Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Problemy społeczne w mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-FF-PRM1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Problemy społeczne w mediach
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy ze specyfiką działania mediów i stylami prezentacji wybranych problemów społecznych w mediach

Po ukończeniu kursu słuchacz zna specyfikę problemów społecznych i mechanizmy działania mediów.Potrafi krytycznie odnosić się do zawartości przekazu medialnego

Pełny opis:

1. Pojęcie i funkcje mediów

2. uwarunkowania efektywności oddziaływania przekazu medialnego

3. Badania nad mediami

4. Pojęcie i typy problemów społecznych oraz kryteria ich klasyfikacji

5. Medialne wizerunki przedstawicieli prawa i bezprawia

6. Problemy medyczne w mediach- terapie alternatywne ,magia ,przesądy

7. Kobieta w mediach-wybrane problemy

8. Przemoc w mediach

9. Niepełnosprawność w mediach

10.Inność w baśniach

11. Zagrozenia w mediach

12. Żebractwo w mediach

13.Dziecko i dzieciństwo w mediach

Literatura:

Szkudlarek T. Media . Studia z pedagogiki dystansu

Goban-Klass T. Media i i komunikowanie masowe

Łaciak B. Dziecko we współczesnej kulturze medialnej

Siemieniecki B. :Pedagogika medialna

Marynowicz-Hetka : Pedagogika społęczna

Bralczyk:Język na sprzedaż

Czapiński J.,Panek J. :Diagnoza 2014

Desmurget M.:Teleogłupianie,O zgubnych skutkach oglądania telewizji przez dzieci,Wyd. Czarna Owca,Warszawa 2012

Eco U.: Superman w literaturze masowej, PIW,Warszawa 1996

Krzemień-Ojak S. :Kultura i sztuka u progu XXI wieku,Transhumana 1997

Media na rynku.

Żuraw H., Cyrk Barnuma. Medialne wizerunki osób

Metody i kryteria oceniania:

Zagadnienia wstępne: warunki zaliczenia przedmiotu: prezentacja i praca pisemna

Prezentacja: 25 -30 slajdów ,Power Point,

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)