Opowieści edukacyjne w kształceniu dzieci i dorosłych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3S-OEW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Opowieści edukacyjne w kształceniu dzieci i dorosłych |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Potrafi wymienić co najmniej 5 funkcji opowieści Potrafi zdefiniować pojęcie mitu Umie wyjaśnić, jakie funkcje pełnią mity w kulturze Posługuje się kategorią mitu w rozumieniu psychologicznym Potrafi wyjaśnić koncepcję narracyjnej struktury umysłu Potrafi omówić wpływ emocji na motywację, zapamiętywanie i proces uczenia się. Zna założenia i cele bajkoterapii Potrafi wymienić kilka rodzajów opowieści terapeutycznych i edukacyjnych i wyjaśnić różnice między nimi i wymienić rozmaite rodzaje narracji obecne w kulturze i życiu każdego człowieka Umiejętności Rozpoznaje podstawowe schematy opowieści charakterystyczne dla kultury europejskiej. Rozpoznaje schemat narracyjny w konkretnej opowieści Umie zbudować opowieść wg określonego schematu narracyjnego Umie tworzyć proste opowieści edukacyjne na zadany temat. Umie inspirować innych i pomagać im w tworzeniu własnych opowieści Potrafi wyrazić swoją opinię na temat odmienności schematów narracyjnych w różnych kulturach bądź ich braku i poprzeć ją konkretnymi przykładami Potrafi wymienić rozmaite obszary zastosowania opowieści edukacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z osobami dorosłymi Kompetencje społeczne Podejmuje współpracę z innymi przy realizacji projektów Szuka schematów narracyjnych w różnego rodzaju narracjach Posługuje się poznanymi kategoriami w obserwacji i analizie bieżących wydarzeń z życia społecznego Sposób pomiaru Grupowe podsumowanie zajęć i przeczytanej lektury (każda grupa układa pytania podsumowujące określone zagadnienie, pozostałe grupy odpowiadają na te pytania) Krótka praca pisemna Dyskusja w grupie, prezentacja własnego projektu Ustna bądź pisemna analiza wybranych wytworów kultury (baśń, film, reklama itp.) Praca w grupie nad wspólnym projektem Dyskusja podczas zajęć Dyskusja podczas zajęć, projekt grupowy Realizacja projektu grupowego Dyskusja na temat bieżących wydarzeń społecznych na początku każdych zajęć |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.