Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Promocja zdrowia psychicznego dla studentów - warsztat

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-FF-PZS Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Promocja zdrowia psychicznego dla studentów - warsztat
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2014-10-01 - 2015-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Lidia Zabłocka-Żytka
Prowadzący grup: Ewa Sokołowska, Lidia Zabłocka-Żytka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Pełny opis:

Zajęcia są propozycją zwrócenia uwagi na własne zdrowie psychiczne oraz możliwością poznania sposobów dbania o własne zdrowie, kształtowania umiejętności niezbędnych dla rozwoju młodego człowieka, a także w pracy z człowiekiem potrzebującym wsparcia. W ramach kilku zblokowanych spotkań (min 3 jednostki lekcyjne) studenci będą mieli możliwość realizacji poniższych bloków tematycznych:

• Uczenie się i pamięć (procesy/ aspekty rozwoju poznawczego)

• Cele życiowe – osobiste i zawodowe (procesy/ aspekty rozwoju emocjonalno-motywacyjnego)

• Rozwój społeczny (procesy/ aspekty rozwoju społecznego)

• Rozwój osobowy (tożsamościowe/ osobowościowe aspekty rozwoju)

• Wspieranie zdrowia psychicznego

• Ewaluacja/ informacje zwrotne

Literatura:

Albisetti, V. (2005). Trening autogeniczny dla spokoju psychosomatycznego. Kielce: Wydawnictwo Jedność.Antonovsky, A. (1995). Rozwikłanie tajemnicy zdrowia. Jak radzić sobie ze stresem i nie zachorować. Warszawa: Wydawnictwo IPN.

Ciecierska-Zajdel, B. (2012). Trening głosu. Praktyczny kurs dobrego mówienia. Warszawa: Samo sedno.

Cungi, Ch., Limoousin, S. (2010). Jak się relaksować stosując odpowiednią metodę. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.

Czabała, J. Cz. (red.) (2000). Zdrowie psychiczne. Warszawa: Instytut Psychiatrii i Neurologii.

Czerniawska, E., Jagodzińska, M. (2007). Jak się uczyć? Bielsko-Biała: ParkEdukacja.

Jelonkiewicz, I. (2012). Stres a zdrowie młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Lehnitnen V. (2008) Building up good mental health, Gummerus Printing, Jyvaskyla.

Locke, E. A. (2009). Jak uczyć się efektywnie. Metody i motywacja. Poznań: Wydawnictwo NAKOM.

Moskalewicz J., Kiejna A., Wojtyniak B. (2012). Kondycja psychiczna mieszkańców Polski.

Sikorski, W. (2011). Niewerbalna komunikacja interpersonalna. Doskonalenie przez trening. Warszawa: Difin.

Sochocki, M., J. (2010). Formuowanie wskaźników, dobór działań oraz ewaluacja programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego. W: Przewodnik metodyczny po programach promocji zdrowia psychicznego i profilaktyki. Warszawa: Fundacja ETOH

Szmidt, K. J. (2005). Trening twórczości w szkole wyższej. Łódź: Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi.

Wilczek-Rużyczka, E., Czabanowska, K. (red.) (2010). Jak motywować do zmiany zachowania. Trening motywacyjny dla studentów i profesjonalistów. Kraków: Wydawnictwo UJ.

Życzyńska-Ciołek D., Boguszewska K. (2008). Kryzys zdrowia psychicznego a studia [w:] Pełno(s)prawny student. Kraków: Fundacja na Rzecz Rozwoju Regionalnego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.