Podstawy projektowania gier edukacyjnych (serious games, gry wiedzowe)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-PGE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy projektowania gier edukacyjnych (serious games, gry wiedzowe) |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Historia i gatunki gier komputerowych. Gry i programy edukacyjne. Gamifikacja. Wirtualizacja gier i zabaw. Kreowanie interaktywności - podstawowe narzędzia. Podstawy programowania prostych aplikacji edukacyjnych. Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów szkoły podstawowej. Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów liceum. UI i UX w komputerowych grach edukacyjnych. |
Literatura: |
Literatura: 1. Galanciak Sylwia, Weiss Anna: Nowe technologie w edukacji - pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną, Wydawnictwo APS, Warszawa 2018 2. Andrzejewska Anna, Bednarek Józef: Computer Games Addiction, w: "Zagrożenia cyberprzestrzeni kompleksowy program dla pracowników służb społecznych", Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, Warszawa 2014 3. Jenna Hoffstein: Designing Educational Games for Fun: Throwing out the Chocolate-Covered Broccoli: https://www.youtube.com/watch?v=ZvNM0sHb2Jk&t=756s&ab_channel=GameDailyConnect |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma rozszerzoną wiedzę o specyfice procesów społecznych umożliwiających wykorzystanie gier komputerowych w edukacji ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą podstaw projektowania edukacyjnych gier komputerowych Umiejętności potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu projektowania gier komputerowych potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych w zakresie projektowania gier edukacyjnych Kompetencje społeczne jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej, jest świadomy istnienia etycznego wymiaru stosowania technologii informacyjnej w edukacji odznacza się odpowiedzialnością za umiejętność prawidłowego projektowania gier edukacyjnych, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać |
Metody i kryteria oceniania: |
• Metody i formy pracy ze studentem: - ćwiczenia - praca w grupach - wykład aktywizujący - dyskusja dydaktyczna • Nakład pracy studenta: - ćwiczenia, godziny kontaktowe 15 - przygotowanie do zajęć 10 - lektury 10 - przygotowanie prezentacji 20 - inne formy 15 Suma ECTS: 2 • Forma zaliczenia: - projekt w formie prezentacji: Propozycja gry edukacyjnej - obecność na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Andrzejewska | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Historia i gatunki gier komputerowych. Gry i programy edukacyjne. Gamifikacja. Wirtualizacja gier i zabaw. Kreowanie interaktywności - podstawowe narzędzia. Podstawy programowania prostych aplikacji edukacyjnych. Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów szkoły podstawowej. Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów liceum. UI i UX w komputerowych grach edukacyjnych. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Galanciak S., Weiss A.: Nowe technologie w edukacji - pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną, Wydawnictwo APS, Warszawa 2018 2. Andrzejewska A., Bednarek J. Computer Games Addiction, w: Zagrożenia cyberprzestrzeni kompleksowy program dla pracowników służb społecznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, Warszawa 2014 Uzupełniająca: 3. Jenna Hoffstein: Designing Educational Games for Fun: Throwing out the Chocolate-Covered Broccoli: https://www.youtube.com/watch?v=ZvNM0sHb2Jk&t=756s&ab_channel=GameDailyConnect |
|
Uwagi: |
gr war II EZG Metody i formy pracy ze studentem: - ćwiczenia - praca w grupach - wykład aktywizujący - dyskusja dydaktyczna • Nakład pracy studenta: - ćwiczenia, godziny kontaktowe 15 - przygotowanie do zajęć 10 - lektury 10 - przygotowanie prezentacji 20 - inne formy 15 Suma ECTS: 2 • Forma zaliczenia: - projekt w formie prezentacji: Propozycja gry edukacyjnej - obecność na zajęciach Link do zespołu w MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a89bdd827e84a4c1b97cf83659b16a3ba%40thread.tacv2/conversations?groupId=80f1e3d7-9192-487f-aa7f-f211a88571ce&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Klaudia Markowska | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Historia i gatunki gier komputerowych. Gry i programy edukacyjne. Gamifikacja. Wirtualizacja gier i zabaw. Kreowanie interaktywności - podstawowe narzędzia. Podstawy programowania prostych aplikacji edukacyjnych. Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów szkoły podstawowej. Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów liceum. UI i UX w komputerowych grach edukacyjnych. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Galanciak S., Weiss A.: Nowe technologie w edukacji - pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną, Wydawnictwo APS, Warszawa 2018 2. Andrzejewska A., Bednarek J. Computer Games Addiction, w: Zagrożenia cyberprzestrzeni kompleksowy program dla pracowników służb społecznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, Warszawa 2014 Uzupełniająca: 3. Jenna Hoffstein: Designing Educational Games for Fun: Throwing out the Chocolate-Covered Broccoli: https://www.youtube.com/watch?v=ZvNM0sHb2Jk&t=756s&ab_channel=GameDailyConnect |
|
Uwagi: |
gr war II EZG Metody i formy pracy ze studentem: - ćwiczenia - praca w grupach - wykład aktywizujący - dyskusja dydaktyczna • Nakład pracy studenta: - ćwiczenia, godziny kontaktowe 15 - przygotowanie do zajęć 10 - lektury 10 - przygotowanie prezentacji 20 - inne formy 15 Suma ECTS: 2 • Forma zaliczenia: - projekt w formie prezentacji: Propozycja gry edukacyjnej - obecność na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak | |
Prowadzący grup: | Beata Balcerowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - projekt w formie prezentacji: Propozycja gry edukacyjnej - obecność na zajęciach - ocena jakości pracy studenta na zajęciach - udział w dyskusji, zaangażowanie i jakość przygotowania merytorycznego. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Galanciak S., Weiss A.: Nowe technologie w edukacji - pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną, Wydawnictwo APS, Warszawa 2018 2. Andrzejewska A., Bednarek J. Computer Games Addiction, w: Zagrożenia cyberprzestrzeni kompleksowy program dla pracowników służb społecznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, Warszawa 2014 Uzupełniająca: 3. Jenna Hoffstein: Designing Educational Games for Fun: Throwing out the Chocolate-Covered Broccoli: https://www.youtube.com/watch?v=ZvNM0sHb2Jk&t=756s&ab_channel=GameDailyConnect |
|
Uwagi: |
Metody i formy pracy ze studentem: - ćwiczenia - praca w grupach - wykład aktywizujący - dyskusja dydaktyczna Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność) oraz przygotowanie projektu cyfrowej gry edukacyjnej Nakład pracy studenta: - ćwiczenia, godziny kontaktowe 15 - przygotowanie do zajęć 10 - lektury 10 - przygotowanie prezentacji 20 - inne formy 15 Suma ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.