Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metoda Snoezelen

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-MSN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metoda Snoezelen
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Założenia stymulacji sensorycznej w rehabilitacji dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością

Pomoce i urządzenia - zasady, formy i sposoby wykorzystania w stymulacji zmysłów

Metoda Snoezelen- założenia, metody i wskazówki do pracy

Literatura:

Literatura wykorzystana do opracowania poradnika

1. Aleksandra Zawiślak,Snoezelen (Sala Doswiadczania Świata) Geneza i Rozwój,Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2009

2. Jacek Kielin,Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, Gdańskie Wyd. Psychologiczne, Gdańsk 1999

3. Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska,Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków2007

4. Gisela Walter, Żywioły w przedszkolu, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2004

5. „Sala Doświadczania Świata a rozwój percepcji” – zeszyt informacyjny dla terapeutów i opiekunów – cz. 1, Pomorskie centrum terapii pedagogicznej, Koszalin 2005

6. Elizabeth Wagner „Patrzeć - słyszeć – czuć – zmysły rozwijające umysł”, Wyd. „Jedność” Kielce 2002

7. Wolgan Loscher „Jak to pachnie i smakuje – zabawy rozwijające zmysł węchu i smaku”,Wydawnictwo „Jedność” Kielce 2002

8. Rudolf Seitz „Chcę tego dotknąć – zabawy rozwijające zmysł dotyku”, Wydawnictwo „Jedność” Kielce 2002

9. Peter Walker „zdrowie dziecka – masaż”, Wyd. Amber 1997

10. Jan Hulsegge „Snoezelen – nieco inny świat” oprac. A. Smrokowska, Kraków 1993

11. V. Mass „Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej”, warszawa 1998

Efekty uczenia się:

Słuchacz zna specyfikę metody Snoezelen, a w szczególności:

1. zna różny sprzęt znajdujący się w Sali Doświadczania Świata

2. wie, jakie zmysły stymuluje

3. potrafi dobrać odpowiedni sprzęt i muzykę do dziecka

4. potrafi we właściwy sposób zapewnić odpowiednią atmosferę i bezpieczeństwo w czasie wykarzystywania Sali

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach, wizytacja w poradni

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)