Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium badawcze

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-3F-SBA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium badawcze
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Ogólne treści programowe:

Konsultacje projektów badawczych – metodologia badań

Analiza statystyczna wyników

Styl APA – jak napisać pracę seminaryjną

Jak przygotować prezentację wyników badania

Prezentacja wyników projektów badawczych

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.

Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna wybrane zagadnienie z zakresu teorii testów (własności pozycji testowych, rzetelność pomiaru i jej szacowanie, trafność pomiaru i jej szacowanie, badanie rozkładu, normalizacja, adaptacja kulturowa testów);

Wie, jak wybrać zmienne, które mogą być przedmiotem pomiaru testowego;

Umiejętności

Potrafi zoperacjonalizować wybrane zmienne;

Umie, przy użyciu pakietu SPSS ocenić parametry pozycji testowych (trudność, moc dyskryminacyjna) oraz rozkładu wyników testowych (skośność, kurtoza);

Potrafi zaplanować i przeprowadzić badanie rzetelności pomiaru testem, zarówno w aspekcie zgodności wewnętrznej jak i stabilności czasowej narzędzia; przy użyciu programu SPSS oszacować zgodność wewnętrzną, standardowy błąd pomiaru oraz półprzedziały ufności stworzonego narzędzia;

Potrafi zaplanować i przeprowadzić badanie trafności pomiaru testem, wykorzystując analizę czynnikową, porównania z wynikami istniejących narzędzi oraz związki między zachowaniem a wynikami testowymi;

Kompetencje społeczne

Ma krytyczną postawę wobec prezentowanych w literaturze psychologicznej parametrów narzędzi standardowych;

Sposób pomiaru

Wygłoszenie prezentacji na forum grupy (zadanie realizowane w 4- osobowych grupach)

Przygotowanie wstępnej puli pozycji testowych

Raport pisemny

Metody i kryteria oceniania:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

Przeprowadzenie zaplanowanego badania;

Przygotowanie raportu z wyników badania zgodnie ze standardami;

Przygotowanie prezentacji PowerPoint z przeprowadzonego badania i prezentacja na forum grupy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Witkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)