Projekt badawczy - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SC-3F-PBA2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt badawczy - 2 |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zajęcia realizowane metodą projektową. 1. Uporządkowanie i weryfikacja zebranego materiału badawczego. 2. Analiza zebranego materiału badawczego. 3. Przygotowanie prezentacji konferencyjnej. 4. Pisemne opracowanie raportu z badania. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/ka ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej socjologii pozwalającą na zastosowanie jej w analizach danych empirycznych i opracowaniu wyników zrealizowanego w projekcie badania. Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach socjologii w obszarze tematycznym zrealizowanego w projekcie badania. Zna metody i narzędzia stosowane w socjologii, w tym techniki analizowania danych pozwalające na opracowanie wyników zrealizowanego w projekcie badania. Umiejętności Student/-ka posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii standardami prac pisemnych, raportu ze zrealizowanego w projekcie badania oraz konferencyjnej prezentacji jego wyników. Potrafi zaprezentować na konferencji naukowej wyniki badania z użyciem specjalistycznej terminologii; umie merytorycznie argumentować i formułować wnioski w debacie nad wynikami badania. Potrafi współdziałać i pracować w grupie opracowującej wyniki badania, przyjmując w niej różne role. Umie samodzielnie planować i realizować własne uczenie się. Kompetencje społeczne Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z analizą danych empirycznych i opracowywaniem wyników badania; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie. Dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu socjologa. Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Walczak | |
Prowadzący grup: | Danuta Duch-Krzystoszek, Dagmara Szczepańska, Dominika Walczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
ORGANIZACJA PRACY OMÓWIENIE REALIZACJI BADAŃ W TERENIE PRZYGOTOWANIE DO ANALIZ ANALIZA ZEBRANEGO MATERIAŁU BADAWCZEGO OPRACOWANIE WYNIKÓW ANALIZY MATERIAŁU BADAWCZEGO PREZENTACJA WYNIKÓW BADAŃ UDZIAŁ W KONFERENCJI NAUKOWEJ DT. REALIZOWANEGO PROJEKTU BADAWCZEGO |
|
Pełny opis: |
OMÓWIENIE REALIZACJI BADAŃ W TERENIE I ORGANIZACJA PRACY Zagadnienia: - doświadczenia badawcze studentów - podsumowanie realizacji badania - prezentacja materiałów z badań PRZYGOTOWANIE DO ANALIZ Zagadnienia: - powrót do scenariuszy - pytania badawcze - pytania szczegółowe - wątki tematyczne - podział na zespoły analityczne PREZENTACJA CZĄSTKOWYCH WYNIKÓW BADAŃ Zagadnienia: - prezentacja opracowań cząstkowych - struktura prezentacji konferencyjnej - struktura raportu końcowego PREZENTACJA CAŁOŚCIOWYCH WYNIKÓW BADAŃ Zagadnienia: - prezentacja opracowań całościowych - prezentacja konferencyjna - raport z badania |
|
Literatura: |
Uwaga: dobór literatury na ćwiczeniach jest indywidualną decyzją prowadzącego grupę i wynika bezpośrednio z tematyki prowadzonych badań empirycznych wraz ze studentami. |
|
Uwagi: |
metody dydaktyczne (dyskusja, praca w grupach, prezentacje studentów) nakład pracy studenta: udział w zajęciach - ćwiczenia 30h, opracowanie lektur 15h, przygotowanie prezentacji 15h, przygotowanie prezentacji z analizy materiału badawczego 30h. Suma godzin pracy studenta to 90h, co odpowiada 3 punktom ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Zielińska | |
Prowadzący grup: | Dagmara Szczepańska, Justyna Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Organizacja pracy Omówienie realizacji badań terenowych Przygotowanie do analiz Analiza zebranego materiału badawczego Opracowanie wyników badań Prezentacja wyników badań Udział w konferencji naukowej dot. zrealizowanego projektu badawczego Praca studentów będzie oceniana na podstawie aktywności oraz prezentacji z wyników badania |
|
Pełny opis: |
Organizacja pracy - omówienie zasad pracy i oceniania Omówienie realizacji badań terenowych - przedstawienie i dyskusja dotycząca przebiegu realizacji badań terenowych Przygotowanie do analiz - przygotowanie materiału badawczego do analiz, ćwiczenia z użyciem oprogramowania SPSS Analiza zebranego materiału badawczego - dokonanie obliczeń w SPSSie Opracowanie wyników badań - graficzne opracowanie wyników badań oraz interpretacja wyników badań Prezentacja wyników badań - przygotowanie prezentacji naukowej z wynikami badań Udział w konferencji naukowej dot. zrealizowanego projektu badawczego - zaprezentowanie wyników badań w zespołach badawczych podczas konferencji naukowej |
|
Literatura: |
Bedyńska, S., & Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa. Earl Babbie Badania społeczne w praktyce Rozdział 9. Badania sondażowe 274 – 312 |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studentki/ta: - udział w ćwiczeniach - 30 h - analiza i opracowanie wyników badań w zespołach badawczych - 30 h - przygotowanie prezentacji w grupach badawczych, przedstawienie prezentacji na konferencji - 30 h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ilona Matysiak | |
Prowadzący grup: | Ilona Matysiak, Dagmara Szczepańska, Justyna Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Organizacja pracy Omówienie realizacji badań terenowych Przygotowanie do analiz Analiza zebranego materiału badawczego Opracowanie wyników badań Prezentacja wyników badań Praca studentów będzie oceniana na podstawie aktywności oraz prezentacji z wyników badania |
|
Pełny opis: |
Organizacja pracy - omówienie zasad pracy i oceniania Omówienie realizacji badań terenowych - przedstawienie i dyskusja dotycząca przebiegu realizacji badań terenowych Przygotowanie do analiz - przygotowanie materiału badawczego do analiz (m.in. anonimizacja i walidacja transkrypcji), omówienie podstawowych zasad kodowania danych jakościowych, przygotowanie do pracy z oprogramowaniem Maxqda lub alternatywnie, do pracy w Ms Word Analiza zebranego materiału badawczego - kodowanie z użyciem Maxqdy lub w Word, identyfikacja wzorów Opracowanie wyników badań - przygotowanie interpretacji wyników badań opatrzonych wybranymi cytatami Prezentacja wyników badań - przygotowanie prezentacji naukowej z wynikami badań |
|
Literatura: |
Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Miles, B. M., Huberman, A. M. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo "Transhumana". Babbie, E. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman, D. (2009). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
|
Uwagi: |
Stosowane metody kształcenia: - praca w grupie (analiza danych i prezentowanie wyników) - dyskusja podczas zajęć - praca warsztatowa z programem Maxqda Nakład pracy studentki/ta: - udział w ćwiczeniach - 30 h - analiza i opracowanie wyników badań w zespołach badawczych - 30 h - przygotowanie prezentacji w grupach badawczych, przedstawienie prezentacji na forum zajęć - 30 h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.