Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3F-TEI | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla I r. PY, (5-l) niestacjonarne Obowiązkowe dla I r. PY, (5-l) stacjonarne |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich. Umiejętności Korzysta z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet, tworzy i przetwarza informacje w programach biurowych i aplikacjach internetowych. Kompetencje społeczne Szanuje cudzą własność intelektualną. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie TI. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w zakresie technologii informacyjnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2014-10-01 - 2015-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maria Trzcińska-Król | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jabłonowska, Maria Trzcińska-Król, Jakub Wasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin ![]() Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila, Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila, Sandro Kuruliszwili, Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Daniel Kantor | |
Prowadzący grup: | Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Jan Łaszczyk, Magdalena Madejska-Jacak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Miłosz Romaniuk | |
Prowadzący grup: | Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Miłosz Romaniuk, Jakub Wasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Jabłonowska | |
Prowadzący grup: | Urszula Fila, Małgorzata Jabłonowska, Miłosz Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE (30h) 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (2h) 2. Edytor tekstów (12h) 3. Arkusz kalkulacyjny (8h) 4. Program do tworzenia publikacji (2h) 5. Prezentacja multimedialna (4h) 6. Internet (2h) TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Makaruk | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila, Urszula Fila, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE (30h) 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (2h) 2. Edytor tekstów (12h) 3. Arkusz kalkulacyjny (8h) 4. Program do tworzenia publikacji (2h) 5. Prezentacja multimedialna (4h) 6. Internet (2h) TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Jan Łaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE (30h) 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (2h) 2. Edytor tekstów (12h) 3. Arkusz kalkulacyjny (8h) 4. Program do tworzenia publikacji (2h) 5. Prezentacja multimedialna (4h) 6. Internet (2h) TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-03-01 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Miłosz Romaniuk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.