Interwencja w system szkolny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 200N-3E4IWS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Interwencja w system szkolny |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest: przygotowanie praktyczne do podjęcia działań diagnostycznych oraz interwencyjnych w środowisku szkolnym. Postępowanie interwencyjne bazuje każdorazowo na założeniu, że każdy człowiek uczestniczy w złożonej rzeczywistości społecznej, łącząc swoje doświadczenia w przebywaniu z innymi ludźmi, m.in. członkami swojej rodziny; współpracownikami, gdy pracuje bądź rówieśnikami i wychowawcami, gdy się jeszcze uczy. Relacje społeczne, w których uczestniczą ludzie tworzą gęstą sieć wzajemnych współzależności – wystąpienie problemów bądź trudności wymaga z całą pewnością interwencji dotyczącej szerszego kontekstu społecznego. |
Pełny opis: |
1. Definiowanie podstawowych pojęć: interwencja, interwencja kryzysowa, system, system szkolny 2/3. Przykładowe interwencje wobec systemu szkolnego, gdy problemy dotyczą dziecka w wieku szkolnym bądź młodego człowieka uczęszczającego do szkoły i opieki nad nim/ kontaktu z nim 4. Przykładowe interwencje wobec systemu szkolnego, gdy problemy dotyczą sytuacjach traumatyzujących 5. Przykładowe interwencje wobec systemu szkolnego, gdy uczeń przeżywa niepowodzenia w nauce szkolnej, trudności emocjonalne bądź podejmuje zachowania ryzykowne 6. Zestawienie technik diagnostycznych oraz metod pomocy rodzinie i subsystemom szkolnym, które można stosować przy planowaniu i wdrażaniu interwencji na terenie szkoły. Kolokwium. Ewaluacja zajęć |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.