Strategie komunikacyjne w kształceniu zdalnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-SKZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategie komunikacyjne w kształceniu zdalnym |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zdalne formy komunikacji w dziejach. Teoretyczne podstawy komunikacji. Istota komunikacji społecznej a nauczanie zdalne. Teoria komunikacji, modele komunikacji. Komunikacja interpersonalna. Komunikacja medialna w kontaktach zapośredniczonych. Współczesna komunikacja medialna w edukacji zdalnej – jej język, komunikaty, narzędzia. Komunikacja wizualna. Rola mediów cyfrowych (mobilnych) w komunikacji zdalnej. Nowe technologie – ich możliwości i ograniczenia. Dostosowanie komunikatów do możliwości poznawczych i technologicznych odbiorcy. User experience w nauczaniu zdalnym. Tworzenie i przekaz różnych rodzajów komunikatów medialnych, w tym edukacyjnych. Komunikacja w cyberprzestrzeni a nauczanie na odległość. Skuteczność komunikacji zapośredniczonej w edukacji zdalnej. Kompetencje nadawcy i odbiorcy komunikatów w sieci. Kod do zespołu na Teamsach: wgxa0li |
Literatura: |
1. Czarkowski J. J.,E-learning dla dorosłych, Difin, Warszawa, 2012 2. Czarkowski J J., Malinowski M., Strzelec M., Tanaś M.(red.); Zdalne kształcenie akademickie dorosłych w czasie pandemii – wieloautorska monografia naukowa WSKiP; DiG, WSKiP, Warszawa; Cz I Uwarunkowania edukacji zdalnej r.2, 5 i 6 (Galas,Strzelec,Czarkowski) 3. Dobek – Orłowska, Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 1997 (rozdział 1 i 2) 4. Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K.,, Edukacja medialna, Adam Marszałek, Toruń, 2002 5. Leszkowicz M. – Komunikacja wizualna w materiałach dydaktycznych, E-mentor, nr 3 (30)/ 2009 6. Lubina E., Ewolucja języka edukacji medialnej, E-mentor, nr 4 (11) / 2005 7. J. Dirksen, Projektowanie metod dydaktycznych, 2017 8. Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Wyd. Akademickie i profesjonalne, Warszawa, 2008. LITERATURA UZUPEŁNIAJACA: 1. Łaszczyk J., Komputer w kształceniu specjalnym, Warszawa, 1998 2. Michalczyk S. (2019): Teoria komunikowania masowego - Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, Wyd. UŚ Katowice. 3. Tanaś M. (2007): Teoretyczno-metodyczne uwarunkowania rozwoju kształcenia na odległość, w: Z. Kramek (red.),Teoretyczno-metodyczne 4. Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, https://www.w3.org/Translations/WCAG21-pl/ 5. Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych, Fundacja Nowoczesna Polska 6. Cyfrowa przyszłość. Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych. Fundacja Nowoczesna Polska 7. Siemieniecka D, Siemieniecki B, Teorie kształcenia w świecie cyfrowym, Kraków 2019 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma rozszerzoną wiedzę z zakresu strategii komunikacyjnych stosowanych w kształceniu zdalnym ma rozszerzoną wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej i stosowania w niej odpowiednich strategii komunikacyjnych Umiejętności posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwa-nia i przetwarzania wiedzy z zakresu komunikacji medialnej potrafi pracować w zespole, umie wyznaczać cele działania oraz potrafi przyjąć fole lidera w zakresie prac związanych z komunikacją medialną Kompetencje społeczne ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie komunikacji medialnej jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób pro-fesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą w komunikacji medialnej Odpowiedzialnie podchodzi o przygotowania się do pracy i działania w zakresie komunikacji medialnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody kształcenia stosowane na zajęciach: Wykład aktywizujący, dyskusja, praca w grupach, metoda projektów Warunki uzyskania zaliczenia: 1. Ocena projektu zaliczeniowego (jakość i terminowość). Zadaniem studentów będzie rozpisanie strategii komunikacyjnej w procesie kształcenia zdalnego. Każdy student dostaje inną sytuację do rozwiązania. 2. Czynne uczestnictwo w zajęciach – udział w dyskusjach oraz przedstawianie rozwiązań zadań 3. Ocena jakości zadań rozwiązywanych na zajęciach oraz terminowe przesyłanie ich |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Beata Balcerowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zdalne formy komunikacji w dziejach. Teoretyczne podstawy komunikacji. Istota komunikacji społecznej a nauczanie zdalne. Teoria komunikacji, modele komunikacji. Komunikacja interpersonalna. Komunikacja medialna w kontaktach zapośredniczonych. Współczesna komunikacja medialna w edukacji zdalnej – jej język, komunikaty, narzędzia. Komunikacja wizualna. Rola mediów cyfrowych (mobilnych) w komunikacji zdalnej. Nowe technologie – ich możliwości i ograniczenia. Dostosowanie komunikatów do możliwości poznawczych i technologicznych odbiorcy. User experience w nauczaniu zdalnym. Tworzenie i przekaz różnych rodzajów komunikatów medialnych, w tym edukacyjnych. Komunikacja w cyberprzestrzeni a nauczanie na odległość. Skuteczność komunikacji zapośredniczonej w edukacji zdalnej. Kompetencje nadawcy i odbiorcy komunikatów w sieci. |
|
Pełny opis: |
Kod do zespołu na Teamsach: wgxa0li Metody kształcenia stosowane na zajęciach: Wykład aktyyizujący, dyskusja, praca w grupach, metoda projektów Forma aktywności (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności): Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia) w tym e-learning: 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie projektu: 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
|
Literatura: |
1. Czarkowski J. J.,E-learning dla dorosłych, Difin, Warszawa, 2012 2. Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Wyd. Akademickie i profesjonalne, Warszawa, 2008. 3. Dobek – Orłowska, Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 1997 (rozdział 1 i 2) 4. Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K.,, Edukacja medialna, Adam Marszałek, Toruń, 2002 5. Leszkowicz M. – Komunikacja wizualna w materiałach dydaktycznych, E-mentor, nr 3 (30)/ 2009 6. Lubina E., Ewolucja języka edukacji medialnej, E-mentor, nr 4 (11) / 2005 7. J. Dirksen, Projektowanie metod dydaktycznych, 2017 LITERATURA UZUPEŁNIAJACA: 1. Łaszczyk J., Komputer w kształceniu specjalnym, Warszawa, 1998 2. Michalczyk S. (2019): Teoria komunikowania masowego - Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, Wyd. UŚ Katowice. 3. Tanaś M. (2007): Teoretyczno-metodyczne uwarunkowania rozwoju kształcenia na odległość, w: Z. Kramek (red.),Teoretyczno-metodyczne 4. Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, https://www.w3.org/Translations/WCAG21-pl/ 5. Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych, Fundacja Nowoczesna Polska 6. Cyfrowa przyszłość. Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych. Fundacja Nowoczesna Polska 7. Siemieniecka D, Siemieniecki B, Teorie kształcenia w świecie cyfrowym, Kraków 2019 |
|
Uwagi: |
Warunki uzyskania zaliczenia: 1. Ocena projektu zaliczeniowego (jakość i terminowość). Zadaniem studentów będzie rozpisanie strategii komunikacyjnej w procesie kształcenia zdalnego. Każdy student dostaje inną sytuację do rozwiązania. 2. Czynne uczestnictwo w zajęciach – udział w dyskusjach oraz przedstawianie rozwiązań zadań 3. Ocena jakości zadań rozwiązywanych na zajęciach oraz terminowe przesyłanie ich |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Czarkowski | |
Prowadzący grup: | Jakub Czarkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.