowadzące do rozumienia sensu mnożenia i dzielenia

Potrafi ocenić poprawność procedur rozwiązywania problemów – merytoryczną i dydaktyczną

Potrafi zaprojektować różne sytuacje zadaniowe, umożliwiające pogłębianie rozumienia sensu mnożenia i dzielenia

Buduje w uczniach poczucie własnej wartości poprzez podkreślanie wartości samodzielnych prób rozwiazywania problemów

Potrafi słuchać, nie narzucać własnego zdania, prowadzić dyskusje z uczniami

Przekazuje szacunek dla wiedzy, podkreśla wartość rzetelnego matematycznego przygotowania.

Metody i kryteria oceniania:

Wykład, ćwiczenia i konserwatoria

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)