Projekt badawczy - 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-2F-PB1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt badawczy - 1 |
Jednostka: | Instytut Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Nabyte podczas zajęć wiedza i umiejętności mają służyć rozwojowi kompetencji studenta/ki w zakresie realizacji socjologicznego projektu badawczego. Zajęcia mają też przygotować studentów/ki do realizacji badania terenowego w ramach Praktyki specjalistycznej. Podczas wykładów studenci/tki nabywają wiedzę w zakresie wszystkich wątków badania realizowanego przez zespół badawczy prowadzący zajęcia Projekt badawczy_1. Na ćwiczeniach studenci pogłębiają wiedzę w zakresie wątku badawczego realizowanego przez osoby prowadzące grupę i przygotowują się do realizacji badania w terenie: współtworzą zespół narzędzi badawczych, omawiają potencjalne trudności jakie mogą pojawić się w czasie terenowej realizacji badania i wypracowują strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Podstawowe treści programowe dotyczą społeczności lokalnych w badaniach socjologicznych oraz są dostosowywane w zależności od problematyki badawczej realizowanej w danym roku w grupach ćwiczeniowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia, rozróżniać koncepcje z zakresu przedmiotu badan różnych autorów. Potrafi opisać i objaśniać omawiane zagadnienia. Potrafi rozróżniać podejścia i wskazać różnice w ich metodach. Posiada wiedzę o różnych strukturach, instytucjach i organizacjach społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych i medycznych) i ich elementach w wymiarze regionu lub skali lokalnej. Potrafi zaprojektować badanie, skonstruować kwestionariusz i przeprowadzić badanie. Umiejętności Umiejętnie wykorzysta wiedzę teoretyczną przy formułowaniu problemu badawczego, zaprojektuje przebieg badania, potrafi wyszukiwać dane i przeprowadzić badanie, dokona analizy i interpretacji danych. Potrafi uporządkować, opracować, zinterpretować i zanalizować dane oraz je weryfikować. Umie napisać prace pisemną, wykorzystać podstawowe koncepcje teoretyczne do analizy samodzielnie zebranych materiałów. Umie zreferować tekst socjologiczny, samodzielnie sformułowany problem badawczy, wyniki przeprowadzonych badań. Wyszukuje literaturę socjologiczna, którą potrafi się posłużyć przy projektowaniu problemu badawczego i analizie danych. Kompetencje społeczne Zdolność i chęć do współpracy, współpraca w grupie zadaniowej, otwartość na innych i ich poglądy i sposoby działania. Postępowanie zgodne z priorytetami realizacji badania. Umiejętność postrzegania relacji pomiędzy sferami życia społecznego, kreatywność, wrażliwość na niuanse, otwartość na krytykę. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.