Socjologia moralności i obyczajów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SC-3S-SMO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Socjologia moralności i obyczajów |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. SC, socjologia kultury - badania i marketing, (3-l) stacj. I st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Wykład: 1. Oceny, normy i wartości moralne – elementarne jednostki moralności. 2. Relacje moralne jako fundament społeczeństwa. 3. Historia socjologicznej refleksji nad moralnością. 4. Moralność jako przedmiot socjologii oraz innych nauk. 5. Biologiczna geneza moralności. 6. Czynniki wpływające na moralność. 7. Psychologiczne modele rozwoju moralnego. 8. Typologie moralności. 9. Wielość i zróżnicowanie norm moralnych. Ćwiczenia: 1. Moralność religijna i świecka. 2. Relatywizm vs uniwersalizm moralny. 3. Przemiany moralności w świecie współczesnym. 4. Kondycja moralna społeczeństwa polskiego. 5. Amoralny familiaryzm. 6. Historyczne przemiany obyczajów. 7. Etos rycerski w historycznej i współczesnej odsłonie. 8. Obyczajowość codzienna i świąteczna. 9. Obyczajowość w sferze prywatnej i publicznej. 10. Wynalazki, które zrewolucjonizowały obyczaje i normy moralne. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie socjologii moralności oraz socjologii obyczajów. Posiada wiedzę o normach moralnych, obyczajowych i prawnych, ich zróżnicowaniu, źródłach, zmianach i sposobach działania. Ma wiedzę o zmieniających się ideach, koncepcjach i wyobrażeniach na temat moralności, obyczajów oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji. Umiejętności Student/-ka potrafi prawidłowo interpretować zjawiska z zakresu socjologii moralności oraz obyczajów. Posiada umiejętność przygotowania spełniających przyjęte w socjologii standardy wystąpień ustnych w języku polskim, dotyczących zagadnień z dziedziny socjologii moralności i obyczajów z wykorzystaniem różnych źródeł. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania oraz formułowania wniosków w zakresie problematyki moralności i obyczajów. Kompetencje społeczne Student/-ka potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
WYK
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Pasamonik | |
Prowadzący grup: | Barbara Pasamonik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
- Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez egzamin pisemny oraz merytoryczny wkład do dyskusji na ćwiczeniach. - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane są poprzez zadania/prace domowe, przygotowanie prezentacji i wygłoszenie referatu, pracę w grupach. - Efekty uczenia się z zakresu kompetencji sprawdzane są poprzez aktywność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Wykład: 1. Oceny, normy i wartości moralne – elementarne jednostki moralności. 2. Relacje moralne jako fundament społeczeństwa. 3. Historia socjologicznej refleksji nad moralnością. 4. Moralność jako przedmiot socjologii oraz innych nauk. 5. Biologiczna geneza moralności. 6. Czynniki wpływające na moralność. 7. Psychologiczne modele rozwoju moralnego. 8. Typologie moralności. 9. Wielość i zróżnicowanie norm moralnych. Ćwiczenia: 1. Czym jest moralność i jak ją badać? 2. Biologiczne korzenie moralności 3. Biologiczne uwarunkowania moralności: altruizm, agresja, dominacja 4. Konflikt płci w perspektywie psychologii ewolucyjnej 5 Przemiany obyczajów: rodzina na przestrzeni wieków 6. Panika moralna i polskie spory światopoglądowe / wojny kulturowe 7. Religijna vs świecka moralność 8. Spór pomiędzy uniwersalizmem i relatywizmem etycznym 9. Wartości i normy deklarowane/realizowane przez Polaków 10. Amoralny familizm 11. Postprawda i kryzys zaufania 12. Etyka protestancka jedyną drogą do dobrobytu? 13. Banalność zła 14. Postęp bio-technologiczny i nowe wyzwania moralne |
