Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy projektowania gier edukacyjnych (serious games, gry wiedzowe)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-2S-PGE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy projektowania gier edukacyjnych (serious games, gry wiedzowe)
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Historia i gatunki gier komputerowych. Gry i programy edukacyjne. Gamifikacja. Wirtualizacja gier i zabaw. Kreowanie interaktywności - podstawowe narzędzia. Podstawy programowania prostych aplikacji edukacyjnych.

Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów szkoły podstawowej. Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów liceum. UI i UX w komputerowych grach edukacyjnych.

Literatura:

Literatura:

1. Galanciak Sylwia, Weiss Anna: Nowe technologie w edukacji - pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną, Wydawnictwo APS, Warszawa 2018

2. Andrzejewska Anna, Bednarek Józef: Computer Games Addiction, w: "Zagrożenia cyberprzestrzeni kompleksowy program dla pracowników służb społecznych", Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, Warszawa 2014

3. Jenna Hoffstein: Designing Educational Games for Fun: Throwing out the Chocolate-Covered Broccoli: https://www.youtube.com/watch?v=ZvNM0sHb2Jk&t=756s&ab_channel=GameDailyConnect

Efekty uczenia się:

Wiedza

ma rozszerzoną wiedzę o specyfice procesów społecznych umożliwiających wykorzystanie gier komputerowych w edukacji

ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą podstaw projektowania edukacyjnych gier komputerowych

Umiejętności

potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu projektowania gier komputerowych

potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych w zakresie projektowania gier edukacyjnych

Kompetencje społeczne

jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej, jest świadomy istnienia etycznego wymiaru stosowania technologii informacyjnej w edukacji

odznacza się odpowiedzialnością za umiejętność prawidłowego projektowania gier edukacyjnych, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać

Metody i kryteria oceniania:

• Metody i formy pracy ze studentem:

- ćwiczenia

- praca w grupach

- wykład aktywizujący

- dyskusja dydaktyczna

• Nakład pracy studenta:

- ćwiczenia, godziny kontaktowe 15

- przygotowanie do zajęć 10

- lektury 10

- przygotowanie prezentacji 20

- inne formy 15

Suma ECTS: 2

• Forma zaliczenia:

- projekt w formie prezentacji: Propozycja gry edukacyjnej

- obecność na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Andrzejewska
Prowadzący grup: Klaudia Markowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Historia i gatunki gier komputerowych. Gry i programy edukacyjne. Gamifikacja. Wirtualizacja gier i zabaw. Kreowanie interaktywności - podstawowe narzędzia. Podstawy programowania prostych aplikacji edukacyjnych.

Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów szkoły podstawowej. Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów liceum. UI i UX w komputerowych grach edukacyjnych.

Literatura:

Obowiązkowa:

1. Galanciak S., Weiss A.: Nowe technologie w edukacji - pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną, Wydawnictwo APS, Warszawa 2018

2. Andrzejewska A., Bednarek J. Computer Games Addiction, w: Zagrożenia cyberprzestrzeni kompleksowy program dla pracowników służb społecznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, Warszawa 2014

Uzupełniająca:

3. Jenna Hoffstein: Designing Educational Games for Fun: Throwing out the Chocolate-Covered Broccoli: https://www.youtube.com/watch?v=ZvNM0sHb2Jk&t=756s&ab_channel=GameDailyConnect

Uwagi:

gr war II EZG

Metody i formy pracy ze studentem:

- ćwiczenia

- praca w grupach

- wykład aktywizujący

- dyskusja dydaktyczna

• Nakład pracy studenta:

- ćwiczenia, godziny kontaktowe 15

- przygotowanie do zajęć 10

- lektury 10

- przygotowanie prezentacji 20

- inne formy 15

Suma ECTS: 2

• Forma zaliczenia:

- projekt w formie prezentacji: Propozycja gry edukacyjnej

- obecność na zajęciach

Link do zespołu w MS Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a89bdd827e84a4c1b97cf83659b16a3ba%40thread.tacv2/conversations?groupId=80f1e3d7-9192-487f-aa7f-f211a88571ce&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Klaudia Markowska
Prowadzący grup: Klaudia Markowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Historia i gatunki gier komputerowych. Gry i programy edukacyjne. Gamifikacja. Wirtualizacja gier i zabaw. Kreowanie interaktywności - podstawowe narzędzia. Podstawy programowania prostych aplikacji edukacyjnych.

Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów szkoły podstawowej. Projektowanie gier dydaktycznych dla uczniów liceum. UI i UX w komputerowych grach edukacyjnych.

Literatura:

Obowiązkowa:

1. Galanciak S., Weiss A.: Nowe technologie w edukacji - pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną, Wydawnictwo APS, Warszawa 2018

2. Andrzejewska A., Bednarek J. Computer Games Addiction, w: Zagrożenia cyberprzestrzeni kompleksowy program dla pracowników służb społecznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, Warszawa 2014

Uzupełniająca:

3. Jenna Hoffstein: Designing Educational Games for Fun: Throwing out the Chocolate-Covered Broccoli: https://www.youtube.com/watch?v=ZvNM0sHb2Jk&t=756s&ab_channel=GameDailyConnect

Uwagi:

gr war II EZG

Metody i formy pracy ze studentem:

- ćwiczenia

- praca w grupach

- wykład aktywizujący

- dyskusja dydaktyczna

• Nakład pracy studenta:

- ćwiczenia, godziny kontaktowe 15

- przygotowanie do zajęć 10

- lektury 10

- przygotowanie prezentacji 20

- inne formy 15

Suma ECTS: 2

• Forma zaliczenia:

- projekt w formie prezentacji: Propozycja gry edukacyjnej

- obecność na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Galanciak
Prowadzący grup: Beata Balcerowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- projekt w formie prezentacji: Propozycja gry edukacyjnej

- obecność na zajęciach

- ocena jakości pracy studenta na zajęciach - udział w dyskusji, zaangażowanie i jakość przygotowania merytorycznego.

Literatura:

Obowiązkowa:

1. Galanciak S., Weiss A.: Nowe technologie w edukacji - pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną, Wydawnictwo APS, Warszawa 2018

2. Andrzejewska A., Bednarek J. Computer Games Addiction, w: Zagrożenia cyberprzestrzeni kompleksowy program dla pracowników służb społecznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, Warszawa 2014

Uzupełniająca:

3. Jenna Hoffstein: Designing Educational Games for Fun: Throwing out the Chocolate-Covered Broccoli: https://www.youtube.com/watch?v=ZvNM0sHb2Jk&t=756s&ab_channel=GameDailyConnect

Uwagi:

Metody i formy pracy ze studentem:

- ćwiczenia

- praca w grupach

- wykład aktywizujący

- dyskusja dydaktyczna

Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność) oraz przygotowanie projektu cyfrowej gry edukacyjnej

Nakład pracy studenta:

- ćwiczenia, godziny kontaktowe 15

- przygotowanie do zajęć 10

- lektury 10

- przygotowanie prezentacji 20

- inne formy 15

Suma ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)