Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening asertywności

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-FF-TAS1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Trening asertywności
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia mają charakter praktyczny. W ich trakcie określimy, jakie zachowania uznawane są za asertywne oraz postaramy się nauczyć różnego rodzaju takich zachowań – od asertywnego przyjmowania ocen innych, poprzez odmawianie, proszenie o przysługę, aż po reagowanie na krytykę i atak. Umiejętności praktyczne będą poprzedzane niezbędną teorią.

Pełny opis:

Czym jest asertywność?

Pięć praw asertywności.

Obrona swoich praw.

Asertywne mówienie o swoich zaletach i wadach.

Asertywne przyjmowanie ocen.

Asertywne reagowanie na pochwały.

Asertywne reagowanie na krytykę i atak.

Wyrażanie uczuć pozytywnych.

Wyrażanie uczuć negatywnych.

Asertywne słuchanie.

Asertywność w kontakcie z samym sobą.

Metody: psychodrama, praca indywidualna i grupowa

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Król-Fijewska, M. (1993). Trening asertywności.

Literatura uzupełniająca:

Ferguson, J. (1999). Asertywność doskonała.

Emmons, M., Alberti, R. (2001). Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych.

Rees, S., Graham, R. S. (2002). Bądź sobą. Trening asertywności.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu: Obecność, praca pisemna.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)