Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym - 4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10SD-1A4KON |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym - 4 |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Konwersatorium ma następujące cele: (1) poznanie elementarnej wiedzy na temat współczesnych nurtów psychoanalizy, (2) praca warsztatowa nad uruchomionymi przez przeczytaną lekturę skojarzeniami, emocjami i myślami, (3) próba zastosowania poznanych pojęć i teorii psychoanalitycznych do zrozumienia poruszonych treści |
Pełny opis: |
Przedmiotem rozważań będą następujące zagadnienia: - oczekiwania: nadzieje i obawy - wybrane aspekty relacji uczeń-nauczyciel z naciskiem na ucznia - wybrane aspekty relacji uczen-nauczyciel z naciskiem na nauczyciela - emocjonalne aspekty procesu uczenia się - jak zrozumieć pojedyncze dziecko w klasie: idealizacja, ponizanie, pomoc - relacje nauczyciela z rodziną ucznia - relacje nauczyciela z innymi profesjonalistami - zakończenia i ich rodzaje |
Literatura: |
Salzberger-Wittenberg, I., Williams, G., Osborne, E. (1999). The Emotional Experience of Learning and Teaching. London: Karnac. |
Metody i kryteria oceniania: |
Czytanie zadanej lektury, referowanie czytanej lektury podczas zajęć, praca warsztatowa nad uruchomionymi przez lekturę skojarzeniami, emocjami, myślami, krótkie przekazy wiedzy przez osobę prowadzącą. Ocena na podstawie obecności i aktywności na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.