Social Influence
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-SIL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Social Influence |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Aktywny udział w zajęciach Kolokwium końcowe |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi mechanizmami wpływu społecznego, przybliżenie procesów zachodzących w grupie i w kontakcie z autorytetem oraz technik wpływu społecznego. Treści przedmiotu koncentrują się nie tylko na podstawach teoretycznych, ale również na technikach wpływu stosowanych w praktyce. W programie przedmiotu są następujące zagadnienia: konformizm, posłuszeństwo autorytetom, procesy grupowe, metody perswazji, wpływ społeczny w sektach, metody propagandy w państwach totalitarnych, metody wpływu społecznego w reklamie, wpływ społeczny w mediach, promocja partii politycznych. |
Literatura: |
Cialdini R. B., Influence : science and practice, Allyn & Bacon, Boston 2001. Pratkanis A. R., Aronson E., Age of Propaganda: the everyday use and abuse of persuasion,Henry Holt and Company, New York 2002. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościami. Umiejętności: Student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej. Kompetencje: Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.