Seminarium badawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-3F-SBA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium badawcze |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Ogólne treści programowe: Konsultacje projektów badawczych – metodologia badań Analiza statystyczna wyników Styl APA – jak napisać pracę seminaryjną Jak przygotować prezentację wyników badania Prezentacja wyników projektów badawczych |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN. Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna wybrane zagadnienie z zakresu teorii testów (własności pozycji testowych, rzetelność pomiaru i jej szacowanie, trafność pomiaru i jej szacowanie, badanie rozkładu, normalizacja, adaptacja kulturowa testów); Wie, jak wybrać zmienne, które mogą być przedmiotem pomiaru testowego; Umiejętności Potrafi zoperacjonalizować wybrane zmienne; Umie, przy użyciu pakietu SPSS ocenić parametry pozycji testowych (trudność, moc dyskryminacyjna) oraz rozkładu wyników testowych (skośność, kurtoza); Potrafi zaplanować i przeprowadzić badanie rzetelności pomiaru testem, zarówno w aspekcie zgodności wewnętrznej jak i stabilności czasowej narzędzia; przy użyciu programu SPSS oszacować zgodność wewnętrzną, standardowy błąd pomiaru oraz półprzedziały ufności stworzonego narzędzia; Potrafi zaplanować i przeprowadzić badanie trafności pomiaru testem, wykorzystując analizę czynnikową, porównania z wynikami istniejących narzędzi oraz związki między zachowaniem a wynikami testowymi; Kompetencje społeczne Ma krytyczną postawę wobec prezentowanych w literaturze psychologicznej parametrów narzędzi standardowych; Sposób pomiaru Wygłoszenie prezentacji na forum grupy (zadanie realizowane w 4- osobowych grupach) Przygotowanie wstępnej puli pozycji testowych Raport pisemny |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: Przeprowadzenie zaplanowanego badania; Przygotowanie raportu z wyników badania zgodnie ze standardami; Przygotowanie prezentacji PowerPoint z przeprowadzonego badania i prezentacja na forum grupy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Witkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.