Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Multimedia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-FF-MUT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Multimedia
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student opisuje sposoby użycia multimediów do prowadzenia warsztatów edukacyjnych i terapeutycznych.

Student wie w jaki sposób rozszerzyć zakres wykonywanych przez siebie działań edukacyjnych o wykorzystanie multimediów.

Umiejętności

Potrafi obsługiwać na podstawowym poziomie narzędzia multimedialne.

Student potrafi zaprojektować warsztat edukacyjny lub terapeutyczny wykorzystujący multimedia.

Student potrafi zrealizować warsztat edukacyjny lub terapeutyczny wykorzystując multimedia.

Kompetencje społeczne

Student jest otwarty na wykorzystanie multimediów w działalności edukacyjnej.

Student prezentuje postawę autorefleksyjną wobec wykorzystania multimediów w działaniach edukacyjnych i terapeutycznych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Masłoń
Prowadzący grup: Anna Wójcik-Tepper
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Ocena wypowiedzi ustnej w trakcie zajęć: dyskusji grupowej, korekty indywidualnej.

Ocena aktywności studenta na zajęciach.

Ocena na podstawie obserwacji.

Ocena wykonanej pracy pod kątem doboru adekwatnych środków wyrazu, przejrzystości koncepcji.

Ocena wykonanej pracy pod kątem skutecznej realizacji i właściwego sposobu prezentacji.

Pełny opis:

TREŚCI LICZBA GODZIN

Przedmiot skoncentrowany jest na użyciu technik multimedialnych w edukacji i dokumentacji. Student poznaje narzędzia poprzez realizację zadanych ćwiczeń indywidualnie i w zespole.

Dokumentacja i kreacja. 2

Posługiwanie się multimedialnymi narzędziami:

- aparat cyfrowy 4

- komputer:

oprogramowanie graficzne do edycji zdjęć: https://pixlr.com

aplikacja do grafiki wektorowej: Inkscape

aplikacja do tworzenia filmów: poklatkowych: Time lapse

aplikacja do konwertowania plików: https://www.cleverpdf.com/pl

Ćwiczenie 1: „Miasto- przyroda” „Statyczność - Ruch”

zadanie polega na interpretacji 4 haseł,

student przygotowuje fotografie na dany temat w trakcie wyjścia plenerowego,

poddaje prace obróbce graficznej,

przygotowuje prezentacje w formie PDF porównania fotografii „przed” i „po” ingerencji graficznej.

Student składa całość w formie atrakcyjne wizualnie prezentacji. 6

Ćwiczenie 2: „Autoportret”-collage

Student przygotowuje za pomocą programu pixlr collage z kilku fotografii, edytuje fotografie, praca na warstwach 4

ćwiczenie 3: praca z tekstem

Student pracuje z tekstem, edytuje go w taki sposób, by był czytelny i estetycznie złożony 4

ćwiczenie 4: Warsztat

Studenci w grupach projektują warsztat multimedialny zgodny ze swoją specjalizacją 4

ćwiczenie 5:

Student tworzy animacje poklatkową 4

wykład:

podstawowe zagadnienia poruszane w trakcie wykładu/prezentacji:

-z DTP

-użycie multimediów w sztuce i edukacji

wykład ma formę prezentacji i dyskusji 2

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

prezentacja multimedialna powiązana z tematyką ćwiczeń,

dialog dydaktyczny,

omawianie zagadnień teoretycznych,

dyskusja dydaktyczna,

indywidualna i grupowa praca nad zadaniami praktycznymi,

przegląd prac z korektą indywidualna i zbiorową

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe np. wykłady, ćwiczenia 30

Przygotowanie koncepcyjne do ćwiczeń 10

Zapoznanie się z materiałami multimedialnymi i literaturą przedmiotu 5

Przygotowanie do zaliczenia 10

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta 55

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)