|
Literatura: |
Lektura obowiązkowa: Ossowska Maria, Socjologia moralności. Zarys zagadnień, Warszawa 2005. Mariański Janusz, Moralność w kontekście społecznym, Kraków 2014. Haidt Jonathan, Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot 2014. Pinker Steven, Tabula rasa. Spory o naturę ludzką, Gdańsk 2005. Inglehart Ronald, Norris Pippa, Wzbierająca fala, Warszawa 2009.Harrison, E. Lavrence; Huntington P. Samuel (red.). Kultura ma znaczenie, Poznań 2003. Lektura uzupełniająca: Łaciak Beata, Obyczajowość polska czasu transformacji czyli wojna postu z karnawałem, Warszawa 2005. Szpakowska Małgorzata, Chcieć i mieć. Samowiedza obyczajowa w Polsce czasu przemian, Warszawa 2003. Tarkowska Elżbieta, Tarkowski Jacek, Amoralny familizm, czyli o dezintegracji społecznej w Polsce lat osiemdziesiątych [w:] Edmund Wnuk-Lipiński (red.), Grupy i więzi społeczne w systemie monocentrycznym, Warszawa 1990. Adamczyk Grzegorz, Moralność i konsumpcja we współczesnym społeczeństwie polskim, Lublin 2013. Waal Frans, Bonobo i ateista, W poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych, Kraków 2014. Buss David M., Psychologia ewolucyjna. Jak wytłumaczyć społeczne zachowania człowieka? Najnowsze koncepcje. Gdańsk 2001. Pawlik Wojciech, Grzech. Studium z socjologii moralności, Kraków 2007. Adamczyk Grzegorz, Przemiany moralności w polskim społeczeństwie. Między mitem a rzeczywistością. W kręgu socjologii Janusza Mariańskiego, Roczniki Nauk Społecznych, tom 43, nr 2/2015. Harari Yuval Noah, 21 lekcji na XXI wiek, Warszawa 2018. Weber Max, Racjonalność kapitalistyczna, [w:] Andrzej Mencwel (red.), Antropologia kultury, Warszawa 2004. Ossowska Maria, Klasyczny model moralności mieszczańskiej: Beniamin Franklin [w:] Andrzej Mencwel (red.), Antropologia kultury, Warszawa 2004. Etounga-Manguelle Daniel, Czy Afryce potrzebny jest program dostosowania kulturowego? [w:] L. E. Harrison, S. P. Huntington (red.), Kultura ma znaczenie, Poznań 2003. Bauman Zygmunt, Historia naturalna zła, „Znak” 2012, nr 690. Harari Yuval Noah, Homo deus. Krótka historia jutra, Wydawnictwo Literackie, Warszawa 2015. |
|
Uwagi: |
Wykład Metoda podająca z prezentacjami w Power Point. Elementy konwersatorium. Nakład pracy studenta 1. Udział w wykładach: 15 h 2. Przygotowanie się do egzaminu końcowego - 30 h Ćwiczenia: referat z prezentacją multimedialną, burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, analiza studium przypadku. Nakład pracy studenta: 1. Udział w ćwiczeniach: 30 h 2. Przygotowywanie się do zajęć, przygotowanie prezentacji multimedialnej, przygotowanie się do kolokwium vs napisanie eseju: 35 h Egzamin pisemny w MS FORMS: 3.02.2022, godz. 13.30 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Barbara Pasamonik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Pasamonik | |
Prowadzący grup: | Barbara Pasamonik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
- Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez egzamin pisemny oraz merytoryczny wkład do dyskusji na ćwiczeniach. - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane są poprzez zadania/prace domowe, przygotowanie prezentacji i wygłoszenie referatu, pracę w grupach. - Efekty uczenia się z zakresu kompetencji sprawdzane są poprzez aktywność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Wykład: 1. Oceny, normy i wartości moralne – elementarne jednostki moralności. 2. Relacje moralne jako fundament społeczeństwa. 3. Historia socjologicznej refleksji nad moralnością. 4. Moralność jako przedmiot socjologii oraz innych nauk. 5. Biologiczna geneza moralności. 6. Czynniki wpływające na moralność. 7. Psychologiczne modele rozwoju moralnego. 8. Typologie moralności. 9. Wielość i zróżnicowanie norm moralnych. Ćwiczenia: 1. Czym jest moralność i jak ją badać? 