Zarządzanie procesem rozwoju kompetencji kluczowych w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-ZPR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie procesem rozwoju kompetencji kluczowych w szkole |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz: - ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; potrafi wskazać miejsce i poziom kształcenia kompetencji kluczowych w odniesieniu do konkretnego typu szkoły i poziomu edukacyjnego; - ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej, dostrzega i wyjaśnia możliwości wspomaganiu szkół w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych przez placówki doskonalenia nauczycieli - potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; potrafi projektować i budować modele wdrażania, koordynowania i ewaluacji działań związanych z rozwojem kompetencji kluczowych uczących się - potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych mających na celu rozwój kompetencji kluczowych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań - odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; jest świadomy roli jaką pełni w inicjowaniu rozwoju kompetencji kluczowych uczących się |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny, testowy (mierzenie realizacji efektów z zakresu umiejętności i kompetencji społecznych zostanie dokonane przy wykorzystaniu pytań otwartych) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.