Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Mnożenie i dzielenie w sytuacjach życiowych, w grach i zadaniach typu szkolnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-ZTS Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Mnożenie i dzielenie w sytuacjach życiowych, w grach i zadaniach typu szkolnego
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Student wie, że mnożenie i dzielenie są działaniami matematycznymi, rozumie sens tych działań

Zna różne aspekty mnożenia (pojemnikowy, czekoladowy, jako zmiana proporcjonalna..)

Rozróżnia między dzieleniem jako mieszczenie i dzieleniem jako podział

Organizuje czynności prowadzące do rozumienia sensu mnożenia i dzielenia

Potrafi ocenić poprawność procedur rozwiązywania problemów – merytoryczną i dydaktyczną

Potrafi zaprojektować różne sytuacje zadaniowe, umożliwiające pogłębianie rozumienia sensu mnożenia i dzielenia

Buduje w uczniach poczucie własnej wartości poprzez podkreślanie wartości samodzielnych prób rozwiazywania problemów

Potrafi słuchać, nie narzucać własnego zdania, prowadzić dyskusje z uczniami

Przekazuje szacunek dla wiedzy, podkreśla wartość rzetelnego matematycznego przygotowania.

Pełny opis:

Wykład

Istota mnożenia, rózne aspekty mnożenia

Istota dzielenia, aspekty dzielenia

Ćwiczenia

Czynności prowadzące do rozumienia sensu mnożenia, przykłady zajęć umożliwiających rozumienie mnożenia w różnych aspektach.

Czynności prowadzące do rozumienia sensu dzielenia, przykłady zajęć

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. Gruszczyk – Kolczyńska E.: O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli. Wydawnictwo Nowa Era. Warszawa. 2012.

Literatura obowiązkowa

1. Swoboda, E.: Przestrzeń, regularności geometryczne i kształty w uczeniu się i nauczaniu dzieci. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Rzeszów. 2006.

Efekty uczenia się:

Student wie, że mnożenie i dzielenie są działaniami matematycznymi, rozumie sens tych działań

Zna różne aspekty mnożenia (pojemnikowy, czekoladowy, jako zmiana proporcjonalna..)

Rozróżnia między dzieleniem jako mieszczenie i dzieleniem jako podział

Organizuje czynności prowadzące do rozumienia sensu mnożenia i dzielenia

Potrafi ocenić poprawność procedur rozwiązywania problemów – merytoryczną i dydaktyczną

Potrafi zaprojektować różne sytuacje zadaniowe, umożliwiające pogłębianie rozumienia sensu mnożenia i dzielenia

Buduje w uczniach poczucie własnej wartości poprzez podkreślanie wartości samodzielnych prób rozwiazywania problemów

Potrafi słuchać, nie narzucać własnego zdania, prowadzić dyskusje z uczniami

Przekazuje szacunek dla wiedzy, podkreśla wartość rzetelnego matematycznego przygotowania.

Metody i kryteria oceniania:

Wykład, ćwiczenia i konserwatoria

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2015-02-24 - 2015-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Konwersatorium, 1 godzin więcej informacji
Wykład, 2 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Jelinek
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.