Psychologia społeczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PW-5F-PYS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia społeczna |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla 2 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka zna i rozumie teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania; sytuację interpersonalną; zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów; reguły współdziałania; procesy i role grupowe; bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem, mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Umiejętności Student/-ka potrafi obserwować procesy uczenia się dzieci lub uczniów i ich konteksty, mając na uwadze ustalenia psychologiczne. Potrafi skutecznie i świadomie komunikować się z użyciem właściwej terminologii psychologicznej. Kompetencje społeczne Student/-ka jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia odbywają się poprzez aplikację Teams. Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECTS Link dla grupy 1: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4c585f102774403ea816ca079f5a46fd%40thread.tacv2/conversations?groupId=9df9ce28-ebbd-4b0b-a553-182b07c6726b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link dla grupy 2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a915f53697ad8430eace3c1c737f53063%40thread.tacv2/conversations?groupId=37a7f12a-50ec-40e2-b94c-9ee152de13a8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link dla grupy 3: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a651fece5360441dd8ee94210d255691c%40thread.tacv2/conversations?groupId=3feb4fa7-a9fe-4174-8b18-9b019d8a9748&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia odbywają się poprzez aplikację Teams. Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECTS Link dla gupy1 : https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aae5f7cd3698e4ccf91a514c32c35c9ce%40thread.tacv2/conversations?groupId=0689ad0f-7c8e-4f96-b7b3-5d4c70e94b0f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link dla grupy2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a34b5621132bf44678376cf4a7f65d447%40thread.tacv2/conversations?groupId=a21b1ccd-da8c-40f2-9edf-9b1edab86c6e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECT |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
N CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 12 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECT |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 12 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECT |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECT |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 12 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECT |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla stacjonarnych 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.