Problemy społeczne w mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-PRM1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Problemy społeczne w mediach |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy ze specyfiką działania mediów i stylami prezentacji wybranych problemów społecznych w mediach Po ukończeniu kursu słuchacz zna specyfikę problemów społecznych i mechanizmy działania mediów.Potrafi krytycznie odnosić się do zawartości przekazu medialnego |
Pełny opis: |
1. Pojęcie i funkcje mediów 2. uwarunkowania efektywności oddziaływania przekazu medialnego 3. Badania nad mediami 4. Pojęcie i typy problemów społecznych oraz kryteria ich klasyfikacji 5. Medialne wizerunki przedstawicieli prawa i bezprawia 6. Problemy medyczne w mediach- terapie alternatywne ,magia ,przesądy 7. Kobieta w mediach-wybrane problemy 8. Przemoc w mediach 9. Niepełnosprawność w mediach 10.Inność w baśniach 11. Zagrozenia w mediach 12. Żebractwo w mediach 13.Dziecko i dzieciństwo w mediach |
Literatura: |
Szkudlarek T. Media . Studia z pedagogiki dystansu Goban-Klass T. Media i i komunikowanie masowe Łaciak B. Dziecko we współczesnej kulturze medialnej Siemieniecki B. :Pedagogika medialna Marynowicz-Hetka : Pedagogika społęczna Bralczyk:Język na sprzedaż Czapiński J.,Panek J. :Diagnoza 2014 Desmurget M.:Teleogłupianie,O zgubnych skutkach oglądania telewizji przez dzieci,Wyd. Czarna Owca,Warszawa 2012 Eco U.: Superman w literaturze masowej, PIW,Warszawa 1996 Krzemień-Ojak S. :Kultura i sztuka u progu XXI wieku,Transhumana 1997 Media na rynku. Żuraw H., Cyrk Barnuma. Medialne wizerunki osób |
Metody i kryteria oceniania: |
Zagadnienia wstępne: warunki zaliczenia przedmiotu: prezentacja i praca pisemna Prezentacja: 25 -30 slajdów ,Power Point, |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.