2. Biologiczne korzenie moralności 3. Biologiczne uwarunkowania moralności: altruizm, agresja, dominacja 4. Konflikt płci w perspektywie psychologii ewolucyjnej 5 Przemiany obyczajów: rodzina na przestrzeni wieków 6. Panika moralna i polskie spory światopoglądowe / wojny kulturowe 7. Religijna vs świecka moralność 8. Spór pomiędzy uniwersalizmem i relatywizmem etycznym 9. Wartości i normy deklarowane/realizowane przez Polaków 10. Amoralny familizm 11. Postprawda i kryzys zaufania 12. Etyka protestancka jedyną drogą do dobrobytu? 13. Banalność zła 14. Postęp bio-technologiczny i nowe wyzwania moralne |
|
Literatura: |
Lektura obowiązkowa: Ossowska Maria, Socjologia moralności. Zarys zagadnień, Warszawa 2005. Mariański Janusz, Moralność w kontekście społecznym, Kraków 2014. Haidt Jonathan, Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot 2014. Pinker Steven, Tabula rasa. Spory o naturę ludzką, Gdańsk 2005. Inglehart Ronald, Norris Pippa, Wzbierająca fala, Warszawa 2009.Harrison, E. Lavrence; Huntington P. Samuel (red.). Kultura ma znaczenie, Poznań 2003. Lektura uzupełniająca: Łaciak Beata, Obyczajowość polska czasu transformacji czyli wojna postu z karnawałem, Warszawa 2005. Szpakowska Małgorzata, Chcieć i mieć. Samowiedza obyczajowa w Polsce czasu przemian, Warszawa 2003. Tarkowska Elżbieta, Tarkowski Jacek, Amoralny familizm, czyli o dezintegracji społecznej w Polsce lat osiemdziesiątych [w:] Edmund Wnuk-Lipiński (red.), Grupy i więzi społeczne w systemie monocentrycznym, Warszawa 1990. Adamczyk Grzegorz, Moralność i konsumpcja we współczesnym społeczeństwie polskim, Lublin 2013. Waal Frans, Bonobo i ateista, W poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych, Kraków 2014. Buss David M., Psychologia ewolucyjna. Jak wytłumaczyć społeczne zachowania człowieka? Najnowsze koncepcje. Gdańsk 2001. Pawlik Wojciech, Grzech. Studium z socjologii moralności, Kraków 2007. Adamczyk Grzegorz, Przemiany moralności w polskim społeczeństwie. Między mitem a rzeczywistością. W kręgu socjologii Janusza Mariańskiego, Roczniki Nauk Społecznych, tom 43, nr 2/2015. Harari Yuval Noah, 21 lekcji na XXI wiek, Warszawa 2018. Weber Max, Racjonalność kapitalistyczna, [w:] Andrzej Mencwel (red.), Antropologia kultury, Warszawa 2004. Ossowska Maria, Klasyczny model moralności mieszczańskiej: Beniamin Franklin [w:] Andrzej Mencwel (red.), Antropologia kultury, Warszawa 2004. Etounga-Manguelle Daniel, Czy Afryce potrzebny jest program dostosowania kulturowego? [w:] L. E. Harrison, S. P. Huntington (red.), Kultura ma znaczenie, Poznań 2003. Bauman Zygmunt, Historia naturalna zła, „Znak” 2012, nr 690. Harari Yuval Noah, Homo deus. Krótka historia jutra, Wydawnictwo Literackie, Warszawa 2015. |
|
Uwagi: |
Wykład Metoda podająca z prezentacjami w Power Point. Elementy konwersatorium. Nakład pracy studenta 1. Udział w wykładach: 15 h 2. Przygotowanie się do egzaminu końcowego - 30 h Ćwiczenia: referat z prezentacją multimedialną, burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, analiza studium przypadku. Nakład pracy studenta: 1. Udział w ćwiczeniach: 30 h 2. Przygotowywanie się do zajęć, przygotowanie prezentacji multimedialnej, przygotowanie się do kolokwium vs napisanie eseju: 35 h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
WYK
CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Pasamonik | |
Prowadzący grup: | Barbara Pasamonik, Natallia Paulovich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
- Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez egzamin pisemny oraz merytoryczny wkład do dyskusji na ćwiczeniach. - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane są poprzez zadania/prace domowe, przygotowanie prezentacji i wygłoszenie referatu, pracę w grupach. - Efekty uczenia się z zakresu kompetencji sprawdzane są poprzez aktywność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Wykład: 1. Oceny, normy i wartości moralne – elementarne jednostki moralności. 2. Relacje moralne jako fundament społeczeństwa. 3. Historia socjologicznej refleksji nad moralnością. 4. Moralność jako przedmiot socjologii oraz innych nauk. 5. Psychologia ewolucyjna i biologiczne korzenie moralności. 6. Psychologiczne modele rozwoju moralnego. 7. Czynniki wpływające na moralność. 8. Typologie moralności. 9. Wielość i zróżnicowanie norm moralnych. Ćwiczenia: 1. Dlaczego moralność łączy i dzieli jednocześnie? 2. Altruizm, agresja i dominacja w perspektywie ewolucyjnej 3. Konflikt płci w perspektywie ewolucyjnej 4. Spór pomiędzy uniwersalizmem i relatywizmem etycznym 5. Religijna vs świecka moralność 6. Panika moralna i polskie spory światopoglądowe / wojny kulturowe 7. Etyka protestancka drogą do dobrobytu? 8. Amoralny familizm a kapitał społeczny 9. Wartości i normy deklarowane vs realizowane przez Polaków 10. Moralność i konsumpcja 11. Postprawda i kryzys zaufania 12. Banalność zła – dlaczego Auschwitz nie spadło z nieba? 13. Postęp bio-technologiczny i nowe wyzwania moralne 14. Podsumowanie i kolokwium |
|
Literatura: |
Lektura obowiązkowa: • Ossowska Maria, Socjologia moralności. Zarys zagadnień, Warszawa 2005. • Haidt Jonathan, Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot 2014. • Pinker Steven, Tabula rasa. Spory o naturę ludzką, Gdańsk 2005. • Inglehart Ronald, Norris Pippa, Wzbierająca fala, Warszawa 2009.Harrison, E. Lavrence; Huntington P. Samuel (red.). Kultura ma znaczenie, Poznań 2003. • Tarkowska Elżbieta, Tarkowski Jacek, Amoralny familizm, czyli o dezintegracji społecznej w Polsce lat osiemdziesiątych [w:] Edmund Wnuk-Lipiński (red.), Grupy i więzi społeczne w systemie monocentrycznym, Warszawa 1990. Lektura uzupełniająca: • Pawlik Wojciech, Grzech. Studium z socjologii moralności, Kraków 2007. • Adamczyk Grzegorz, Moralność i konsumpcja we współczesnym społeczeństwie polskim, Lublin 2013. • Mariański Janusz, Moralność w kontekście społecznym, Kraków 2014. • Adamczyk Grzegorz, Przemiany moralności w polskim społeczeństwie. Między mitem a rzeczywistością. W kręgu socjologii Janusza Mariańskiego, Roczniki Nauk Społecznych, tom 43, nr 2/2015. • Sapolsky Robert M., Zachowuj się. Jak biologia wydobywa z nas to, co najgorsze, i to, co najlepsze, Poznań 2022. • Waal Frans, Bonobo i ateista, W poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych, Kraków 2014. • Buss David M., Psychologia ewolucyjna. Jak wytłumaczyć społeczne zachowania człowieka? Najnowsze koncepcje. Gdańsk 2001. • Łaciak Beata, Obyczajowość polska czasu transformacji czyli wojna postu z karnawałem, Warszawa 2005. • Szpakowska Małgorzata, Chcieć i mieć. Samowiedza obyczajowa w Polsce czasu przemian, Warszawa 2003. • Bauman Zygmunt, Historia naturalna zła, „Znak” 2012, nr 690. • Harari Yuval Noah, Homo deus. Krótka historia jutra, Wydawnictwo Literackie, Warszawa 2015. |
|
Uwagi: |
Wykład Metoda podająca z prezentacjami w Power Point. Elementy konwersatorium. Nakład pracy studenta 1. Udział w wykładach: 15 h 2. Przygotowanie się do egzaminu końcowego - 30 h Ćwiczenia: referat z prezentacją multimedialną, burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, analiza studium przypadku. Nakład pracy studenta: 1. Udział w ćwiczeniach: 30 h 2. Przygotowywanie się do zajęć, przygotowanie prezentacji multimedialnej, przygotowanie się do kolokwium: 35 h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Pasamonik | |
Prowadzący grup: | Barbara Pasamonik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
