Marketing wartości społecznych oraz fundraising
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-3S-MSF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing wartości społecznych oraz fundraising |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 5 sem. PE, animacja społeczno-kulturowa, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 5 sem. PE, animacja społeczno-kulturowa, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Fundraising: wprowadzenie w tematykę pozyskiwania środków na działalność społeczną, edukacyjną, charytatywną, filantropijną, kulturalną. Znaczenie strategii fundraisingowej dla organizacji, instytucji, projektów – rodzaje strategii. Przegląd i charakterystyka wybranych metod fundraisingowych, m.in.: zbiórka publiczna, payroll, darowizny, kapitał wieczysty, crowdfunding, loterie, sprzedaż wiązana i inne. Sponsoring wydarzeń i projektów edukacyjnych: pozyskiwanie i etapy współpracy ze sponsorem; oferta sponsorska; konstruowanie umów sponsorskich. Marketing wartości społecznych: planowanie, realizacja i ewaluacja kampanii społecznych; „marketing mix” w kampaniach społecznych; przekaz reklamowy – konstrukcja komunikatu. Emocje w reklamie społecznej. Przekaz automatyczny i refleksyjny a efektywność komunikatów marketingowych. Case study kampanii społecznych. Opracowanie autorskiego projektu kampanii społecznej. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma wiedzę dotyczącą działań prowadzonych w obszarze kampanii społecznych o charakterze stricte edukacyjnym i filantropijnym. Ma wiedzę na temat prawnych, organizacyjnych oraz kulturowych kontekstów organizowania działań marketingowych w sektorze kultury i edukacji. Umiejętności Umie wykorzystać metodykę marketingową do projektowania edukujących komunikatów społecznych. Posiada umiejętność włączania różnych środowisk – w tym także szkolnych – w działania promujące idee i wartości. Kompetencje społeczne Jest sumienny w opracowywaniu autorskich projektów społecznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Agnieszka Sztuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
sposoby pomiaru efektów kształcenia: - obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu realizacji zadań cząstkowych zadawanych w trakcie zajęć, ocena merytoryczna pracy końcowej, |
|
Pełny opis: |
Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem. Treści programowe: - Wyjaśnienie znaczeń i związków między marketingiem a wartościami społecznymi - wartości społeczne - istota fundraisingu - metody i techniki organizacji zbiórek funduszy na cele społeczne - ćwiczenia w pisaniu wniosków grantowych -praktyka fundraisera: - techniki zbiórek funduszy i środków - praktyczne ćwiczenia z zakresu osobistego fundraisingu |
|
Literatura: |
1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/ 2.Praca zbiorowa "Fundraising"- Wydawnictwo i Drukarnia Świętego Krzyża, Opole 2014. 3. Domachowski W. (red.) Marketing Wartości Społecznych, Wydaw. Nauk. Uniw. im. Adama M., Poznań 2003. 4.Oś-Goś Ł. ( red.), Kuźnia Kampanierów 2 : poradnik walczących społeczników, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź 2015. 5. Strona Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu : https://fundraising.org.pl/ |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne godziny kontaktowe- 30 godzin godziny przeznaczone na pracę samodzielną: zadania zadawane w trakcie z zajęć – 15 godzin przygotowanie zaliczenia- 10 godzin przegląd literatury- 10 godzin ECTS- 2 pkt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Agnieszka Sztuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
sposoby pomiaru efektów kształcenia: - obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu realizacji zadań cząstkowych zadawanych w trakcie zajęć, ocena merytoryczna pracy końcowej, |
|
Pełny opis: |
Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem. Treści programowe: - Wyjaśnienie znaczeń i związków między marketingiem a wartościami społecznymi - wartości społeczne - istota fundraisingu - metody i techniki organizacji zbiórek funduszy na cele społeczne - ćwiczenia w pisaniu wniosków grantowych -praktyka fundraisera: - techniki zbiórek funduszy i środków - praktyczne ćwiczenia z zakresu osobistego fundraisingu |
