Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym - 4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10SD-1A4KON
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym - 4
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Konwersatorium ma następujące cele: (1) poznanie elementarnej wiedzy na temat współczesnych nurtów psychoanalizy, (2) praca warsztatowa nad uruchomionymi przez przeczytaną lekturę skojarzeniami, emocjami i myślami, (3) próba zastosowania poznanych pojęć i teorii psychoanalitycznych do zrozumienia poruszonych treści

Pełny opis:

Przedmiotem rozważań będą następujące zagadnienia:

- oczekiwania: nadzieje i obawy

- wybrane aspekty relacji uczeń-nauczyciel z naciskiem na ucznia

- wybrane aspekty relacji uczen-nauczyciel z naciskiem na nauczyciela

- emocjonalne aspekty procesu uczenia się

- jak zrozumieć pojedyncze dziecko w klasie: idealizacja, ponizanie, pomoc

- relacje nauczyciela z rodziną ucznia

- relacje nauczyciela z innymi profesjonalistami

- zakończenia i ich rodzaje

Literatura:

Salzberger-Wittenberg, I., Williams, G., Osborne, E. (1999). The Emotional Experience of Learning and Teaching. London: Karnac.

Metody i kryteria oceniania:

Czytanie zadanej lektury, referowanie czytanej lektury podczas zajęć, praca warsztatowa nad uruchomionymi przez lekturę skojarzeniami, emocjami, myślami, krótkie przekazy wiedzy przez osobę prowadzącą.

Ocena na podstawie obecności i aktywności na zajęciach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)