Organizowanie środowiska wspierającego uzdolnione matematycznie dzieci
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-OSW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Organizowanie środowiska wspierającego uzdolnione matematycznie dzieci |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
• Argumenty przemawiające przeciw tendencji do organizowania osobnych klas dla uzdolnionych matematycznie dzieci oraz argumenty przemawiające za tym, aby realizować programy wspomagania rozwoju umysłowego i edukacji matematycznej, niezależnie czy wykazały się słabymi i średnimi kompetencjami lub uzdolnieniami matematycznymi • Realne możliwości takiego wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z ich edukacją matematyczną niezależnie od tego, jakie są możliwości i zdolności intelektualnych dzieci • Formy i metody współpracy z rodzicami dzieci w taki sposób, aby edukacja domowa sprzyjała wspomaganiu rozwoju umysłowego i edukacji matematycznej każdego dziecka • Kołka matematyczne, konkursy matematyczne różnego typu skutecznymi formami dbania o rozwój uzdolnionych matematycznie dzieci |
Efekty uczenia się: |
Student podaje argumenty przemawiające przeciw tendencji do organizowania osobnych klas dla uzdolnionych matematycznie dzieci oraz argumenty przemawiające za tym, aby realizować programy wspomagania rozwoju umysłowego i edukacji matematycznej, niezależnie czy wykazały się słabymi i średnimi kompetencjami lub uzdolnieniami matematycznymi Student zna realne możliwości takiego wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z ich edukacją matematyczną niezależnie od tego, jakie są możliwości i zdolności intelektualnych dzieci Student charakteryzuje formy i metody współpracy z rodzicami dzieci w taki sposób, aby edukacja domowa sprzyjała wspomaganiu rozwoju umysłowego i edukacji matematycznej każdego dziecka Student opisuje formy organizowania kółek matematycznych, konkursów matematycznych różnego typu skutecznymi formami dbania o rozwój uzdolnionych matematycznie dzieci Umiejętności (max. 10) Student umiejętnie przedstawia rodzicom potrzeb edukacyjnych dzieci Student potrafi włączać rodziców w rozwijanie umysłów dziecięcych, niezależnie od tego, jakie są możliwości umysłowe ich dziecka Kompetencje społeczne (max. 10) Student wykazuję właściwą współpracę z rodzicami dzieci na poziomie wychowania przedszkolnego i edukacji szkolnej: prowadzenie rozmów, pokazywanie sukcesów edukacyjnych dzieci, wskazywanie perspektywy życiowej dzieci, jeżeli będą odnosić sukcesy w edukacji matematycznej Student potrafi odpowiednio pochylić się nad każdym dzieckiem i wspierać go w rozwoju umysłowym, niezależnie, jakie ma możliwości rozwojowe i edukacyjne Student współpracuje z innymi specjalistami w sprawach optymalnego rozwoju dzieci |
Metody i kryteria oceniania: |
Wyklad z elementami ćwiczeń i dyskusją merytoryczną. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.