Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizowanie środowiska wspierającego uzdolnione matematycznie dzieci

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-OSW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Organizowanie środowiska wspierającego uzdolnione matematycznie dzieci
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

• Argumenty przemawiające przeciw tendencji do organizowania osobnych klas dla uzdolnionych matematycznie dzieci oraz argumenty przemawiające za tym, aby realizować programy wspomagania rozwoju umysłowego i edukacji matematycznej, niezależnie czy wykazały się słabymi i średnimi kompetencjami lub uzdolnieniami matematycznymi

• Realne możliwości takiego wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z ich edukacją matematyczną niezależnie od tego, jakie są możliwości i zdolności intelektualnych dzieci

• Formy i metody współpracy z rodzicami dzieci w taki sposób, aby edukacja domowa sprzyjała wspomaganiu rozwoju umysłowego i edukacji matematycznej każdego dziecka

• Kołka matematyczne, konkursy matematyczne różnego typu skutecznymi formami dbania o rozwój uzdolnionych matematycznie dzieci

Efekty uczenia się:

Student podaje argumenty przemawiające przeciw tendencji do organizowania osobnych klas dla uzdolnionych matematycznie dzieci oraz argumenty przemawiające za tym, aby realizować programy wspomagania rozwoju umysłowego i edukacji matematycznej, niezależnie czy wykazały się słabymi i średnimi kompetencjami lub uzdolnieniami matematycznymi

Student zna realne możliwości takiego wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z ich edukacją matematyczną niezależnie od tego, jakie są możliwości i zdolności intelektualnych dzieci

Student charakteryzuje formy i metody współpracy z rodzicami dzieci w taki sposób, aby edukacja domowa sprzyjała wspomaganiu rozwoju umysłowego i edukacji matematycznej każdego dziecka

Student opisuje formy organizowania kółek matematycznych, konkursów matematycznych różnego typu skutecznymi formami dbania o rozwój uzdolnionych matematycznie dzieci

Umiejętności (max. 10)

Student umiejętnie przedstawia rodzicom potrzeb edukacyjnych dzieci

Student potrafi włączać rodziców w rozwijanie umysłów dziecięcych, niezależnie od tego, jakie są możliwości umysłowe ich dziecka

Kompetencje społeczne (max. 10)

Student wykazuję właściwą współpracę z rodzicami dzieci na poziomie wychowania przedszkolnego i edukacji szkolnej: prowadzenie rozmów, pokazywanie sukcesów edukacyjnych dzieci, wskazywanie perspektywy życiowej dzieci, jeżeli będą odnosić sukcesy w edukacji matematycznej

Student potrafi odpowiednio pochylić się nad każdym dzieckiem i wspierać go w rozwoju umysłowym, niezależnie, jakie ma możliwości rozwojowe i edukacyjne

Student współpracuje z innymi specjalistami w sprawach optymalnego rozwoju dzieci

Metody i kryteria oceniania:

Wyklad z elementami ćwiczeń i dyskusją merytoryczną.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)