Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Adaptacja i integracja imigrantów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-FF-ADI Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Adaptacja i integracja imigrantów
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy: Fakultatywne dla III r. SC, stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Pasamonik
Prowadzący grup: Ewelina Zalewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Pasamonik
Prowadzący grup: Mateusz Bieńkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Uwagi:

Informacje dotyczące kształcenia zdalnego z przedmiotu Adaptacja i integracja imigrantów

Prowadzący Mateusz Bieńkowski

Kształcenie asynchroniczne

1. Informacje na temat zadań i harmonogramu ich wykonania oraz udostępnienie materiałów dla studentów

Praca indywidualna na podstawie przesłanych materiałów (czytanie tekstów)

Zakres tematyczny materiałów przekazanych studentom do przyswojenia w domu

20.04.2020

Wysłany obszerny wykład obejmujący zakres tematów:

Strategia separacji jako forma izolacja cudzoziemców od społeczeństwa przyjmującego

Adaptacja jako strategia „wchodzenia” cudzoziemców w społeczeństwo przyjmujące

Integracja jako strategia „wchodzenia” cudzoziemców w społeczeństwo przyjmujące

Asymilacja jako proces upodobnienia cudzoziemców w społeczeństwo przyjmujące

Cztery wymiary wkraczania cudzoziemca w społeczeństwo przyjmujące

Dodatkowo studenci otrzymali publikacje

Castels M., Miller M. J., Migracje we współczesnym świecie, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2011. 18 – 34.

Pasamonik B., Markowska-Manista U., (red), Kryzys migracyjny perspektywa społeczno-kulturowa TOM I, wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017.

4.05.2020

Studenci otrzymali publikacje do przeczytania

Pasamonik B., Markowska-Manista U., (red), Kryzys migracyjny perspektywa społeczno-kulturowa TOM I, wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017.

11.05.2020

Studenci otrzymali publikacje do przeczytania

Pasamonik B., Markowska-Manista U., (red), Kryzys migracyjny perspektywa społeczno-kulturowa TOM II, wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017.

2. Formy zaliczenia, sposoby pomiaru efektów uczenia

Ocena z przedmiotu na podstawie pracy indywidualnej każdego studenta. Na zakończeniu ćwiczeń prowadzący ocenia prezentacje przesłaną na skrzynkę mailową – zakres merytoryczny, formę, sposób opracowania materiałów a także terminowość wykonania zadania.

3. Metody dydaktyczne

Na czas edukacji on-line komunikacja za pośrednictwem poczty.

Udostępnianie studentom materiałów (publikacji oraz moich autorskich wykładów na podstawie, których studenci indywidualnie przyswajają wiedzę w domu).

W razie wątpliwości kontakt za pośrednictwem poczty mbienkowski@aps.edu.pl

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-02-24 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.