Warsztat prezentera treści edukacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-WPE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat prezentera treści edukacyjnych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem PE, edukacyjny content design, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Podstawowe ćwiczenia dla osób pracujących głosem. Technika „podkładania” głosu do materiałów audiowizualnych. Stand-up w praktyce prezentowania treści. Techniki pracy z kamerą i mikrofonem. Sposoby przygotowania się do wystąpień publicznych. Popularne i użyteczne techniki budowania kontaktu z odbiorcą. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia pedagogiczne oraz wybrane zagadnienia z zakresu lektorskich technik prezentowania treści edukacyjnych. Umiejętności Posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne, potrafi właściwie dobierać techniki komunikacyjne oraz środki przekazu w celu skutecznego przekazywania treści edukacyjnych. Ma umiejętności językowe w zakresie klarownego przekazywania założonych treści Kompetencje społeczne Przejawia krytyczne podejście do poziomu swoich umiejętności komunikacyjnych, rozumie potrzebę ich ciągłego rozwoju. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
sposoby pomiaru efektów kształcenia: - obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu wystąpienia przed grupą, które jest sposobem zaliczenia przedmiotu i stopień świadomego wykorzystania w nim poznanych podczas zajęć technik i metod |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są ćwiczeniami wymagającymi od studenta aktywności i zaangażowania. Student powinien osiągnąć elementarne umiejętności związane ze znajomością sposobu posługiwania się głosem i słowem w wystąpieniach publicznych (umiejętność kierowania własnym głosem i wyrazistością mowy), oraz konstruowania wystąpienia publicznego. TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Podstawowe ćwiczenia dla osób pracujących głosem: -prawidłowy tor oddechowy, średnica głosu, mowa publiczna. 2. Praca z mikrofonem: - jak przekazywać treści edukacyjne- dykcja i intonacja, praca nad tekstem 3. Stand-up w praktyce prezentowania treści edukacyjnych. - Prezentacja przed publicznością-techniki budowania kontaktu z odbiorcą -sposoby przygotowania się do wystąpień publicznych. 4.Techniki pracy z kamerą, |
|
Literatura: |
Toczyska B., Elementarne ćwiczenia dykcji, Gdańsk, 2000. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S., Prawidła poprawnej wymowy polskiej, Kraków,1995. Pease A., Mowa ciała, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: Walczak- Deleżyńska M., Aby język giętki, Wrocław, 2001. Kamel T., Krool R., Kraśko P., Dyskretny urok wystąpień publicznych, warszawa 2002 |
|
Uwagi: |
Nakład pracy Studenta: - w kontakcie z prowadzącym- 15 godzin - przegląd literatury- 5 godzin - samodzielne przygotowanie dwóch zadań do prezentacji na zajęciach- 6 godzin utrwalenie wiadomości z zajęć – 5 godzin - przygotowanie i prezentacja pracy zaliczeniowej- 10 godzin Metody kształcenia: ćwiczenia indywidualne i grupowe, wykład aktywizujący, ECTS- 1 pkt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Piotr Rudzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
sposoby pomiaru efektów kształcenia: - obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu wystąpienia przed grupą, które jest sposobem zaliczenia przedmiotu i stopień świadomego wykorzystania w nim poznanych podczas zajęć technik i metod |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są ćwiczeniami wymagającymi od studenta aktywności i zaangażowania. Student powinien osiągnąć elementarne umiejętności związane ze znajomością sposobu posługiwania się głosem i słowem w wystąpieniach publicznych (umiejętność kierowania własnym głosem i wyrazistością mowy), oraz konstruowania wystąpienia publicznego. TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Podstawowe ćwiczenia dla osób pracujących głosem: -prawidłowy tor oddechowy, średnica głosu, mowa publiczna. 2. Praca z mikrofonem: - jak przekazywać treści edukacyjne- dykcja i intonacja, praca nad tekstem 3. Stand-up w praktyce prezentowania treści edukacyjnych. - Prezentacja przed publicznością-techniki budowania kontaktu z odbiorcą -sposoby przygotowania się do wystąpień publicznych. 4.Techniki pracy z kamerą, |
|
Literatura: |
Toczyska B., Elementarne ćwiczenia dykcji, Gdańsk, 2000. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S., Prawidła poprawnej wymowy polskiej, Kraków,1995. Pease A., Mowa ciała, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: Walczak- Deleżyńska M., Aby język giętki, Wrocław, 2001. Kamel T., Krool R., Kraśko P., Dyskretny urok wystąpień publicznych, warszawa 2002 |
|
Uwagi: |
Nakład pracy Studenta: - w kontakcie z prowadzącym- 15 godzin - przegląd literatury- 5 godzin - samodzielne przygotowanie dwóch zadań do prezentacji na zajęciach- 6 godzin utrwalenie wiadomości z zajęć – 5 godzin - przygotowanie i prezentacja pracy zaliczeniowej- 10 godzin Metody kształcenia: ćwiczenia indywidualne i grupowe, wykład aktywizujący, ECTS- 1 pkt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Klara Czerkawska-Heil | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - obserwacja pracy studenta na zajęciach, - orientacja w tematyce przedmiotu, ocena poziomu wystąpienia przed grupą, które jest sposobem zaliczenia przedmiotu i stopień świadomego wykorzystania w nim poznanych podczas zajęć technik i metod |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są ćwiczeniami wymagającymi od studenta aktywności i zaangażowania. Student powinien osiągnąć elementarne umiejętności związane ze znajomością sposobu posługiwania się głosem i słowem w wystąpieniach publicznych (umiejętność kierowania własnym głosem i wyrazistością mowy), oraz konstruowania wystąpienia publicznego. TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Podstawowe ćwiczenia dla osób pracujących głosem: -prawidłowy tor oddechowy, średnica głosu, mowa publiczna. 2. Praca z mikrofonem: - jak przekazywać treści edukacyjne- dykcja i intonacja, praca nad tekstem 3. Stand-up w praktyce prezentowania treści edukacyjnych. - Prezentacja przed publicznością-techniki budowania kontaktu z odbiorcą -sposoby przygotowania się do wystąpień publicznych. 4.Techniki pracy z kamerą, |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Toczyska B., Elementarne ćwiczenia dykcji, Gdańsk, 2000. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S., Prawidła poprawnej wymowy polskiej, Kraków,1995. Pease A., Mowa ciała, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca Walczak- Deleżyńska M., Aby język giętki, Wrocław, 2001. Kamel T., Krool R., Kraśko P., Dyskretny urok wystąpień publicznych, warszawa 2002 |
|
Uwagi: |
Nakład pracy Studenta: - w kontakcie z prowadzącym- 15 godzin - przegląd literatury- 10 godzin - samodzielne przygotowanie dwóch zadań do prezentacji na zajęciach- 10 godzin utrwalenie wiadomości z zajęć – 20 godzin - przygotowanie i prezentacja pracy zaliczeniowej- 10 godzin Metody kształcenia: ćwiczenia indywidualne i grupowe, wykład aktywizujący, ECTS- 2 pkt. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.