Teatr w pedagogice
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-TEA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teatr w pedagogice |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi i wystąpień studentów - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena orientacji w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej |
Pełny opis: |
- zapoznanie studentów z podstawowymi elementami warsztatu aktora i ich zastosowaniem - zapoznanie ze sposobami pracy z wykorzystaniem technik aktorskich, - ćwiczenia z zakresu technik aktorskich i teatralnych - merytoryczne omówienie samodzielnie przygotowywanych i zaprezentowanych przez studentów prac. TREŚCI PROGRAMOWE 1. Podstawowe wiadomości związane z teatrem i jego zastosowaniem w pedagogice. 2. Komunikacja niewerbalna 3. Dialog- umiejętność słuchania i ocena przekazu 4. Ćwiczenia z zakresu sztuki świadomego komunikowania się 5. Wchodzenie w rolę- empatia 6. Różne osobowości- róże oczekiwania- analiza i ćwiczenia 7. Jak powstaje spektakl teatralny 9. Przygotowanie i prezentacja etiud teatralnych lub scenariuszy zajęć, 10.podsumowanie i zaliczenie |
Literatura: |
1. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 3. oprac. Klemensiewicz Z., uzup. Urbańczyk S.(1995).: Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński. 4. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność” |
Metody i kryteria oceniania: |
-wykład w połączeniu z dyskusją -rejestrowany wykład -ćwiczenia na przykładzie -analiza wskazanych utworów -warsztaty i dyskusja online |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 17 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych i wystąpień studentów - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena orientacji w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej |
|
Pełny opis: |
- zapoznanie studentów z podstawowymi elementami warsztatu aktora i ich zastosowaniem - zapoznanie studentów z podstawowymi elementami warsztatu aktora i ich zastosowaniem - zapoznanie ze sposobami pracy z wykorzystaniem technik aktorskich, - ćwiczenia z zakresu technik aktorskich i teatralnych - merytoryczne omówienie samodzielnie przygotowywanych i zaprezentowanych przez studentów prac. TREŚCI PROGRAMOWE 1. Podstawowe wiadomości związane z teatrem i jego zastosowaniem w pedagogice. 2. Komunikacja niewerbalna 3. Dialog- umiejętność słuchania i ocena przekazu 4. Ćwiczenia z zakresu sztuki świadomego komunikowania się 5. Wchodzenie w rolę- empatia 6. Różne osobowości- róże oczekiwania- analiza i ćwiczenia 7. Jak powstaje spektakl teatralny 9. Przygotowanie i prezentacja etiud teatralnych lub scenariuszy zajęć, 10.podsumowanie i zaliczenie |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 3. oprac. Klemensiewicz Z., uzup. Urbańczyk S.(1995).: Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński. 4. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność” |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Grupa pozostaje w kontakcie z wykładowcą poprzez wskazane kanały komunikacji. - Messenger, mail, TEAMS. Co tydzień grupa otrzymuje polecenie do zrealizowania w związku z uprzednio obejrzanym spektaklem teatralnym (dobór spektakli i przekazanie adresów pod którymi można je obejrzeć online- wykładowca za pośrednictwem maila grupowego). Przewiduje się analizę czterech różnorodnych, uznanych przez krytykę spektakli. Planowane są cztery spotkania dla grupy w czasie rzeczywistym (Teams), - omówienie zadań, wykład, dyskusja. W ramach zaliczenia przedmiotu studenci wysyłają przygotowane przez siebie materiały, które podlegają będą ocenie wykładowcy i są odniesieniem dla dyskusji z grupą podczas spotkań. Studenci przesyłają swoje prace najpóźniej dwa tygodnie przed zakończeniem cyklu, tak, by dać czas wykładowcy na sprawdzenie prac i ewentualne korekty. Godziny kontaktowe: - ćwiczenia grupowe - trzy 1,5 godz. dydaktyczne na platformie TEAMS, -ćwiczenia indywidualne- spotkania dla każdego studenta z grupy na platformie TEAMS (terminy ustalane indywidualnie), korespondencja mailowa Przygotowanie studenta do zajęć,: 15 godz. (przygotowanie prac zaliczeniowych. Zapoznanie przesłanymi przez wykładowcę materiałami, przygotowanie do zajęć). liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.