Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia zachowań konsumpcyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SC-3S-PZK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia zachowań konsumpcyjnych
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy: Obowiązkowe dla 6 sem. SC, socjologia kultury - badania i marketing, (3-l) stacj. I st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Psychologia spostrzegania a zasady tworzenia reklam.

2. Strategie marketingowe a pamięć i uczenie się.

3. Motywacje i emocje w marketingu.

4. Postawy konsumenckie, reakcja na cenę.

5. Decyzje konsumenckie, poszukiwanie informacji.

6. Rodzaje zachowań konsumenckich: kupowanie refleksyjne, powtarzane, nieplanowane.

7. Dysonans i satysfakcja po zakupach.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka zna elementarną terminologię z zakresu socjologii i nauk pokrewnych, w tym podstawy psychologii społecznej.

Ma świadomość kompleksowej natury struktur i instytucji społecznych i ich relacji z zachowaniami konsumenckimi.

Umiejętności

Student/-ka posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w zakresie konsumpcji i psychologii zachowań konsumenckich.

Posiada umiejętność przygotowania spełniających uznane standardy wystąpień ustnych w języku polskim, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych psychologii zachowań konsumenckich, a także różnych źródeł.

Kompetencje społeczne

Student/-ka rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Poraj-Weder
Prowadzący grup: Magdalena Poraj-Weder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

Egzamin - pisemny test wyboru z pytaniami zamkniętymi (20 pytań, wybór jednokrotny).

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1/ Zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów; Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów; Emocje, nieracjonalność, nieświadomość; Współczesny konsument w pułapce wyboru;

2/ Procesy spostrzegania a zachowania konsumenckie; Spostrzeganie i uwaga; Marketing zmysłów: węch, smak, słuch, dotyk; Bodźce utajone;

3/ Procesy pamięci a zachowania konsumenckie; Źródła wiedzy konsumentów; Wiedza obiektywna i subiektywna; Zewnętrzne i wewnętrzne źródła informacji (źródła osobiste, publiczne i komercyjne);

4/ Procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów; Emocje i reklama;

5/ Motywacja w zachowaniach konsumentów; Potrzeby konsumenckie vs. potrzeby uniwersalne; Modele motywacji konsumenckiej;

6/ Postawy w zachowaniach konsumenckich; Postawy a zachowanie

Postawy ambiwalentne i utajone; Zmiana postaw i komunikacja perswazyjna

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP.

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP.

Stasiuk, K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Tyszka, T. (red). 2004. Psychologia ekonomiczna. Gdańsk: GWP.

Uwagi:

LINK DO APLIKACJI MS TEAMS:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aqVyuiy7YPrCjD5l-OA9hPsPFJcQgADufFOY1N2h1_s01%40thread.tacv2/conversations?groupId=be3740b7-d79c-4b0d-ad33-1a0b2ae81118&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe: 15 godzin

Przygotowanie do egzaminu, lektury: 30 godzin

Ogółem: 45 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Poraj-Weder
Prowadzący grup: Magdalena Poraj-Weder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez egzamin pisemny w formie testu.

- Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane są poprzez zadania zlecone przez prowadzącego.

- Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez dyskusję lub aktywność na zajęciach.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i teoriami z zakresu psychologii zachowań konsumenckich:

1/ procesy ekonomiczne i psychologiczne w zachowaniach konsumenckich, zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów

2/ badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach

3/ marka, pozycjonowanie

4/ procesy spostrzegania w zachowaniach konsumentów

5/ procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów, przyczyny zachowań konsumentów (motywacje), postawy i zmiany postaw. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów

6/ przykłady segmentacji konsumenckich

7/ reklama - kryteria oceny skuteczności, mechanizmy psychologiczne wykorzystywane w reklamie

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP.

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP.

Stasiuk, K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Tyszka, T. (red). 2004. Psychologia ekonomiczna. Gdańsk: GWP.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe: 15 godzin

Przygotowanie do egzaminu, lektury: 30 godzin

Ogółem: 45 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Cobel-Tokarska
Prowadzący grup: Natalia Stawska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 (2024-04-29)