Teoretyczne i praktyczne konteksty programów resocjalizacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-FF-PPK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne i praktyczne konteksty programów resocjalizacyjnych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
1. Zasadność tworzenia programów dla zbiorowości osób pozbawionych wolności 2. Norma i patologia w życiu człowieka 3. Działalność Służby Więziennej 4. Zakład karny jako instytucja totalna, deprywacja potrzeb osób osadzonych 5. Praca z wybranymi grupami osób pozbawionych wolności: a) Kobiety b) Niebezpieczni c) Skazani z niepełnosprawnościami d) Długoterminowi 6. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych a) Zasady konstruowania programów resocjalizacyjnych; rodzaje programów resocjalizacyjnych b) Analiza metod pracy z osobami skazanymi c) Rekrutacja do programów d) Ewaluacja działań 7. Analiza wybranych programów resocjalizacyjnych |
Pełny opis: |
1. Zasadność tworzenia programów dla zbiorowości osób pozbawionych wolności 2. Norma i patologia w życiu człowieka 3. Działalność Służby Więziennej 4. Zakład karny jako instytucja totalna, deprywacja potrzeb osób osadzonych 5. Praca z wybranymi grupami osób pozbawionych wolności: a) Kobiety b) Niebezpieczni c) Skazani z niepełnosprawnościami d) Długoterminowi 6. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych a) Zasady konstruowania programów resocjalizacyjnych; rodzaje programów resocjalizacyjnych b) Analiza metod pracy z osobami skazanymi c) Rekrutacja do programów d) Ewaluacja działań 7. Analiza wybranych programów resocjalizacyjnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Nawrocka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Nawrocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin pisemny; Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie egzaminu- testu sprawdzającego wiedzę online w aplikacji MS Forms |
|
Pełny opis: |
1. Norma i patologia w życiu człowieka. Zachowania przestępcze. 2. Zasadność tworzenia programów dla zbiorowości osób pozbawionych wolności 3. Zakład karny jako instytucja totalna, deprywacja potrzeb osób osadzonych 4. Działalność Służby Więziennej 5. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.1 a) Zasady konstruowania programów resocjalizacyjnych; rodzaje programów resocjalizacyjnych Pytania do zastanowienia: 1. Cel działań grupowych 2. Od jakich czynników uzależniona jest skuteczność programów resocjalizacyjnych? (bazując na materiałach źródłowych, jak i własnej wiedzy) 3. Jakie cechy wychowawców i psychologów sprzyjają pracy z osadzonymi (i innymi grupami osób o specjalnych potrzebach) 6. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.2 b) model teoretyczny c) czynniki ryzyka i czynniki chroniące d) analiza metod pracy z osobami skazanymi e) cele programów f) rekrutacja do programów d) Ewaluacja działań e) Opór w pracy resocjalizacyjnej 7. Praca z wybranymi grupami osób pozbawionych wolności: a) Kobiety b) Niebezpieczni c) Skazani z niepełnosprawnościami d) Długoterminowi 8. Analiza wybranych programów resocjalizacyjnych |
|
Literatura: |
1. Zarządzenie nr 19/16 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 kwietnia w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych oraz oddziałów penitencjarnych 2. Monika Marczak (red.) Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce 3. Ciosek M., Pastwa- Wojciechowska B. (red.) Psychologia penitencjarna, Warszawa, PWN, 2016 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, filmy, Godziny kontaktowe, wykład 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 15 Przygotowanie się do egzaminu 10 Inne formy - Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6a868b04bc13476b82c81deefc00a615%40thread.tacv2/conversations?groupId=5091f037-26a3-4e18-a652-9b66e5e7dd6b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 55 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Nawrocka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Nawrocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przygotowanie i prezentacja programy resocjalizacyjnego ( w wybranym obszarze) |
|
Pełny opis: |
1. Norma i patologia w życiu człowieka. Zachowania przestępcze. 2. Zasadność tworzenia programów dla zbiorowości osób pozbawionych wolności 3. Zakład karny jako instytucja totalna, deprywacja potrzeb osób osadzonych 4. Działalność Służby Więziennej 5. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.1 a) Zasady konstruowania programów resocjalizacyjnych; rodzaje programów resocjalizacyjnych 6. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.2 b) model teoretyczny c) czynniki ryzyka i czynniki chroniące d) analiza metod pracy z osobami skazanymi e) cele programów f) rekrutacja do programów d) Ewaluacja działań e) Opór w pracy resocjalizacyjnej 7. Praca z przykładowymi grupami osób pozbawionych wolności: a) Kobiety b) Niebezpieczni c) Skazani z niepełnosprawnościami d) Długoterminowi 8. Analiza wybranych programów resocjalizacyjnych |
|
Literatura: |
1. Zarządzenie nr 19/16 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 kwietnia w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych oraz oddziałów penitencjarnych 2. Monika Marczak (red.) Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce 3. Ciosek M., Pastwa- Wojciechowska B. (red.) Psychologia penitencjarna, Warszawa, PWN, 2016 |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, filmy, Godziny kontaktowe, wykład 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 15 Przygotowanie się do prezentacji 10 Inne formy - Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.