Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specjalistyczna diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży o zaburzonym rozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-SDP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Specjalistyczna diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży o zaburzonym rozwoju
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Szkolenie przeprowadzone zgodnie z Programem specjalizacji w Psychologii klinicznej, Program podstawowy dla osób posiadających tytuł zawodowy magistra na kierunku psychologia, CMKP Warszawa 2009

Pełny opis:

Metody i narzędzia psychologicznej diagnozy zaburzeń:

•zachowania w kontekście podstawowych w danym wieku form aktywności,

•emocji i sfery motywacji w kontekście potrzeb rozwojowych,

•poziomu rozwoju umysłowego,

•rozwoju mowy i języka w kontekście społeczno-kulturowym,

•zachowania i emocji wieku rozwojowego,

•funkcjonowania systemu rodzinnego

W wyniku kształcenia psycholog nabędzie umiejętność:

•formułowania wstępnych hipotez diagnostycznych i doboru odpowiednich metod diagnozy psychologicznej,

•przeprowadzenia badania diagnostycznego i zastosowania odpowiednich narzędzi diagnozy psychologicznej,

•interpretacji uzyskanych wyników badaniach diagnostycznego,

•sformułowania opinii i zaleceń dostosowanych do potrzeb odbiorcy opinii,

•poznania zasad i obszarów współpracy z innymi specjalistami

Literatura:

1. Bradshaw J., Zrozumieć rodzinę, IPZiT, Warszawa, 1994.

2. Brzezińska A., Lutomski G., Smykowski B. (red.), Dziecko wśród rówieśników i dorosłych, Zysk i S-ka, Poznań, 1995.

3. Erikson E., Dzieciństwo i społeczeństwo, Rebis, Poznań, 1997.

4. Kościelska M., Oblicza upośledzenia, PWN, Warszawa, 1995.

5. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka, PWN, Warszawa, 1996.

6. Namysłowska I., Terapia rodzin

7. Namysłowska I. (red.), Psychiatria Dzieci i Młodzieży, PWN, 2007

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)