- Efekty uczenia się z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez egzamin pisemny oraz merytoryczny wkład do dyskusji na ćwiczeniach. - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane są poprzez zadania/prace domowe, przygotowanie prezentacji i wygłoszenie referatu, pracę w grupach. - Efekty uczenia się z zakresu kompetencji sprawdzane są poprzez aktywność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Wykład: 1. Oceny, normy i wartości moralne – elementarne jednostki moralności. 2. Historia socjologicznej refleksji nad moralnością. 3. Moralność jako przedmiot socjologii oraz innych nauk. 4. Psychologia ewolucyjna i biologiczne korzenie moralności. 5. Nowa koncepcja moralności Jonathana Haidta. 6. Psychologiczne modele rozwoju moralnego. 7. Czynniki wpływające na moralność. 8. Typologie moralności. 9. Międzykulturowe i wewnątrzkulturowe różnicowanie norm moralnych 10. Przemiany moralności we współczesnym świecie. 11. Moralna charakterystyka polskiego społeczeństwa. Ćwiczenia: 1. Dlaczego moralność łączy i dzieli jednocześnie? 2. Altruizm, agresja i dominacja w perspektywie ewolucyjnej 3. Konflikt płci w perspektywie ewolucyjnej 4. Spór pomiędzy uniwersalizmem i relatywizmem etycznym 5. Religijna vs świecka moralność 6. Panika moralna i polskie spory światopoglądowe / wojny kulturowe 7. Etyka protestancka drogą do dobrobytu? 8. Amoralny familizm a kapitał społeczny 9. Przemiany moralności w społeczeństwie polskim. 10. Moralność i konsumpcja 11. Postprawda i kryzys zaufania 12. Banalność zła – dlaczego Auschwitz nie spadło z nieba? 13. Postęp bio-technologiczny i nowe wyzwania moralne 14. Woke culture & cancel culture. 15. Podsumowanie i kolokwium |
|
Literatura: |
Lektura obowiązkowa: • Ossowska Maria, Socjologia moralności. Zarys zagadnień, Warszawa 2005. • Haidt Jonathan, Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot 2014. • Pinker Steven, Tabula rasa. Spory o naturę ludzką, Gdańsk 2005. • Inglehart Ronald, Norris Pippa, Wzbierająca fala, Warszawa 2009.Harrison, E. Lavrence; Huntington P. Samuel (red.). Kultura ma znaczenie, Poznań 2003. • Tarkowska Elżbieta, Tarkowski Jacek, Amoralny familizm, czyli o dezintegracji społecznej w Polsce lat osiemdziesiątych [w:] Edmund Wnuk-Lipiński (red.), Grupy i więzi społeczne w systemie monocentrycznym, Warszawa 1990. Lektura uzupełniająca: • Pawlik Wojciech, Grzech. Studium z socjologii moralności, Kraków 2007. • Adamczyk Grzegorz, Moralność i konsumpcja we współczesnym społeczeństwie polskim, Lublin 2013. • Mariański Janusz, Moralność w kontekście społecznym, Kraków 2014. • Adamczyk Grzegorz, Przemiany moralności w polskim społeczeństwie. Między mitem a rzeczywistością. W kręgu socjologii Janusza Mariańskiego, Roczniki Nauk Społecznych, tom 43, nr 2/2015. • Sapolsky Robert M., Zachowuj się. Jak biologia wydobywa z nas to, co najgorsze, i to, co najlepsze, Poznań 2022. • Waal Frans, Bonobo i ateista, W poszukiwaniu humanizmu wśród naczelnych, Kraków 2014. • Buss David M., Psychologia ewolucyjna. Jak wytłumaczyć społeczne zachowania człowieka? Najnowsze koncepcje. Gdańsk 2001. • Łaciak Beata, Obyczajowość polska czasu transformacji czyli wojna postu z karnawałem, Warszawa 2005. • Szpakowska Małgorzata, Chcieć i mieć. Samowiedza obyczajowa w Polsce czasu przemian, Warszawa 2003. • Bauman Zygmunt, Historia naturalna zła, „Znak” 2012, nr 690. • Harari Yuval Noah, Homo deus. Krótka historia jutra, Wydawnictwo Literackie, Warszawa 2015. |
|
Uwagi: |
Wykład Metoda podająca z prezentacjami w Power Point. Elementy konwersatorium. Nakład pracy studenta 1. Udział w wykładach: 15 h 2. Przygotowanie się do egzaminu końcowego - 30 h Ćwiczenia: referat z prezentacją multimedialną, burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, analiza studium przypadku. Nakład pracy studenta: 1. Udział w ćwiczeniach: 30 h 2. Przygotowywanie się do zajęć, przygotowanie prezentacji multimedialnej, przygotowanie się do kolokwium: 35 h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.