Metoda Snoezelen
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-MSN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metoda Snoezelen |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Założenia stymulacji sensorycznej w rehabilitacji dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością Pomoce i urządzenia - zasady, formy i sposoby wykorzystania w stymulacji zmysłów Metoda Snoezelen- założenia, metody i wskazówki do pracy |
Literatura: |
Literatura wykorzystana do opracowania poradnika 1. Aleksandra Zawiślak,Snoezelen (Sala Doswiadczania Świata) Geneza i Rozwój,Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2009 2. Jacek Kielin,Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, Gdańskie Wyd. Psychologiczne, Gdańsk 1999 3. Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska,Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków2007 4. Gisela Walter, Żywioły w przedszkolu, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2004 5. „Sala Doświadczania Świata a rozwój percepcji” – zeszyt informacyjny dla terapeutów i opiekunów – cz. 1, Pomorskie centrum terapii pedagogicznej, Koszalin 2005 6. Elizabeth Wagner „Patrzeć - słyszeć – czuć – zmysły rozwijające umysł”, Wyd. „Jedność” Kielce 2002 7. Wolgan Loscher „Jak to pachnie i smakuje – zabawy rozwijające zmysł węchu i smaku”,Wydawnictwo „Jedność” Kielce 2002 8. Rudolf Seitz „Chcę tego dotknąć – zabawy rozwijające zmysł dotyku”, Wydawnictwo „Jedność” Kielce 2002 9. Peter Walker „zdrowie dziecka – masaż”, Wyd. Amber 1997 10. Jan Hulsegge „Snoezelen – nieco inny świat” oprac. A. Smrokowska, Kraków 1993 11. V. Mass „Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej”, warszawa 1998 |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz zna specyfikę metody Snoezelen, a w szczególności: 1. zna różny sprzęt znajdujący się w Sali Doświadczania Świata 2. wie, jakie zmysły stymuluje 3. potrafi dobrać odpowiedni sprzęt i muzykę do dziecka 4. potrafi we właściwy sposób zapewnić odpowiednią atmosferę i bezpieczeństwo w czasie wykarzystywania Sali |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach, wizytacja w poradni |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.