Wprowadzenie do specjalności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3F-WDS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do specjalności |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie charakterystyki i wymagań specjalności proponowanych na kierunku Psychologia. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć prezentowane są specjalności psychologiczne oferowane przez Akademię (ściezka kliniczna, społeczności oraz wspierania rozwoju i kształcenia), a także zagadnienia dotyczące pracy psychologa praktyka z uwzględnieniem zawodów i dziedzin, w jakich znajdują zatrudnienie psychologowie po ukończeniu poszczególnych specjalności. |
Literatura: |
Specjalność Psychologia Kliniczna: Sęk H. (red.) (2005 i późniejsze). Psychologia kliniczna. Tom I. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. - Rozdziały 1, 2, 3, 4. Specjalność Psychologia Społeczności: Kaniasty K. (2003). Klęska żywiołowa czy katastrofa społeczna? Gdańsk: GWP. - Prolog, rozdz.1,2,3,4. Specjalność Psychologia Wspierania Rozwoju i Kształcenia: Sokołowska E. (red.) (2013). Psychologia wspierania rozwoju i kształcenia. Warszawa: Wyd. APS. - Cała książka. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma uporządkowaną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji psychologii, obejmującą terminologię, teorię, metodologię i zastosowania praktyczne; ma uporządkowaną wiedzę o możliwościach działań psychologa w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, pomocowych, terapeutycznych, penitencjarnych i społecznych; Umiejętności potrafi wykorzystać i integrować wiedzę z zakresu psychologii w celu podjęcia świadomej decyzji o wyborze specjalności studiów; Kompetencje społeczne ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie; Sposób pomiaru rejestracja na wybraną specjalność rozmowa z kierownikiem specjalności, jeśli zajdzie taka potrzeba |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób pomiaru: rejestracja na wybraną specjalność; sprawdzian wiadomości lub rozmowa z kierownikiem specjalności (jeśli zajdzie taka potrzeba). |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.