Dziecko w opiece zastępczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 200S-3E4DWR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dziecko w opiece zastępczej |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Efekty kształcenia: -Student ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju dziecka przebywającego w opiece zastępczej, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym i społecznym -Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów psychologicznych, zwłaszcza psychologii rodziny -Student rozumie i poddaje analizie procesy psychologiczne ważne dla zdrowia i jego ochrony -Student zna teoretyczne podstawy działań profilaktycznych i interwencyjnych, w zakresie psychologii dziecka post traumatycznego -Student ma uporządkowana wiedzę o patologiach i zaburzeniach związanych ze sferą emocjonalną -Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych -Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji psychologicznych -Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie -Student posiada świadomość specyfiki kontaktu z drugim człowiekiem w sytuacji pomagania i jest wrażliwy na znaczenie relacji interpersonalnej w kontakcie psychologicznym |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju dziecka przebywającego w opiece zastępczej, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym i społecznym Ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów psychologicznych, zwłaszcza psychologii rodziny Rozumie i poddaje analizie procesy psychologiczne ważne dla zdrowia i jego ochrony Zna teoretyczne podstawy działań profilaktycznych i interwencyjnych, w zakresie psychologii dziecka post traumatycznego Ma uporządkowana wiedzę o patologiach i zaburzeniach związanych ze sferą emocjonalną Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych Ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji psychologicznych Kompetencje społeczne Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie Posiada świadomość specyfiki kontaktu z drugim człowiekiem w sytuacji pomagania i jest wrażliwy na znaczenie relacji interpersonalnej w kontakcie psychologicznym |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.