Grafika 3D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | EP-3S-G3D | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grafika 3D | ||
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. EP, moduł: media cyfrowe (3-l) stacjonarne I stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Zastosowanie grafiki 3d w projektowaniu: wprowadzenie, podstawowe pojęcia i definicje; rysowanie obiektów dwu i trójwymiarowych w przestrzeni 3D. Przekształcenia geometryczne. Modele i parametry kamery. Źródła światła. Modele oświetlenia, cieniowanie; materiały i tekstury. Formy i rodzaje renderingu. Projektowanie przestrzeni wirtualnych. Elementy obrazów ruchomych, animacje- prezentacja działania zaprojektowanych obiektów oraz wirtualny spacer po wymodelowanej przestrzeni. Elementy przygotowania do druku 3D. Programy komputerowe do projektowania 3D. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student ma wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji przestrzeni wirtualnych Student posiada wiedzę o technologicznych zagadnieniach dotyczących projektowania grafiki 3d i jej cyfrowej edycji w programach komputerowych Zna tendencje rozwojowe z zakresu grafiki 3d oraz widzi zależności pomiędzy fotografią i innymi dyscyplinami Zna uwarunkowania i skutki praktyki projektowania w przestrzeni wirtualnej w kontekście fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji Student posiada podstawową wiedzę o sposobach eksponowania multimediów Umiejętności Student świadomie posługuje się poznanymi komputerowymi technikami projektowania przyporządkowując umiejętności manualne i wiedzę warsztatową realizacji koncepcji artystycznej Potrafi podejmować samodzielne artystyczne działania projektowe W projektowaniu własnych prac artystycznych, podejmuje samodzielne decyzje co do ich tematu i kompozycji oraz znajduje własne rozwiązania warsztatowe, odwołując się do doświadczeń artystycznych i wykorzystując wiedzę z innych dyscyplin Potrafi dokonać analizy własnej pracy fotograficznej pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności realizacji oraz poprawności wykorzystania technik komputerowych Potrafi zorganizować profesjonalną ekspozycję prac własnych oraz innych twórców w przestrzeni wystawienniczej i publicznej Planuje i organizuje w ramach praktyki projektowej swoją pracę indywidualną lub współpracując z innymi w ramach prac zespołowych (także o charakterze interdyscyplinarnym) Samodzielnie doskonali poznane techniki warsztatowe poprzez umiejętne, systematyczne, konsekwentne dalsze indywidualne ćwiczenia Kompetencje społeczne Student jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu Student cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki i oceny artystycznej. Student świadomie i odpowiedzialnie uczestniczy w życiu kulturalnym, przyjmując zasadę dbałości o zachowanie dziedzictwa sztuki regionalnej, polskiej i europejskiej. Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Wójcik | |
Prowadzący grup: | Anna Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.