Wideotrening komunikacji (VIT)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-1S-VIT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wideotrening komunikacji (VIT) |
Jednostka: | Katedra Profilaktyki Społecznej i Pracy Socjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
ZAKRES MERYTORYCZNY PRZEDMIOTU: 1. Założenia teoretyczne metody Wideotreningu Komunikacji. 2. Ćwiczenia w zakresie stosowania elementów komunikacji podstawowej. 3. Diagnoza wzorca komunikacji w oparciu o analizę materiału filmowego. 4. Wykorzystanie metody Wideotreningu Komunikacji w zawodzie pracownika socjalnego. 5. Kierowanie grupą z wykorzystaniem komunikacji podstawowej w oparciu o analizę materiału filmowego. |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Morreale S.P., Spitzberg B. H., Barge J. K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Warszawa 2008 Literatura uzupełniająca: Benedikt A., Mowa ciała, Wrocław 2002 Bierach A. J., Mowa ciała kluczem do sukcesu, Wrocław 2001 Degen U., Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu, Gdańsk 2008 Sikorski W., Bezsłowne komunikowanie się w psychoterapii, Kraków 2010 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma elementarną wiedzę, dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego z klientami pomocy społecznej, ich prawidłowości i zakłóceń. Umiejętności Skutecznie komunikuje się werbalnie i niewerbalnie – w mowie i na piśmie w języku polskim. Zdobywa informacje z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Kompetencje Dba o własny rozwój osobisty i zawodowy; dokonuje samooceny własnych kompetencji i efektów własnej pracy, korzysta z pomocy, konsultacji i superwizji. Jest gotowy do komunikowania się z otoczeniem, w tym z osobami nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie, przekazuje i broni swoje poglądy, wypowiada się w ważnych sprawach społecznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: 1. Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej 2. Dyskusja panelowa 3. Wymiana opinii w parach (TPS - think-pair-share) 4. Analiza swot 5. Studium przypadku 6. Gry dydaktyczne, w tym metoda sytuacyjna z wykorzystaniem video kamery Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. obecność na zajęciach 2. aktywność na zajęciach 3. ustny sprawdzian wiedzy |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.