Kompetencje kluczowe wyznacznikiem celów edukacyjnych współczesnej szkoły
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-KKW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kompetencje kluczowe wyznacznikiem celów edukacyjnych współczesnej szkoły |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz: - zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów; interpretuje kompetencje jako połączenie wiedzy, umiejętności i postaw - zna najważniejsze współczesne nurty i systemy pedagogiczne, charakteryzuje kompetencje kluczowe zgodnie z Zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie; - ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej; potrafi wskazać i opisać rolę szkoły w tej działalności, w tym w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów; - potrafi wyjaśnić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej, w tym do ponadprzedmiotowego i interdyscyplinarnego rozwoju kompetencji kluczowych - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu projektowania, inicjowania i koordynowania działań zmierzających do kształtowania umiejętności kluczowych u uczniów; - ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych zmierzających do kształtowania kompetencji kluczowych; |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny, testowy (mierzenie realizacji efektów z zakresu umiejętności i kompetencji społecznych zostanie dokonane przy wykorzystaniu pytań otwartych) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.