Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Procedury badań ewaluacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-4F-PBE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Procedury badań ewaluacyjnych
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

1.Wprowadzenie do tematyki badań ewaluacyjnych - podstawowe definicje;

2.Ewaluacja a audyt, monitoring, badania naukowe - podobieństwa i różnice;

3.Projektowanie badań ewaluacyjnych - pytania, obszary, kryteria ewaluacyjne;

4.Zbieranie informacji - metody i techniki stosowane w badaniach ewaluacyjnych;

5.Metody analizy danych w badaniach ewaluacyjnych;

6.Podsumowanie ewaluacji - formułowanie kluczowych wniosków i rekomendacji;

7.Etyczne aspekty badań ewaluacyjnych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

student/ka właściwe rozumie i posługuje się głównymi terminami, między innymi: ewaluacja, monitoring, audyt; action research, badania eksperymentalne; kryteria ewaluacyjne; ewaluacja ex-post, mid-term, ex-ante etc.

student/ka zapoznał/a się z głównymi kierunkami i obszarami współczesnych badań ewaluacyjnych, zna podstawowe instytucje zajmujące się ewaluacją, np. PTE, PARP, MRR i in.

Umiejętności

student/ka kieruje się poznanymi na zajęciach zasadami etyki zawodowej ewaluatora (z ukierunkowaniem na standardy wypracowane przez PTE)

student/ka posiada umiejętności samodzielnego konceptualizowania badań ewaluacyjnych, min. dobierania głównych kryteriów i pytań kluczowych w zależności od specyfiki badania

student/ka posiada umiejętności analizy zebranych materiałów i wypracowania rekomendacji

Kompetencje społeczne

student/ka umie współpracować w grupie i przygotowywać wspólne projekty badawcze

student/ka umie dyskutować i przedstawiać argumenty w dyskusji na wybrany temat

student/ka potrafi samodzielnie myśleć i krytycznie analizować użyteczność i zastosowanie ewaluacji w projektach, programach i politykach publicznych

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)