Rachowanie 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-RH2 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rachowanie 2 | ||
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: matematycznie uzdolnione dzieci: diagn., wsp. rozw. i edukacja |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Efekty uczenia się: |
EFEKTY KSZTAŁCENIA I ICH OCENA Wiedza (max. 10) 1.Słuchacz wie jak prowadzić ucznia z życiowej i zadaniowej sytuacji do prostych zadań z treścią 2.Słuchacz wie jak z dzieckiem pracować nad układaniem i rozwiązywaniem prostych zadań tekstowych z treścią do sytuacji przedstawionej na rysunku. 3.Słuchacz wie jak pracować z dzieckiem nad wyłuskaniem danych zawartych w zadaniu. 4.Słuchacz wskazuje serię zadań, które wymagają stosowanie umiejętności rachunkowych i warto je rozwiązywać naprzemiennie z uczniem Umiejętności (max. 10) 1.Słuchacz umie przechodzić z sytuacji życiowych do prostych zadań z treścią. 2 Słuchacz umie wykorzystać środowisko edukacyjne Stepping do rozwiązywania i układania prostych zadań z treścią. 3 Słuchacz umie wykorzystać środowisko edukacyjne Autobus do rozwiązywania i układania prostych zadań z treścią. Kompetencje społeczne (max. 10) 1.Słuchacz umie zaproponować wykorzystanie środowisk edukacyjnych w nauczaniu, które nie wymagają nakładów finansowych, pomoce dydaktyczne jest w stanie wykonać z uczniami. 2.Słuchacz dostrzeże i będzie umiał zaangażować rodziców, dziadków i babcie w proces edukacyjny małego ucznia jako rezultat wykonywania niektórych ćwiczeń na zajęciach. 3.Słuchacz w trakcie zajęć będzie miał okazję wykazać się empatią w stosunku do innego słuchacza i rozumienia przez niego treści matematycznych i spróbuje w oparciu o wskazaną literaturę porozmawiać jak może wyglądać empatia w stosunku do rozumienia przez dziecko treści matematycznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 4 godzin ![]() Konwersatorium, 2 godzin ![]() Wykład, 2 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jan Jelinek | |
Prowadzący grup: | Stanisław Domoradzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru egzamin | |
Pełny opis: |
WYKŁAD: 1. Pomaganie dzieciom w przejsciu na rachowanie na zbiorach zastępczych. Liczydło karoliki, liczydło 10x10. LICZBA GODZIN: 1 ĆWICZENIA I KONWERSATORIA: 1. Przyjęcie dla lalek i misiów. 2. Inwentaryzacja w kuchni. 3. Kiedy i jak liczyć i rachować (schody, kroki, autobus itp.). 4. Samochody na parkingu. 5. Sad. 6. Domino i jego walory rachunkowe. 7. Zadania celowo źle sformułowane LICZBA GODZIN: 8 | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIAZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura obowiązkowa 1.E. Gruszczyk-Kolczyńska (red)., O dzieciach uzdolnionych matematycznie. Książka dla rodziców i nauczycieli, wyd. Nowa Era, Warszawa 2012. 2.E. Gruszczyk-Kolczyńska (red)., Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i domu, wyd. Bliżej przedszkola, Kraków 2014. Literatura uzupełniająca 1. E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, G. Grabowska, Program wychowania i kształcenia oraz wspomagania rozwoju sześciolatków w przedszkolach, klasach zerowych i placówkach integracyjnych, wyd. Nowa Era, Warszawa 2003; 2. E. Swoboda, Przestrzeń, regularności geometryczne i kształty w uczeniu się i nauczaniu dzieci, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2006. 3. M. Hejný, D. Jirotková, Środowisko edukacyjne – autobus, [w:] E. Swoboda, J. Gunčaga, Wspieranie niezależnego myślenia poprzez edukację matematyczną. Dziecko i matematyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2009, s. 144-170. 4.M. Hejný, D. Jirotková, Środowisko edukacyjne – autobus, [w:] E. Swoboda, J. Gunčaga, Wspieranie niezależnego myślenia poprzez edukację matematyczną. Dziecko i matematyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2009, s. 144-170. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Uczestnictwo w zajęciach np. wykład, ćwiczenia 9g Przygotowanie się do zajęć (np. lektura tekstu) 4g Przygotowanie się do egzaminu 5g Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 3g Inne formy (przygotowanie dramy) 2g Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.