Problem przemocy, znęcania się i wykluczenia w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 200N-3E5PZW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Problem przemocy, znęcania się i wykluczenia w szkole |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Umie zdefiniować zagadnienie agresji, przemocy, znęcania się, wykluczenia w szkole; Jest w stanie scharakteryzować determinanty indywidualne i sytuacyjne przemocy szkolnej; Zna i potrafi wymienić efekty przemocy i znęcania się dla zdrowia fizycznego i psychicznego ofiary a także dla grupy w której dochodzi do prześladowania; Potrafi opisać mechanizm powstawania przemocy w klasie i podstawowe procesy grupowe, które wspierają rozwój przemocy; Umiejętności Umie analizować sytuację w grupie z przemocą z perspektywy społeczno-poznawczej; Potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej na temat przemocy aby zaplanować i przeprowadzić interwencję w system klasowy i szkolny; Umie współpracować i kierować działaniami zespołu wychowawczego oraz rodziców w prewencji agresji oraz interwencji w sytuacji wystąpienia przemocy; Kompetencje społeczne Potrafi współpracować w grupie zajęciowej; Postępuje zgodnie z zasadami etyki psychologa; Jest wrażliwy na potrzeby ofiar przemocy; |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.