Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SC-3F-PBA2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt badawczy - 2
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Zajęcia realizowane metodą projektową.

1. Uporządkowanie i weryfikacja zebranego materiału badawczego.

2. Analiza zebranego materiału badawczego.

3. Przygotowanie prezentacji konferencyjnej.

4. Pisemne opracowanie raportu z badania.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/ka ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej socjologii pozwalającą na zastosowanie jej w analizach danych empirycznych i opracowaniu wyników zrealizowanego w projekcie badania.

Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach socjologii w obszarze tematycznym zrealizowanego w projekcie badania.

Zna metody i narzędzia stosowane w socjologii, w tym techniki analizowania danych pozwalające na opracowanie wyników zrealizowanego w projekcie badania.

Umiejętności

Student/-ka posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii standardami prac pisemnych, raportu ze zrealizowanego w projekcie badania oraz konferencyjnej prezentacji jego wyników.

Potrafi zaprezentować na konferencji naukowej wyniki badania z użyciem specjalistycznej terminologii; umie merytorycznie argumentować i formułować wnioski w debacie nad wynikami badania.

Potrafi współdziałać i pracować w grupie opracowującej wyniki badania, przyjmując w niej różne role.

Umie samodzielnie planować i realizować własne uczenie się.

Kompetencje społeczne

Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z analizą danych empirycznych i opracowywaniem wyników badania; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.

Dostrzega i rozwiązuje dylematy związane z wykonywaniem zawodu socjologa.

Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Walczak
Prowadzący grup: Danuta Duch-Krzystoszek, Dagmara Szczepańska, Dominika Walczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

ORGANIZACJA PRACY

OMÓWIENIE REALIZACJI BADAŃ W TERENIE

PRZYGOTOWANIE DO ANALIZ

ANALIZA ZEBRANEGO MATERIAŁU BADAWCZEGO

OPRACOWANIE WYNIKÓW ANALIZY MATERIAŁU BADAWCZEGO

PREZENTACJA WYNIKÓW BADAŃ

UDZIAŁ W KONFERENCJI NAUKOWEJ DT. REALIZOWANEGO PROJEKTU BADAWCZEGO

Pełny opis:

OMÓWIENIE REALIZACJI BADAŃ W TERENIE I ORGANIZACJA PRACY

Zagadnienia:

- doświadczenia badawcze studentów

- podsumowanie realizacji badania

- prezentacja materiałów z badań

PRZYGOTOWANIE DO ANALIZ

Zagadnienia:

- powrót do scenariuszy

- pytania badawcze

- pytania szczegółowe

- wątki tematyczne

- podział na zespoły analityczne

PREZENTACJA CZĄSTKOWYCH WYNIKÓW BADAŃ

Zagadnienia:

- prezentacja opracowań cząstkowych

- struktura prezentacji konferencyjnej

- struktura raportu końcowego

PREZENTACJA CAŁOŚCIOWYCH WYNIKÓW BADAŃ

Zagadnienia:

- prezentacja opracowań całościowych

- prezentacja konferencyjna

- raport z badania

Literatura:

Uwaga: dobór literatury na ćwiczeniach jest indywidualną decyzją prowadzącego grupę i wynika bezpośrednio z tematyki prowadzonych badań empirycznych wraz ze studentami.

Uwagi:

metody dydaktyczne (dyskusja, praca w grupach, prezentacje studentów) nakład pracy studenta: udział w zajęciach - ćwiczenia 30h, opracowanie lektur 15h, przygotowanie prezentacji 15h, przygotowanie prezentacji z analizy materiału badawczego 30h. Suma godzin pracy studenta to 90h, co odpowiada 3 punktom ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Zielińska
Prowadzący grup: Dagmara Szczepańska, Justyna Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Organizacja pracy

Omówienie realizacji badań terenowych

Przygotowanie do analiz

Analiza zebranego materiału badawczego

Opracowanie wyników badań

Prezentacja wyników badań

Udział w konferencji naukowej dot. zrealizowanego projektu badawczego

Praca studentów będzie oceniana na podstawie aktywności oraz prezentacji z wyników badania

Pełny opis:

Organizacja pracy - omówienie zasad pracy i oceniania

Omówienie realizacji badań terenowych - przedstawienie i dyskusja dotycząca przebiegu realizacji badań terenowych

Przygotowanie do analiz - przygotowanie materiału badawczego do analiz, ćwiczenia z użyciem oprogramowania SPSS

Analiza zebranego materiału badawczego - dokonanie obliczeń w SPSSie

Opracowanie wyników badań - graficzne opracowanie wyników badań oraz interpretacja wyników badań

Prezentacja wyników badań - przygotowanie prezentacji naukowej z wynikami badań

Udział w konferencji naukowej dot. zrealizowanego projektu badawczego - zaprezentowanie wyników badań w zespołach badawczych podczas konferencji naukowej

Literatura:

Bedyńska, S., & Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa.

Earl Babbie Badania społeczne w praktyce Rozdział 9. Badania sondażowe 274 – 312

Uwagi:

Nakład pracy studentki/ta:

- udział w ćwiczeniach - 30 h

- analiza i opracowanie wyników badań w zespołach badawczych - 30 h

- przygotowanie prezentacji w grupach badawczych, przedstawienie prezentacji na konferencji - 30 h

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Matysiak
Prowadzący grup: Ilona Matysiak, Dagmara Szczepańska, Justyna Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Organizacja pracy

Omówienie realizacji badań terenowych

Przygotowanie do analiz

Analiza zebranego materiału badawczego

Opracowanie wyników badań

Prezentacja wyników badań

Praca studentów będzie oceniana na podstawie aktywności oraz prezentacji z wyników badania

Pełny opis:

Organizacja pracy - omówienie zasad pracy i oceniania

Omówienie realizacji badań terenowych - przedstawienie i dyskusja dotycząca przebiegu realizacji badań terenowych

Przygotowanie do analiz - przygotowanie materiału badawczego do analiz (m.in. anonimizacja i walidacja transkrypcji), omówienie podstawowych zasad kodowania danych jakościowych, przygotowanie do pracy z oprogramowaniem Maxqda lub alternatywnie, do pracy w Ms Word

Analiza zebranego materiału badawczego - kodowanie z użyciem Maxqdy lub w Word, identyfikacja wzorów

Opracowanie wyników badań - przygotowanie interpretacji wyników badań opatrzonych wybranymi cytatami

Prezentacja wyników badań - przygotowanie prezentacji naukowej z wynikami badań

Literatura:

Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Miles, B. M., Huberman, A. M. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo "Transhumana".

Babbie, E. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Silverman, D. (2009). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Uwagi:

Stosowane metody kształcenia:

- praca w grupie (analiza danych i prezentowanie wyników)

- dyskusja podczas zajęć

- praca warsztatowa z programem Maxqda

Nakład pracy studentki/ta:

- udział w ćwiczeniach - 30 h

- analiza i opracowanie wyników badań w zespołach badawczych - 30 h

- przygotowanie prezentacji w grupach badawczych, przedstawienie prezentacji na forum zajęć - 30 h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)