Trening interpersonalny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 20-1F-TIN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Trening interpersonalny |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. PS, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla II r. PS, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznania studentów z zasadami poprawnego komunikowania się, w tym zwłaszcza z wybranymi grupami klientów pomocy społecznej (m.in. osobami bezdomnymi, osobami bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, seniorami, mieszkańcami dps, uczestnikami ddp, dpś, osobami uzależnionymi, ofiarami przemocy domowej) |
Pełny opis: |
Komunikowanie: definiowanie pojęć i modele komunikowania Cele, funkcje i rodzaje komunikowania interpersonalnego Psychologia relacji interpersonalnych Specyfika komunikacji interpersonalnej pracownika socjalnego. Rola pracownika socjalnego w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych Style komunikowania się pracownika socjalnego z wybranymi klientami pomocy społecznej (osobami bezdomnymi, osobami bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, seniorami, mieszkańcami dps, uczestnikami ddp, dpś, osobami uzależnionymi, ofiarami przemocy domowej) Zasady komunikowania się z wybranymi grupami klientów pomocy społecznej Komunikowanie w sytuacji konfliktu Asertywność komunikowania się Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Podsumowanie zajęć |
Literatura: |
Gast L., Bailey M. (2014), Doskonalenie komunikacji w pracy socjalnej, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich • Siudem A. (2008), Prawidłowa komunikacja – ważny aspekt pracy socjalnej, w: Poradnik dla pracowników socjalnych, Zamość: Miejskie Centrum Pomocy Rodzinie • Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa • Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki • Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność na zajęciach i podczas wyjść hospitacyjnych, praca w grupach zadaniowych, test |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arkadiusz Korycki | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Korycki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznania studentów z zasadami poprawnego komunikowania się, w tym zwłaszcza z wybranymi grupami klientów pomocy społecznej (m.in. osobami bezdomnymi, osobami bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, seniorami, mieszkańcami dps, uczestnikami ddp, dpś, osobami uzależnionymi, ofiarami przemocy domowej) |
|
Pełny opis: |
Komunikowanie: definiowanie pojęć i modele komunikowania Cele, funkcje i rodzaje komunikowania interpersonalnego Psychologia relacji interpersonalnych Specyfika komunikacji interpersonalnej pracownika socjalnego. Rola pracownika socjalnego w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych Style komunikowania się pracownika socjalnego z wybranymi klientami pomocy społecznej (osobami bezdomnymi, osobami bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, seniorami, mieszkańcami dps, uczestnikami ddp, dpś, osobami uzależnionymi, ofiarami przemocy domowej) Zasady komunikowania się z wybranymi grupami klientów pomocy społecznej Komunikowanie w sytuacji konfliktu Asertywność komunikowania się Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Podsumowanie zajęć |
|
Literatura: |
• Gast L., Bailey M. (2014), Doskonalenie komunikacji w pracy socjalnej, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich • Siudem A. (2008), Prawidłowa komunikacja – ważny aspekt pracy socjalnej, w: Poradnik dla pracowników socjalnych, Zamość: Miejskie Centrum Pomocy Rodzinie • Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa • Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki • Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Weigl | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Korycki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.