Psychologia zachowań konsumpcyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SC-3S-PZK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia zachowań konsumpcyjnych |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 6 sem. SC, socjologia kultury - badania i marketing, (3-l) stacj. I st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Psychologia spostrzegania a zasady tworzenia reklam. 2. Strategie marketingowe a pamięć i uczenie się. 3. Motywacje i emocje w marketingu. 4. Postawy konsumenckie, reakcja na cenę. 5. Decyzje konsumenckie, poszukiwanie informacji. 6. Rodzaje zachowań konsumenckich: kupowanie refleksyjne, powtarzane, nieplanowane. 7. Dysonans i satysfakcja po zakupach. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka zna elementarną terminologię z zakresu socjologii i nauk pokrewnych, w tym podstawy psychologii społecznej. Ma świadomość kompleksowej natury struktur i instytucji społecznych i ich relacji z zachowaniami konsumenckimi. Umiejętności Student/-ka posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w zakresie konsumpcji i psychologii zachowań konsumenckich. Posiada umiejętność przygotowania spełniających uznane standardy wystąpień ustnych w języku polskim, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych psychologii zachowań konsumenckich, a także różnych źródeł. Kompetencje społeczne Student/-ka rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Poraj-Weder | |
Prowadzący grup: | Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: Egzamin - pisemny test wyboru z pytaniami zamkniętymi (20 pytań, wybór jednokrotny). |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1/ Zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów; Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów; Emocje, nieracjonalność, nieświadomość; Współczesny konsument w pułapce wyboru; 2/ Procesy spostrzegania a zachowania konsumenckie; Spostrzeganie i uwaga; Marketing zmysłów: węch, smak, słuch, dotyk; Bodźce utajone; 3/ Procesy pamięci a zachowania konsumenckie; Źródła wiedzy konsumentów; Wiedza obiektywna i subiektywna; Zewnętrzne i wewnętrzne źródła informacji (źródła osobiste, publiczne i komercyjne); 4/ Procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów; Emocje i reklama; 5/ Motywacja w zachowaniach konsumentów; Potrzeby konsumenckie vs. potrzeby uniwersalne; Modele motywacji konsumenckiej; 6/ Postawy w zachowaniach konsumenckich; Postawy a zachowanie Postawy ambiwalentne i utajone; Zmiana postaw i komunikacja perswazyjna |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP. Falkowski, A., Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP. Stasiuk, K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Tyszka, T. (red). 2004. Psychologia ekonomiczna. Gdańsk: GWP. |
|
Uwagi: |
LINK DO APLIKACJI MS TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aqVyuiy7YPrCjD5l-OA9hPsPFJcQgADufFOY1N2h1_s01%40thread.tacv2/conversations?groupId=be3740b7-d79c-4b0d-ad33-1a0b2ae81118&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 15 godzin Przygotowanie do egzaminu, lektury: 30 godzin Ogółem: 45 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Poraj-Weder | |
Prowadzący grup: | Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez egzamin pisemny w formie testu. - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane są poprzez zadania zlecone przez prowadzącego. - Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez dyskusję lub aktywność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i teoriami z zakresu psychologii zachowań konsumenckich: 1/ procesy ekonomiczne i psychologiczne w zachowaniach konsumenckich, zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów 2/ badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach 3/ marka, pozycjonowanie 4/ procesy spostrzegania w zachowaniach konsumentów 5/ procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów, przyczyny zachowań konsumentów (motywacje), postawy i zmiany postaw. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów 6/ przykłady segmentacji konsumenckich 7/ reklama - kryteria oceny skuteczności, mechanizmy psychologiczne wykorzystywane w reklamie |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP. Falkowski, A., Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP. Stasiuk, K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Tyszka, T. (red). 2004. Psychologia ekonomiczna. Gdańsk: GWP. |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 15 godzin Przygotowanie do egzaminu, lektury: 30 godzin Ogółem: 45 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Cobel-Tokarska | |
Prowadzący grup: | Natalia Stawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.