Facylitacja procesu społecznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PY-5S-FPG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Facylitacja procesu społecznego |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 8 sem. PY, stosowana psychologia społeczna, (5-l) niestacj. jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 8 sem. PY, stosowana psychologia społeczna, (5-l) stacj. jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Rola facylitatora w rozwiązywaniu konfliktów. 2. Rola facylitatora w procesie konsultacji społecznych i partycypacji społecznej. 3. Rola facylitatora w procesie twórczego generowania pomysłów w grupie. 4. Projektowanie oddziaływań społecznych mających na celu udział facyliatora w rozwiązywaniu konfliktów, w konsultacjach partycypacyjnych oraz w twórczym generowaniu pomysłów. 5. Prowadzenie spotkania grupowego w roli facylitatora. 6. Proces facylitacji w wybranej grupie społecznej w praktyce. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka zna podstawowe metody pracy facylitatora. Zna i stosuje terminologię używaną w pracy facylitatora. Zna uwarunkowania procesu facylitacji i jego wpływ na tworzenie się grupy, efektywność pracy grupy, spójność grupy i generowanie twórczych rozwiązań. Ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w grupie i rządzących nimi prawidłowościach. Umiejętności Student/-ka potrafi wspierać i facylitować podstawowe procesy grupowe. Potrafi wskazać praktyczne zastosowanie wybranych prawidłowości psychologii grupowej. Potrafi sprawnie porozumiewać się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców z wykorzystaniem naukowej terminologii oraz różnych kanałów i technik komunikacyjnych, jak również prowadzić debatę na tematy specjalistyczne. Posiada umiejętności potrzebne do psychologicznej pracy z grupą. Posiada rozwinięte umiejętności badawcze w przeprowadzaniu konsultacji społecznych: formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań w obrębie zrozumienia potrzeb danej społeczności. Kompetencje społeczne Student/-ka zna poziom swojej wiedzy w dziedzinie psychologii grupowej. Jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność i przedsiębiorczość oraz angażuje się we współpracę na rzecz środowiska społecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ziembowicz | |
Prowadzący grup: | Karolina Ziembowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Korycki | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Korycki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.