Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zaburzenia rozwoju małych dzieci i formy stymulacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-FF-ZRD Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zaburzenia rozwoju małych dzieci i formy stymulacji
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Efekty kształcenia:

PEP1_W05 Posiada ogólną znajomość budowy i funkcji organizmu ludzkiego, zna podstawowe pojęcia i mechanizmy psychospołeczne związane ze zdrowiem, jego

ochroną i promocją w zakresie niezbędnym dla wybranej działalności praktycznej

powiązanej ze studiowaną specjalnością. Rozumie rolę czynników zaburzających

rozwój, różnicuje rozwój prawidłowy i zaburzony.Orientuje się w profilaktyce zaburzeń

rozwojowych u dzieci. Na podstawie obserwacji i analizy zachowania dzieci potrafi dostrzec przejawy rozwoju prawidłowego i zaburzonego.

PEP1_U05 Potrafi diagnozować i prognozować sytuację życiową jednostek oraz planować i realizować działania praktyczne w wybranym obszarze działalności pedagogicznej. Wie, do kogo się zwrócić o pomoc w przypadku ostrzej manifestujących się

zaburzeń rozwojowych.

PEP1_K03 Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Mikler-Chwastek
Prowadzący grup: Anna Mikler-Chwastek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Aktywny udział Studenta podczas zajęć. Umiejętność przeprowadzenia ćwiczeń związanych z wzmacnianiem mięśnia poprzecznego brzucha oraz masażu kończyny górnej.

Pełny opis:

Bloki tematyczne:

Terapia ręki

Schemat ciała człowieka

Wspomaganie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Ćwiczenia grafomotoryczne

Trening prawidłowej postawy ciała

Masaż kończyny górnej

Literatura:

1. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową ręki i koordynację wzrokowo-ruchową / Hana Tymichova ; il. Katarzyna Rocławska-Dąbecka ; [red. nauk. prof. dr hab. Bronisław Rocławski]. - Wyd. 2. - Gdańsk : Glottispol, 2004

2. Ćwiczenia w pisaniu dla klas 1-3 : grafomotoryka i pisanie : praca zbiorowa. Cz. 1 / pod red. Steni Doroszuk ; [zespół aut.: Maria Alaba et al.]. - Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012

3. Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych : diagnoza, edukacja, terapia / red. nauk. Barbara Winczura. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013

4. Grafomotoryka u dzieci w wieku 7-13 lat / Aneta Domagała, Urszula Mirecka ; Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010

5. Przygotowanie do nauki pisania : ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichovej : przewodnik metodyczny dla rodziców i nauczycieli / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008.

6. Bartkiewicz W., Giczewska A.: Terapia ręki. Acentrum Szkolenia S.C., Warszawa 2014.

7. Kranowitz C.: Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Harmonia, Gdańsk 2011.

Uwagi:

prezentacja

pogadanka,

dyskusja,

praca praktyczna

Nakład pracy studenta

godziny kontaktowe 45

przygotowanie się do zajęć 5

przygotowanie się do zaliczenia 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.