Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Nabywanie i rozwój kompetencji, kształtowanie postaw z wykorzystaniem metody dramy stosowanej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-3M-NIR1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nabywanie i rozwój kompetencji, kształtowanie postaw z wykorzystaniem metody dramy stosowanej
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-27 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Konopka
Prowadzący grup: Małgorztata Winiarek-Kołucka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

1. Obecność na zajęciach

2. Ocena scenariusza zajęć dramowych

3. Aktywność na zajęciach

Pełny opis:

Studenci i studentki dowiedzą się jak wprowadzać grupę w świat fikcji, jak tworzyć przestrzeń do pracy dramą na warsztatach w tematyce obywatelskiej. Poznają i samodzielnie stworzą scenariusze dramowych warsztatów obywatelskich oparte o takie techniki dramowe jak: POMNIKI, FOTOGRAFIE.

1.Doświadczą procesu budowania zespołu przy użyciu ćwiczeń wprowadzających oraz rozgrzewek dramowych, będziesz miał/a okazję lepiej poznać siebie i innych

2. Dowiedzą się:

- czym jest drama stosowana, czym różni się od psychodramy, socjodramy, dramaterapii

- jak budować strukturę warsztatu dramowego opartą o cykl Kolba

- jak efektywnie osiągnąć zmiany edukacyjne, profilaktyczne przy użyciu dramy.

3. Wezmą udział w pracy dramowej nad zagadnieniami społecznymi m.in. dyskryminacja, motywacja przy wykorzystaniu takich technik jak pomniki, fotografiae, teatr obrazu

4. Poznają różne formy wprowadzenia do fotografii oraz różne metody ich analizy (m.in. śledzenie myśli, gorące krzesło, teatr obrazu)

5. Samodzielnie stworzą scenariusz darmowych warsztatów opartych o fotografie, będziesz miał/a okazję je samodzielnie przeprowadzić w wybranych placówkach edukacyjnych.

Literatura:

Markowska–Byczek, K. (red) (2007), Drama stosowana jako narzędzie społecznej interwencji. Teoretyczne i praktyczne aspekty metody, Warszawa: Stowarzyszenie Praktyków dramy STOP-KLATKA

Praca zbiorowa, Rusiłowski- Jagiełło A (red). (2010). Drama w STOP–KLATCE , w kierunku pozytywnej zmiany społecznej, Warszawa: Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA.

Praca zbiorowa, M. Hamerszmit, M. Winiarek-Kołucka (red.). (2013), „Drama łączy pokolenia. Na przykładzie programu „Seniorzy i młodzi w twórczym działaniu” Warszawa: Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA.

Praca zbiorowa, A. Chodasz (red.) (2012) „Drama łączy” Warszawa: Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA.

Praca zbiorowa, M.Winiarek-Kołucka (red.) (2016) "Drama wzmacnia" Warszawa, Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA

Sara Clifford, Anna Herr mann (2004), „Drama. Teatr przebudzenia” . Warszawa: Wydawnictwo Cyklady

Uwagi:

1. Analiza doświadczenia

2. Praca w grupie

3. Praca w dwójkach

4. Prezentacja wiedzy/wykład

5. Planowanie własnych działań - scenariuszy warsztatów

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.