|
Literatura: |
1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/ 2.Praca zbiorowa "Fundraising"- Wydawnictwo i Drukarnia Świętego Krzyża, Opole 2014. 3. Domachowski W. (red.) Marketing Wartości Społecznych, Wydaw. Nauk. Uniw. im. Adama M., Poznań 2003. 4.Oś-Goś Ł. ( red.), Kuźnia Kampanierów 2 : poradnik walczących społeczników, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź 2015. 5. Strona Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu : https://fundraising.org.pl/ 6. Cialdini R. B., .Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psycholog, 2020 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne godziny kontaktowe- 30 godzin godziny przeznaczone na pracę samodzielną: zadania zadawane w trakcie z zajęć – 15 godzin przygotowanie zaliczenia- 10 godzin przegląd literatury- 10 godzin ECTS- 2 pkt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Agnieszka Sztuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
sposoby pomiaru efektów kształcenia: - obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu realizacji zadań cząstkowych zadawanych w trakcie zajęć, ocena merytoryczna pracy końcowej, |
|
Pełny opis: |
Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem. Treści programowe: - Wyjaśnienie znaczeń i związków między marketingiem a wartościami społecznymi - wartości społeczne - istota fundraisingu - metody i techniki organizacji zbiórek funduszy na cele społeczne - ćwiczenia w pisaniu wniosków grantowych -praktyka fundraisera: - techniki zbiórek funduszy i środków - praktyczne ćwiczenia z zakresu osobistego fundraisingu |
|
Literatura: |
1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/ 2.Praca zbiorowa "Fundraising"- Wydawnictwo i Drukarnia Świętego Krzyża, Opole 2014. 3. Domachowski W. (red.) Marketing Wartości Społecznych, Wydaw. Nauk. Uniw. im. Adama M., Poznań 2003. 4.Oś-Goś Ł. ( red.), Kuźnia Kampanierów 2 : poradnik walczących społeczników, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź 2015. 5. Strona Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu : https://fundraising.org.pl/ 6. Cialdini R. B., .Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psycholog, 2020 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne godziny kontaktowe- 30 godzin godziny przeznaczone na pracę samodzielną: zadania zadawane w trakcie z zajęć – 15 godzin przygotowanie zaliczenia- 10 godzin przegląd literatury- 10 godzin ECTS- 2 pkt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Agnieszka Sztuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
sposoby pomiaru efektów kształcenia: - obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu realizacji zadań cząstkowych zadawanych w trakcie zajęć, ocena merytoryczna pracy końcowej, |
|
Pełny opis: |
Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem. Treści programowe: - Wyjaśnienie znaczeń i związków między marketingiem a wartościami społecznymi - wartości społeczne - istota fundraisingu - metody i techniki organizacji zbiórek funduszy na cele społeczne - ćwiczenia w pisaniu wniosków grantowych -praktyka fundraisera: - techniki zbiórek funduszy i środków - praktyczne ćwiczenia z zakresu osobistego fundraisingu |
|
Literatura: |
1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/ 2.Praca zbiorowa "Fundraising"- Wydawnictwo i Drukarnia Świętego Krzyża, Opole 2014. 3. Domachowski W. (red.) Marketing Wartości Społecznych, Wydaw. Nauk. Uniw. im. Adama M., Poznań 2003. 4.Oś-Goś Ł. ( red.), Kuźnia Kampanierów 2 : poradnik walczących społeczników, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź 2015. 5. Strona Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu : https://fundraising.org.pl/ 6. Cialdini R. B., .Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psycholog, 2020 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne godziny kontaktowe- 30 godzin godziny przeznaczone na pracę samodzielną: zadania zadawane w trakcie z zajęć – 15 godzin przygotowanie zaliczenia- 10 godzin przegląd literatury- 10 godzin ECTS- 2 pkt. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.