Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing wartości społecznych oraz fundraising

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-3S-MSF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing wartości społecznych oraz fundraising
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 5 sem. PE, animacja społeczno-kulturowa, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 5 sem. PE, animacja społeczno-kulturowa, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt
Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Fundraising: wprowadzenie w tematykę pozyskiwania środków na działalność społeczną, edukacyjną, charytatywną, filantropijną, kulturalną. Znaczenie strategii fundraisingowej dla organizacji, instytucji, projektów – rodzaje strategii. Przegląd i charakterystyka wybranych metod fundraisingowych, m.in.: zbiórka publiczna, payroll, darowizny, kapitał wieczysty, crowdfunding, loterie, sprzedaż wiązana i inne. Sponsoring wydarzeń i projektów edukacyjnych: pozyskiwanie i etapy współpracy ze sponsorem; oferta sponsorska; konstruowanie umów sponsorskich. Marketing wartości społecznych: planowanie, realizacja i ewaluacja kampanii społecznych; „marketing mix” w kampaniach społecznych; przekaz reklamowy – konstrukcja komunikatu. Emocje w reklamie społecznej. Przekaz automatyczny i refleksyjny a efektywność komunikatów marketingowych. Case study kampanii społecznych. Opracowanie autorskiego projektu kampanii społecznej.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma wiedzę dotyczącą działań prowadzonych w obszarze kampanii społecznych o charakterze stricte edukacyjnym i filantropijnym.

Ma wiedzę na temat prawnych, organizacyjnych oraz kulturowych kontekstów organizowania działań marketingowych w sektorze kultury i edukacji.

Umiejętności

Umie wykorzystać metodykę marketingową do projektowania edukujących komunikatów społecznych.

Posiada umiejętność włączania różnych środowisk – w tym także szkolnych – w działania promujące idee i wartości.

Kompetencje społeczne

Jest sumienny w opracowywaniu autorskich projektów społecznych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska, Agnieszka Sztuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu realizacji zadań cząstkowych zadawanych w trakcie zajęć, ocena merytoryczna pracy końcowej,

Pełny opis:

Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem.

Treści programowe:

- Wyjaśnienie znaczeń i związków między marketingiem a wartościami społecznymi

- wartości społeczne

- istota fundraisingu

- metody i techniki organizacji zbiórek funduszy na cele społeczne

- ćwiczenia w pisaniu wniosków grantowych

-praktyka fundraisera:

- techniki zbiórek funduszy i środków

- praktyczne ćwiczenia z zakresu osobistego fundraisingu

Literatura:

1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/

2.Praca zbiorowa "Fundraising"- Wydawnictwo i Drukarnia Świętego Krzyża, Opole 2014.

3. Domachowski W. (red.) Marketing Wartości Społecznych, Wydaw. Nauk. Uniw. im. Adama M., Poznań 2003.

4.Oś-Goś Ł. ( red.), Kuźnia Kampanierów 2 : poradnik walczących społeczników, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź 2015.

5. Strona Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu : https://fundraising.org.pl/

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne

godziny kontaktowe- 30 godzin

godziny przeznaczone na pracę samodzielną:

zadania zadawane w trakcie z zajęć – 15 godzin

przygotowanie zaliczenia- 10 godzin

przegląd literatury- 10 godzin

ECTS- 2 pkt.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska, Agnieszka Sztuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu realizacji zadań cząstkowych zadawanych w trakcie zajęć, ocena merytoryczna pracy końcowej,

Pełny opis:

Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem.

Treści programowe:

- Wyjaśnienie znaczeń i związków między marketingiem a wartościami społecznymi

- wartości społeczne

- istota fundraisingu

- metody i techniki organizacji zbiórek funduszy na cele społeczne

- ćwiczenia w pisaniu wniosków grantowych

-praktyka fundraisera:

- techniki zbiórek funduszy i środków

- praktyczne ćwiczenia z zakresu osobistego fundraisingu

Literatura:

1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/

2.Praca zbiorowa "Fundraising"- Wydawnictwo i Drukarnia Świętego Krzyża, Opole 2014.

3. Domachowski W. (red.) Marketing Wartości Społecznych, Wydaw. Nauk. Uniw. im. Adama M., Poznań 2003.

4.Oś-Goś Ł. ( red.), Kuźnia Kampanierów 2 : poradnik walczących społeczników, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź 2015.

5. Strona Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu : https://fundraising.org.pl/

6. Cialdini R. B., .Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psycholog, 2020

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne

godziny kontaktowe- 30 godzin

godziny przeznaczone na pracę samodzielną:

zadania zadawane w trakcie z zajęć – 15 godzin

przygotowanie zaliczenia- 10 godzin

przegląd literatury- 10 godzin

ECTS- 2 pkt.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska, Agnieszka Sztuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu realizacji zadań cząstkowych zadawanych w trakcie zajęć, ocena merytoryczna pracy końcowej,

Pełny opis:

Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem.

Treści programowe:

- Wyjaśnienie znaczeń i związków między marketingiem a wartościami społecznymi

- wartości społeczne

- istota fundraisingu

- metody i techniki organizacji zbiórek funduszy na cele społeczne

- ćwiczenia w pisaniu wniosków grantowych

-praktyka fundraisera:

- techniki zbiórek funduszy i środków

- praktyczne ćwiczenia z zakresu osobistego fundraisingu

Literatura:

1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/

2.Praca zbiorowa "Fundraising"- Wydawnictwo i Drukarnia Świętego Krzyża, Opole 2014.

3. Domachowski W. (red.) Marketing Wartości Społecznych, Wydaw. Nauk. Uniw. im. Adama M., Poznań 2003.

4.Oś-Goś Ł. ( red.), Kuźnia Kampanierów 2 : poradnik walczących społeczników, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź 2015.

5. Strona Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu : https://fundraising.org.pl/

6. Cialdini R. B., .Wywieranie wpływu na ludzi : teoria i praktyka, Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psycholog, 2020

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne

godziny kontaktowe- 30 godzin

godziny przeznaczone na pracę samodzielną:

zadania zadawane w trakcie z zajęć – 15 godzin

przygotowanie zaliczenia- 10 godzin

przegląd literatury- 10 godzin

ECTS- 2 pkt.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)