Miksmedia (warsztaty tutoringowe)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | EP-2F-MIK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Miksmedia (warsztaty tutoringowe) |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 4 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Wybrane sposoby integracji w działaniach edukacyjno-artystycznych (trzech różnych przestrzeni: realnej, wirtualnej i wyobrażeniowej, łączenie mediów analogowych i cyfrowych, odrębnych pól działania: rejestracji, przetworzenia, obserwacji, wyobraźni i emocji). Konstruowanie procesu twórczego z zastosowaniem pytań badawczych i weryfikacją założeń. Efekt finalny procesu twórczego jako jeden z jego elementów. Interdyscyplinarny warsztat twórczy. Zastosowanie wybranych, adekwatnych do celów - metod i technik. Realizacja zadań przedmiotowych w metodzie tutoringu akademickiego (realizacja zindywidualizowanej ścieżki dochodzenia do określonego przez studenta celu, konsultowanie procesu i współtowarzyszenie, stawianie pytań, peer feedback, esej naukowy). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o sztuce mediów i sztukach wizualnych, także w odniesieniu do historii sztuki oraz miejsca edukacji wizualnej w systemie nauk. Student ma pogłębioną wiedzę o środkach wyrazu i możliwościach kreacji w sztuce w ramach przedmiotu. Student zna tendencje rozwojowe w sztukach wizualnych oraz widzi zależności pomiędzy różnorodnymi dyscyplinami. Student zna narzędzia używane w tutoringu i wie, jak się nimi posługiwać. Student wie, jak tworzyć prace o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru formy wizualnej, zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej. Student zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, które umożliwiają swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej. Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę obejmującą teorię i metodologię różnych subdyscyplin edukacji artystycznej, pedagogiki i psychologii i potrafi ją odnieść do działań praktycznych. Umiejętności Student potrafi dokonać analizy własnej pracy pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności realizacji oraz poprawności wykorzystania technik, a także relacji do innych dzieł, zna zasady tworzenia eseju naukowego. Student umie realizować własne koncepcje w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, w tym podejmować samodzielne decyzje w odniesieniu do projektowania i realizacji prac artystycznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię. Student prawidłowo wykorzystuje poznane narzędzia, techniki i technologie. Student potrafi planować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i etycznym. Student sprawnie korzysta z umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej i potrafi przenieść je na działalność artystyczną, edukacyjną, wychowawczą. Kompetencje społeczne Student jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu. Student jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej. Student cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki oraz oceny artystycznej. Student rozumie, z jakiej szkoły artystycznej wywodzi się jego nauczyciel. Student potrafi sprawnie pracować indywidualnie i w grupie. Student jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie. Student posiada świadomość swoich umiejętności i wiedzy, potrafi też inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Student jest wrażliwy na problemy drugiego człowieka i współczesnego świata, charakteryzuje się postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za innych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Masłoń | |
Prowadzący grup: | Monika Pudło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Świercz-Wojteczek | |
Prowadzący grup: | Monika Pudło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.