Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wideotrening komunikacji (VIT)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-1S-VIT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wideotrening komunikacji (VIT)
Jednostka: Katedra Profilaktyki Społecznej i Pracy Socjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

ZAKRES MERYTORYCZNY PRZEDMIOTU:

1. Założenia teoretyczne metody Wideotreningu Komunikacji.

2. Ćwiczenia w zakresie stosowania elementów komunikacji podstawowej.

3. Diagnoza wzorca komunikacji w oparciu o analizę materiału filmowego.

4. Wykorzystanie metody Wideotreningu Komunikacji w zawodzie pracownika socjalnego.

5. Kierowanie grupą z wykorzystaniem komunikacji podstawowej w oparciu o analizę materiału filmowego.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Morreale S.P., Spitzberg B. H., Barge J. K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Warszawa 2008

Literatura uzupełniająca:

Benedikt A., Mowa ciała, Wrocław 2002

Bierach A. J., Mowa ciała kluczem do sukcesu, Wrocław 2001

Degen U., Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu, Gdańsk 2008

Sikorski W., Bezsłowne komunikowanie się w psychoterapii, Kraków 2010

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma elementarną wiedzę, dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego z klientami pomocy społecznej, ich prawidłowości i zakłóceń.

Umiejętności

Skutecznie komunikuje się werbalnie i niewerbalnie – w mowie i na piśmie w języku polskim.

Zdobywa informacje z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Kompetencje

Dba o własny rozwój osobisty i zawodowy; dokonuje samooceny własnych kompetencji i efektów własnej pracy, korzysta z pomocy, konsultacji i superwizji.

Jest gotowy do komunikowania się z otoczeniem, w tym z osobami nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie, przekazuje i broni swoje poglądy, wypowiada się w ważnych sprawach społecznych.

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne:

1. Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej

2. Dyskusja panelowa

3. Wymiana opinii w parach (TPS - think-pair-share)

4. Analiza swot

5. Studium przypadku

6. Gry dydaktyczne, w tym metoda sytuacyjna z wykorzystaniem video kamery

Warunki zaliczenia przedmiotu:

1. obecność na zajęciach

2. aktywność na zajęciach

3. ustny sprawdzian wiedzy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)