Mnożenie i dzielenie w sytuacjach życiowych, w grach i zadaniach typu szkolnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-ZTS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Mnożenie i dzielenie w sytuacjach życiowych, w grach i zadaniach typu szkolnego |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Student wie, że mnożenie i dzielenie są działaniami matematycznymi, rozumie sens tych działań Zna różne aspekty mnożenia (pojemnikowy, czekoladowy, jako zmiana proporcjonalna..) Rozróżnia między dzieleniem jako mieszczenie i dzieleniem jako podział Organizuje czynności prowadzące do rozumienia sensu mnożenia i dzielenia Potrafi ocenić poprawność procedur rozwiązywania problemów – merytoryczną i dydaktyczną Potrafi zaprojektować różne sytuacje zadaniowe, umożliwiające pogłębianie rozumienia sensu mnożenia i dzielenia Buduje w uczniach poczucie własnej wartości poprzez podkreślanie wartości samodzielnych prób rozwiazywania problemów Potrafi słuchać, nie narzucać własnego zdania, prowadzić dyskusje z uczniami Przekazuje szacunek dla wiedzy, podkreśla wartość rzetelnego matematycznego przygotowania. |
Pełny opis: |
Wykład Istota mnożenia, rózne aspekty mnożenia Istota dzielenia, aspekty dzielenia Ćwiczenia Czynności prowadzące do rozumienia sensu mnożenia, przykłady zajęć umożliwiających rozumienie mnożenia w różnych aspektach. Czynności prowadzące do rozumienia sensu dzielenia, przykłady zajęć |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Gruszczyk – Kolczyńska E.: O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli. Wydawnictwo Nowa Era. Warszawa. 2012. Literatura obowiązkowa 1. Swoboda, E.: Przestrzeń, regularności geometryczne i kształty w uczeniu się i nauczaniu dzieci. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Rzeszów. 2006. |
Efekty uczenia się: |
Student wie, że mnożenie i dzielenie są działaniami matematycznymi, rozumie sens tych działań Zna różne aspekty mnożenia (pojemnikowy, czekoladowy, jako zmiana proporcjonalna..) Rozróżnia między dzieleniem jako mieszczenie i dzieleniem jako podział Organizuje czynności prowadzące do rozumienia sensu mnożenia i dzielenia Potrafi ocenić poprawność procedur rozwiązywania problemów – merytoryczną i dydaktyczną Potrafi zaprojektować różne sytuacje zadaniowe, umożliwiające pogłębianie rozumienia sensu mnożenia i dzielenia Buduje w uczniach poczucie własnej wartości poprzez podkreślanie wartości samodzielnych prób rozwiazywania problemów Potrafi słuchać, nie narzucać własnego zdania, prowadzić dyskusje z uczniami Przekazuje szacunek dla wiedzy, podkreśla wartość rzetelnego matematycznego przygotowania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład, ćwiczenia i konserwatoria |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.