Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat prezentera treści edukacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-2S-WPE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat prezentera treści edukacyjnych
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 1 sem PE, edukacyjny content design, (2-l) stacj. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Podstawowe ćwiczenia dla osób pracujących głosem. Technika „podkładania” głosu do materiałów audiowizualnych. Stand-up w praktyce prezentowania treści. Techniki pracy z kamerą i mikrofonem. Sposoby przygotowania się do wystąpień publicznych. Popularne i użyteczne techniki budowania kontaktu z odbiorcą.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia pedagogiczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu lektorskich technik prezentowania treści edukacyjnych.

Umiejętności

Posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne, potrafi właściwie dobierać techniki komunikacyjne oraz środki przekazu w celu skutecznego przekazywania treści edukacyjnych.

Ma umiejętności językowe w zakresie klarownego przekazywania założonych treści

Kompetencje społeczne

Przejawia krytyczne podejście do poziomu swoich umiejętności komunikacyjnych, rozumie potrzebę ich ciągłego rozwoju.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu wystąpienia przed grupą, które jest sposobem zaliczenia przedmiotu i stopień świadomego wykorzystania w nim poznanych podczas zajęć technik i metod

Pełny opis:

Zajęcia są ćwiczeniami wymagającymi od studenta aktywności i zaangażowania.

Student powinien osiągnąć elementarne umiejętności związane ze znajomością sposobu posługiwania się głosem i słowem w wystąpieniach publicznych (umiejętność kierowania własnym głosem i wyrazistością mowy), oraz konstruowania wystąpienia publicznego.

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Podstawowe ćwiczenia dla osób pracujących głosem:

-prawidłowy tor oddechowy, średnica głosu, mowa publiczna.

2. Praca z mikrofonem:

- jak przekazywać treści edukacyjne- dykcja i intonacja, praca nad tekstem

3. Stand-up w praktyce prezentowania treści edukacyjnych.

- Prezentacja przed publicznością-techniki budowania kontaktu z odbiorcą

-sposoby przygotowania się do wystąpień publicznych.

4.Techniki pracy z kamerą,

Literatura:

Toczyska B., Elementarne ćwiczenia dykcji, Gdańsk, 2000.

Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S., Prawidła poprawnej wymowy polskiej, Kraków,1995.

Pease A., Mowa ciała, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca:

Walczak- Deleżyńska M., Aby język giętki, Wrocław, 2001.

Kamel T., Krool R., Kraśko P., Dyskretny urok wystąpień publicznych, warszawa 2002

Uwagi:

Nakład pracy Studenta:

- w kontakcie z prowadzącym- 15 godzin

- przegląd literatury- 5 godzin

- samodzielne przygotowanie dwóch zadań do prezentacji na zajęciach- 6 godzin

utrwalenie wiadomości z zajęć – 5 godzin

- przygotowanie i prezentacja pracy zaliczeniowej- 10 godzin

Metody kształcenia: ćwiczenia indywidualne i grupowe, wykład aktywizujący,

ECTS- 1 pkt.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Siwicki
Prowadzący grup: Piotr Rudzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)