Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Trening asertywności

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-FF-TAS1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Trening asertywności
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Fakultatywne dla IV r. ZM-PY-1, niestacjonarne jednolite magistarskie
Fakultatywne dla IV r. ZM-PY-1, niestacjonarne jednolite magistarskie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia mają charakter praktyczny. W ich trakcie określimy, jakie zachowania uznawane są za asertywne oraz postaramy się nauczyć różnego rodzaju takich zachowań – od asertywnego przyjmowania ocen innych, poprzez odmawianie, proszenie o przysługę, aż po reagowanie na krytykę i atak. Umiejętności praktyczne będą poprzedzane niezbędną teorią.

Pełny opis:

Czym jest asertywność?

Pięć praw asertywności.

Obrona swoich praw.

Asertywne mówienie o swoich zaletach i wadach.

Asertywne przyjmowanie ocen.

Asertywne reagowanie na pochwały.

Asertywne reagowanie na krytykę i atak.

Wyrażanie uczuć pozytywnych.

Wyrażanie uczuć negatywnych.

Asertywne słuchanie.

Asertywność w kontakcie z samym sobą.

Metody: psychodrama, praca indywidualna i grupowa

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Król-Fijewska, M. (1993). Trening asertywności.

Literatura uzupełniająca:

Ferguson, J. (1999). Asertywność doskonała.

Emmons, M., Alberti, R. (2001). Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych.

Rees, S., Graham, R. S. (2002). Bądź sobą. Trening asertywności.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu: Obecność, praca pisemna.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium/warsztaty, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Ziembowicz
Prowadzący grup: Karolina Ziembowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia mają charakter praktyczny. W ich trakcie określimy, jakie zachowania uznawane są za asertywne oraz postaramy się nauczyć różnego rodzaju takich zachowań – od asertywnego przyjmowania ocen innych, poprzez odmawianie, proszenie o przysługę, aż po reagowanie na krytykę i atak. Umiejętności praktyczne będą poprzedzane niezbędną teorią.

Pełny opis:

Czym jest asertywność?

Pięć praw asertywności.

Obrona swoich praw.

Asertywne mówienie o swoich zaletach i wadach.

Asertywne przyjmowanie ocen.

Asertywne reagowanie na pochwały.

Asertywne reagowanie na krytykę i atak.

Wyrażanie uczuć pozytywnych.

Wyrażanie uczuć negatywnych.

Asertywne słuchanie.

Asertywność w kontakcie z samym sobą.

Metody: psychodrama, praca indywidualna i grupowa

Warunki zaliczenia przedmiotu: Obecność, praca pisemna.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Król-Fijewska, M. (1993). Trening asertywności.

Literatura uzupełniająca:

Ferguson, J. (1999). Asertywność doskonała.

Emmons, M., Alberti, R. (2001). Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych.

Rees, S., Graham, R. S. (2002). Bądź sobą. Trening asertywności.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.