Psychologia szkolna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 200S-3E4PSZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia szkolna |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi wyzwaniami stojącymi przed psychologiem pracującym w szkole oraz omówienie zakresu wiedzy i umiejętności potrzebnych w pracy z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i pracownikami szkoły (nauczycielami, pedagogami, dyrektorem, etc.). Student w trakcie zajęć pozna: zadania i obowiązki spoczywające na psychologu szkolnym, kompletny, wielowymiarowy model pracy psychologa oraz charakterystykę środowiska szkolnego. Poruszone zostaną tematy mogące sprawiać szczególną trudność edukacyjną i/lub wychowawczą, czyli problemy okresu dorastania, niepowodzenia szkolne, przemoc i konflikty. |
Pełny opis: |
1. Rola i zadania psychologa w szkole (model monitoring, interwencja, profilaktyka, promocja) 2. Przegląd narzędzi diagnostycznych możliwych do zastosowania w praktyce psychologa szkolnego 3. Praca z uczniami (indywidualna i grupowa) 4. Praca z nauczycielami, wychowawcami, radą pedagogiczną 5. Praca z rodzicami. 6. Przegląd metod pomocy możliwych do zastosowania w konkretnych problemach psychologicznych (niepowodzenia edukacyjne, konflikty rówieśnicze, przemoc, zachowania ryzykowne, etc.) 7. Programy profilaktyczne i promocyjne stosowane w środowisku szkolnym |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.